دستکشی که به نابینایان خط بریل می‌آموزد

انتهای پیام



منبع

الگوی سایه‌های با کنتراست بالا به راحتی توسط دوربین و این امکان فراهم می‌شود که الگوی نرم‌افزاری بر روی هوش مصنوعی با کاراکتر بریل مطابقت داده شود. یک صدای مصنوعی توسط یک بلندگو که در پشت دستکش قرار دارد، پخش می‌شود و به صورت شفاهی به کاربر می‌گوید که کدام کاراکتر را لمس کرده است. کاربر در نهایت قادر خواهد بود هر کاراکتر را تنها با لمس شناسایی کند نیازی به دستکش دارد و نخواهد داشت.

لی افزوده که انتظار می‌رود دستکش «BrailleWear» تا پایان سال با قیمت 300 دلار آمریکا به صورت تجاری در قرار گرفتن.

این دستکش توسط استارت‌آپ فناوری «ORama AI» ساخته شده است. ایده ساختن چنین دستکشی به ذهن کوشاگرا جین (Kushagra Jain) یکی از بنیانگذاران این استارت‌آپ می‌رسد که او در حال انجام فعالیت‌های داوطلبانه در موسسه‌های نابینایان در هند بود. او در آن جا متوجه شد که ۹۰ درصد افراد کم‌بینا نمی‌توانند خط بریل را بخوانند.

کاراکتر به هر تک واج گفته می‌شود. تمام اعداد، حروف، سمبل‌ها و حتی خط خالی و فواصل بین کلمات، کاراکتر به حساب می‌آیند.

دستکشی که به نابینایان خط بریل می‌آموزد

درون این دستکش یک ماژول الکترونیکی قرار دارد که بین انگشت شست و انگشت اشاره قرار می گیرد و متشکل از یک دوربین کوچک و یک چراغ الایدی (LED) است. نور الای‌دی با زاویه‌ای مایل روی نقاط بریل چاپ شده می‌تابد و باعث می‌شود که یک سایه‌ی سیاه از روی کاغذ سفید اطراف ایجاد شود.

لیون لی(لیون لی)، یکی از بنیانگذاران و رئیس این استارت‌آپ می‌گوید: ما به دنبال چند شریک صنعتی برای تجارت‌سازی و توسعه این دستکش بودیم و با چند مورد از آنها کار کرده‌ایم. طی شش ماه اخیر با موسسه پرکینز برای نابینایان کار کرده‌ایم و با خانه چاپ آمریکا در CES ملاقات کرده‌ایم.

بخوان  با 20 سالگی وردپرس، Kinsta و Liquid Web معتبرترین هاست ها را معرفی کردند

یک دستکش آموزش خط بریل کاراکترهای بریل را برای نابینایان می‌خواند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، نحوه خواندن بریل برای افراد، هیچ چیز ممکن نیست، زیرا آنها برای دیدن مکانهایی که لمس می‌شوند نشان‌دهنده کدام کاراکترها هستند، نمی‌شوند. اینجاست که دستکش «BrailleWear» وارد عمل می‌شود.