مقاومت «قوی‌ترین» ربات جهان در برابر ضربات شدید را تماشا کنید



شرکت چینی یونیتیری (Unitree) ادعا می‌کند که ربات انسان‌نمای را ارتقا می‌دهد این شرکت، بالاترین سطح سرعت، قدرت، مانورپذیری و توان‌پذیری را می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی، شرکت چینی سیستم های رباتیک یونیتیری با ارتقای ربات انساننمای خود پیشرفتی پیشگامانه را رقم زد.

وب سایت یونیتیری ادعا می‌کند این ربات که H1 نام دارد، به عنوان قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چند منظوره جهان بالاترین سطح سرعت، قدرت، مانورپذیری و پذیرش پذیری را می‌دهد.

این شرکت مستقر در هانگژو، درست خارج از شانگها، در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. ماموریت این شرکت گسترش ربات‌های دوپا به اندازه تلفن‌های هوشمند و پهپادها در دوران معاصر و مقرون به صرفه کردن آنهاست.

یونیتیری که پیشرو در عرصه رباتهای چهارپا است، آخرین نسخه از ربات چهارپای خود به نام Go2 را معرفی کرده است که قیمت پایه آن 1100 دلار است. این شرکت با استفاده از تخصص خود، با موفقیت، مکانیک پایه و سیستم‌های محرک را برای تولید خط چهارپایه خود ایجاد کرده و به بازار آورده است.

رباتی که در برابر ضربات شدید مقاوم است

ربات انسان نمای H1 این شرکت دارای ارتفاع موتور تقریبی ۷۱ اینچ(۱۸۰۰ میلی متر)، وزن ۱۰۰ پوند(۴۷ وزن) و یک با گشتاور بالا است. این ربات نما همچنین دارای یک باتری ۱۵ ساعته با ظرفیت ۰.۸۶۳ کیلووات ساعت است.

این ربات به حسگر سه بعدی لیدار(LiDAR) و دوربین عمقی است. مفاصل پای آن دارای پنج درجه آزادی عمل(DOF) هستند، در حالی که بازوها دارای چهار درجه آزادی هستند. قابل ذکر است که تصاویر اولیه عدم وجود دست‌ها را نشان می‌دهد، البته این شرکت به توسعه مداوم آن اشاره می‌کند و از معرفی قریب الوقوع دست‌ها برای ربات خبر می‌دهد.

بخوان  Google Messages می تواند برنامه بعدی باشد که هوش مصنوعی اضافه می کند

سرعت راه رفتن H1 با سرعت 3.4 مایل در ساعت(5.6 کیلومتر در ساعت) قابل مقایسه با انسان است. در یک ویدئوی تبلیغاتی، یک مهندس از یونیتیری تلاش می‌کند حرکت H1 را با لگد زدن به آن در حالی که در خیابان قدم می‌زند، مختل کند. با این حال، این تلاش‌ها بیهوده است، زیرا به طور مداوم خود را با هر تلاش برای ایجاد مشکل به دست می‌آورد.

علاوه بر این، با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر در زانوها، ربات راه و دویدن مستقل را در زمین های سخت و محیط های پیچیده دارد.

به گفته این شرکت، تطبیق پذیری آن، کاربرد آن را در صنایع، خدمات رسانی و برنامه های مختلف گسترش می دهد.

در حالی که تاریخ عرضه رسمی H1 توسط شرکت فاش نشده است، این شرکت قصد دارد آن را در سه ماه اول سال 2024 آغاز کند و وب سایت آن را ادعا کند که ثبت سفارشات برای H1 اکنون باز است. محدوده قیمت پیش‌بینی شده برای H1 حدود 150 هزار دلار است.

تجهیزات به هوش مصنوعی

این شرکت توسعه کاربردهای فناوری هوش مصنوعی را با استفاده از چهارپا B1 خود به نمایش می‌گذارد و می‌تواند نتایج چند عملیات را در عملیات با بخش‌های بازرسی انجام دهد. ربات B1 مجهز به دستگاه‌های تشخیص پیشرفته است و می‌توان اطلاعات را در لحظه برای بازرسی‌های کارآمد و با دقت بالا به دست آورد. سیستم لیدار سه بعدی آن نیز برنامه‌ریزی خودکار مسیر، جلوگیری از برخورد و انجام اسکن در حین بازرسی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و خطاها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بخوان  اوبونتو 22.10 اینجاست تا توسعه دهندگان اینترنت اشیا و کاربران سازمانی را به طور یکسان تقویت کند

علاوه بر این، یک دوربین سوپر تله فوتو داده‌های متری را از راه دور می‌خواند و می‌خواند و همچنین می‌تواند بر روی تغییرات دما نظارت کند و از عملکرد ایمن و پایدار تجهیزات خود اطمینان حاصل کند.

با استفاده از الگوریتم‌های استفاده از روش‌های توسعه‌یافته، ربات چهارپایه B1 به طور مستقل از چالش‌های مختلف را می‌کند. بازوی مکانیکی چابک Z1 نیز به عنوان ابزاری مانند کنترل سوئیچ‌ها و فشار دادن دکمه‌ها را انجام می‌دهد و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد که به طور هوشمند اشیا را برای بازرسی‌های بهینه می‌کند. این ربات می‌تواند به سیستم‌های ثالث متصل شود.

انتهای پیام



منبع