سوختن بقایای موشک چینی بر فراز آسمان تگزاس

مراحل بالای موشک‌ها در مدار می‌مانند تا زمانی که با افزایشات بین جو سیاره و موشک به سمت زمین کشیده می‌شوند. در این مورد، مرحله دوم بادبانی با مساحت ۲۵ متر مربع را باز کرد تا نیروی کشش را افزایش دهد و این قطعه بزرگ فضای خیلی زودتر از حالت عادی به زمین باز شود.

موشک «Long March 2D» در تاریخ 22 ژوئن سال گذشته از مرکز پرتاب ماهواره‌های «Xichang» در جنوب غربی چین به فضا پرتاب شد و با موفقیت سه ماهواره «Yaogan 35» را در مدارهایی با ارتفاع متوسط ​​حدود 50 کیلومتر با منطقه 35 درجه قرار داد. داد.

مرحله اول موشک «Long March 2D» به طول 41 متر در یک منطقه محاسبه شده به زمین سقوط کرد، در حالی که مرحله دوم آن مدار را وارد کرد و ماهواره‌ها را مستقر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک مرحله از موشک استفاده‌شده‌ای که سه ماهواره‌ای جاسوسی چینی را به فضا برده بود، هفته گذشته بر فراز تگزاس سوخت.

انتهای پیام



منبع اکثر اجرام هنگام ورود مجدد به جو زمین می‌سوزند و برخی از ارائه دهندگان خدمات پرتاب‌های فضایی به دنبال بازگرداندن سریع بقایای موشک‌های خود به طور فعال و سریع به جو زمین هستند. اما تعداد زیاد موشک‌های پرتاب‌شده گذشته به این معناست که صدها موشک در حال چرخش به دور زمین هستند و در زمان‌ها و مکان‌های غیرقابل پیش‌بینی و کنترل‌شده دوباره وارد می‌شوند.

اگر رویه‌های بین‌المللی فعلی تغییر نکند، ورود مجدد کنترل‌نشده‌های موشکی و ماهواره‌ها را به عنوان یک عامل بالقوه برای تلفات جانی و برای بررسی مالی مورد توجه قرار داد.

بخوان  مایکروسافت به دنبال تبدیل آلاینده‌های هوا و آب به سوخت جت

با استناد به اطلاعات فرماندهی فضای ایالات متحده آمریکا، مرحله دوم یک موشک «Long March 2D» هنگام عبور از فراز آسمان تگزاس در روز هفتم مارس(۱۶ اسفند) وارد زمین شد. در زمان انتشار این گزارش هیچ گزارشی بر روی زمین یافت نشد، اما چنین اتفاقی بی‌خطر بود.

مرحله دوم یک موشک چینی بر فراز تگزاس وارد زمین شد اما هیچ‌گونه بقایایی از سقوط آن روی زمین پیدا نشده است.

جاناتان مک داول(Jonathan McDowell)، ستاره شناس، این رویداد را به پرتاب چین در سال گذشته مرتبط دانست.