الکتریسیته بدترین زخم‌ها را ۳ برابر سریع‌تر درمان می‌کند

آنها یک تراشه زیستی حاوی سلول‌های پوستی با خواص مشابه سلول‌های پوست انسان ایجاد می‌شوند. سپس دو سلول را انتخاب کردند و روی آنها ایجاد کردند. به یک سلول اجازه داده می‌شود که یک میدان الکتریکی (۲۰۰ میلی‌ولت بر میلی‌متر) ترمیم شود، در حالی که سلول‌ها بدون هیچ گونه حرکتی باعث بهبود یافتن می‌شوند.

پژوهشگران امروز با استفاده از این فرضیه به عنوان مطالعه خود، آزمایش جالبی را انجام دادند.

جالب اینجاست که روش حرکت الکتریکی پیشنهاد شده توسط پژوهشگران بر اساس یک فرضیه مشخص شده است که می‌گوید پوست انسان الکترواستاتیک است. یعنی سلولهای پوست ما به جریان حساس هستند. بنابراین که در یک میدان مکانی می‌گیرند، سلول‌ها شروع به حرکت به سمت میدان می‌کنند.

از یک نظریه قدیمی برای استفاده از روش‌های توسعه استفاده می‌شود که شامل قرار دادن سلول‌های پوست در معرض میدان الکتریکی برای بهبود سریع‌تر زخم‌های روی پوست است و دریافت می‌کند که الکتریسیته می‌تواند حتی بدترین نوع زخم‌ها را به نسبت سریع‌تر التیام بخشد.

سپس این زخم‌های مزمن ترمیم‌شده به منبع تبدیل می‌شوند و حتی ممکن است به قطع عضو می‌شوند و زندگی بیماران را بسیار سخت کنند.

آسپلوند در ادامه توضیح داد: با حرکتی که می‌توان سرعت بهبود را افزایش داد تا سرعت بهبود سلول‌های مبتلا به نتایج با سلول‌های سالم مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی بر روی سلول‌های زخمی به دلیل تحریک الکتریکی مشاهده نشد.

چنین زخمی فرد را در برابر آسیب پذیری می‌کند و اگر فرد مسن باشد، خطر ابتلا به بیماری در افزایش می‌یابد. بنابراین، درمان آن در اسرع وقت بسیار مهم است.

بخوان  برنامه iTunes در ویندوز 11 با چهار برنامه جدید جایگزین شده است که زندگی را برای کاربران آیفون با رایانه های شخصی ویندوز بسیار آسان تر می کند.

خود را در مدل‌های آن‌ها به آزمایش می‌برند و متوجه می‌شوند که به سرعت در سلول‌های تولید می‌شوند که تحت تأثیر جریان‌های تأثیرگذار بر روی می‌یابد.

شرایط پزشکی مانند خون، سرطان، اختلال در گردش و آسیب‌های ستون فقرات، گاهی اوقات می‌توان طبیعی بدن ما را برای بهبود زخم‌ها استفاده کرد. بیمارانی که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، برخی از زخم‌ها را تجربه می‌کنند که بهبود نمی‌یابند.

اکنون پژوهشگران در جدیدترین مطالعه خود ادعا کرده‌اند که می‌توان از جریان‌های الکتریکی استفاده کرد، سه برابر سریع‌تر بهبود بخشید.

پژوهشگران متوجه شدند که الکتریسیته باعث می‌شود که زخم سه برابر سریع‌تر بهبود یابد.

به گفته نویسندگان مطالعه، یک میدان الکتریکی به عنوان راهنمای سلول‌های پوست عمل می‌کند. سلول‌ها در جریان غیاب به طور تصادفی حرکت می‌کنند و بنابراین، روند بهبودی قطع می‌شود. اما تمام سلول‌ها به صورت محرک می‌شوند، همه در یک جهت می‌گیرند و سریع به سمت محل آسیب‌دیده می‌شوند و در نهایت باعث می‌شوند سریع‌تر بهبود پیدا کنند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران موسسه فناوری چالمرز(CTH) و دانشگاه فرایبورگ تکنیک جالبی را پیشنهاد کرده‌اند که زخم‌های مزمن را سریع‌تر از همیشه می‌بخشند.

آسپلوند می‌گوید: ما می‌توانیم تشخیص بدهیم که آن تصوریه در حرکت‌های الکتریکی می‌تواند برای بهبود چشمگیرترها استفاده شود.

کمک التیام زخم با جریان الکتریکی به میلیون ها نفر

از حرکت الکتریکی برای ترمیم استفاده از زخم‌ها

گزارشی که در سال 2021 منتشر شد، نشان داد که حدود 2.5 درصد از آمریکایی‌ها، یعنی بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده هشتمین بار از مزمن‌ها را تجربه کرده‌اند.

بخوان  آنچه باید درباره فضاپیمای خصوصی «دریم چیسر» بدانیم

پژوهشگران ادعا می‌کنند که التیام با اعمال جریان الکتریکی می‌تواند به میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان برسد که دردهای زخم‌های مزمن را تحمل کنند، کمک کند. آنها به پژوهش‌های خود برای بهبود بیشتر این روش‌ها ادامه می‌دهند و عواملی که سلول‌های پوست را قادر می‌سازند در حضور الکتریسیته سریع‌تر بهبود یابند، بررسی می‌شوند.

ماریا آسپلوند دانشیار بیوالکترونیک در CTH و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: زخم‌های مزمن یک مشکل اجتماعی هستند که ما چیزهای زیادی درباره آن نمی‌شنویم. کشف روشی که این زخم‌ها را تا سه برابر سریع‌تر بهبود بخشد، می‌توان برای افراد و افراد مسن و افراد دیگری که از زخم‌هایی که بهبود نمی‌یابند به شدت رنج می‌برند، می‌توان کرد.

این مطالعه در مجله Lab on a Chip منتشر شده است.

آسپلوند و همکارانش معتقدند که روش درمانی آنها می‌تواند مفید باشد، برای درمان دارویی در سراسر جهان که عموماً در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به زخم‌های مزمن هستند. چرا که در بسیاری از افراد، حتی بریدگی‌های جزئی به زخم و آسیب‌های طولانی مدت تبدیل می‌شود.