اگر در محل کار استرس دارید، روغن رُز بو کنید

این درمان که قرنها در مصر باستان، چین و هند انجام می شود، معمولاً شامل استنشاق یا استفاده از روغن های ماساژ برای تقویت روان یا کاهش درد است، اما برخی از مطالعات رایحه درمانی را رد کرده اند و هشدار می دهند که هیچ فایده ای ندارد.

آن‌ها می‌افزایند: با توجه به اینکه شغلی پرخطر در هر دو گروه مداخله به مرور زمان کاهش می‌یابد، اثر رایحه درمانی می‌تواند در طول زمان تجمعی و با استفاده مداوم افزایش یابد.

نتایجی که در Explore: The Journal of Science & Healing منتشر شد، نشان می‌دهد که پس از دو هفته، هیچ تاثیری بر سطح استرس نداشت.

سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا اشاره می‌کند که رایحه درمانی به دلیل درمان فیزیولوژیکی است که می‌تواند سلامت جسمی و روحی را از طریق استنشاق و استفاده از روغن‌ها روی پوست بهبود بخشد. به گزارش سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا، این روغن‌ها به دلیل واکنش‌های عاطفی و فیزیولوژیکی که باعث می‌شوند، می‌توانند تأثیر، تنش، درد و آسیب را کاهش دهند.

به یک لوله 0.5 میلی لیتری از آن روغن استطوخودوس یا گل رز برای چسباندن روی پیراهنشان داده شد چرا که گفته می‌شود هر دو این روغن‌ها را کاهش می‌دهند و کیفیت خواب را افزایش می‌دهند. در حالی که به گروه دارونما روغن کنجد داده شد. به این افراد در شروع شیفت لباس هفته را اعلام کردند و به مدت چهار هر روز دو ساعت آن را می‌پوشیدند.

پایگاه خبری «دیلی‌میل» اخیراً منتشر کرده است که در آن یک خبر از کشورمان اظهار کرده است، رایحه درمانی می‌تواند از کلید مبارزه با استرس ناشی از کار باشد و این استنشاق روغن‌های گیاهی برای تقویت سلامت است.

بخوان  کاهش قیمت دارو با بازیافت سیم‌کارت!

محققان نوشتند: بوی گل رز به مدت دو ساعت در روز و در مدت زمان طولانی به طور استرس شغلی را در میان پرستاران کاهش داد.

برای مقایسه، که در گروه روغن کنجد بودند، سطح استرس از ۸۸ به ۸۶(دو درصد) کاهش یافته بود. این معناست که پرستاران گروه روغن گل رز در پایان مطالعه ۱۲ امتیاز کمتر از گروه کنترل در آزمون استرس کسب کردند.

پرستارانی که در معرض خطر قرار گرفتند، کاهش استرس خود را از ۸۹ به ۸۰ داشتند. تیم تحقیقاتی می‌گوید این نظر آماری معنادار نیست زیرا این شرکت‌ها تنها شش امتیاز از گروه دارای روغن کنجد در استرس کسب کردند.

کارشناسان در ایران ادعا می‌کنند که این موضوع «به طور طبیعی استرس شغلی را کاهش می‌دهد» و آن را با استفاده مداوم می‌توان حتی بیشتر کرد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهند که پرستاران می‌توانند بسیار بالاتر از استرس را تجربه کنند، تا جایی که این استرس به عملکرد شغلی و زندگی شخصی آسیب می‌رساند و به ترک کار می‌شود. درمان‌های جایگزین از جمله یوگا، طب سوزنی و مدیتیشن همگی برای کاهش استرس‌ها. اما گروهی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی سمنان مدعی شدند که رایحه درمانی گزینه دیگری است. «محسن عمادی خلف» و همکارانش ۱۱۸ فرد را که در دو بیمارستان در ایران کار می‌کردند، بررسی کردند. پرستاران 36 ساله بودند و به طور متوسط ​​از یک دهه در این حرفه بودند. بررسی آنها را به سه گروه تقسیم کردند.

اما پس از چهار هفته، کسانی که رایحه گل رز را استشمام کردند، به طور متوسط ​​13 درصد از استرسشان کاهش یافت و آن را از 85 تا 74 کاهش یافت.

بخوان  برخورد ۲ سیاهچاله، نظریه ۱۰۰ ساله اینشتین را تایید کرد

از هر داوطلبی در مورد سلامتی‌اش پرسیده شد و پرسشنامه‌ای را در سطح استرس خود در روز اول کارآزمایی و سپس در دو و چهار هفته بعد تکمیل کردند. امتیاز بین ۱۰۴ تا ۱۳۶، نشان دهنده سطح بالای سطح بود، در حالی که ۶۹ تا ۱۰۳ نشان دهنده استرس متوسط ​​بود. زیر ۶۸ نیز کم در نظر گرفته شده است.

این تیم پیشنهاد می‌کند که این روغن‌ها به تأثیر روغن‌ها بر روی مغز و سیستم عصبی کمک می‌کند. روغنهای مخصوص هنگام استنشاق، عصب بویایی را که مسئول حس بویایی است، می‌کنند. این امر با سیستم لیمبیک – بخشی از مغز که پاسخ‌های عاطفی را پردازش می‌کند – مرتبط است.

نتایج یک مطالعه نشان داده است پرستارانی که یک شیشه روغن گل رز را به مدت یک ماه دور گردن خود بسته است، سطح استرس کاهش یافته است چرا که این کار به آنها اجازه می‌دهد بوی گل را هر کجا که می‌رفتند استشمام کنند و همان سطح استرس را دارند. را بیش از یک دهم می‌داد.

استرس، واکنش بدن به احساس خطر یا فشار، رایج است و می‌تواند ارائه دهنده باشد. اما سطح بالای آن در طول زمان می‌تواند خوابی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

علاوه بر این، به گفته‌ها، مطالعات نشان می‌دهد که رایحه درمانی واکنش ستیز یا گریز بدن را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که سطح استرس پرستاران ممکن است به دلایل غیر از رایحه درمانی باشد، بنابراین یافته‌ها باید با احتیاط تفسیر شوند.

سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا (NHS) به افراد مبتلا به استرس دست و پنج نرم‌کننده توصیه می‌کند با دوستان، خانواده یا پزشک صحبت کنند، از تمرینات انجام شده استفاده می‌کنند و از قبل برای رویدادهای استرس‌زا برنامه‌ریزی می‌کنند. موارد شدید را می‌توان برای گفتار درمانی ارجاع داد.

بخوان  نازک‌ترین ساعت مچی جهان رونمایی شد

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، توپ های کاهش استرس یا تمرینات را فراموش کنید. به گفته های ایرانی، رایحه درمانی ممکن است بهترین راه برای مقابله با فشار کاری باشد.