کشف راهی برای جلوگیری از سفید شدن موها

چگونه می‌توان از این کشف برای جلوگیری از سفیدی مو استفاده کرد؟

این یافته‌ها در مجله نیچر منتشر شده است.

در این مطالعه که توسط دانشکده پزشکی «NYU Grossman» انجام شد، موش‌های پیر مورد بررسی قرار گرفتند و بررسی کردند که سلول‌های بنیادی بیشتر از پیری در این بخش به دام افتاده‌اند. این سلولها همچنین قادر به بازسازی یا بلوغ شدن و تبدیل شدن به رنگ‌های رنگی هستند که رنگ خود را حفظ می‌کنند، نبودند.

این مطالعه نشان داد که با افزایش سن مو تعداد فزاینده‌ای از این سلول‌های بنیادی در برآمدگی فولیکول مو به دام می‌افتند و قادر به بلوغ یا بازگشت به محل اصلی خود هستند. جشنواره‌های موجود در بخش اصلی به آنها کمک می‌کند تا به سلول‌های رنگدانه تبدیل شوند.

متخصصان می‌سازند که سازگاری ملانوسیت‌ها را در سایر سلول‌های بنیادی خود نوزاینده (خود بازسازنده)، مانند سلول‌هایی که خود فولیکول را تشکیل می‌دهند، وجود ندارد. این سلولها با رشد تنها در یک جهت در طول یک جدول زمانی مشخص حرکت می‌کنند. این تا حدی به توضیح این موضوع کمک می‌کند که چرا مو حتی با بین رفتن رنگ می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

محققان امیدوارند که تحقیقات آنها را برای حفظ سلامت و رنگ مو تا سنین بالا ایجاد کند. این مطالعه بر روی سلولهای بنیادی ملانوسیت بود که هم موشها و هم انسانها حامل آن هستند و مسئول رنگ مو هستند.

انتهای پیام



منبع

کی سان (Qi Sun)، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: مطالعه ما به بهبود درک ما از عملکرد سلول‌های بنیادی ملانوسیت برای رنگ کردن مو کمک می‌کند. این مکانیسم‌های تازه کشف شده است که این احتمال افزایش می‌دهد که ثابت می‌شود سلول‌های بنیادی ملانوسیت در یک جا در انسان نیز وجود داشته باشد. اگر چنین باشد، یک راه بالقوه برای معکوس کردن یا جلوگیری از سفید شدن موی انسان با کمک به سلول‌های گیر کرده وجود خواهد داشت.

بخوان  سوختن بقایای موشک چینی بر فراز آسمان تگزاس

این گروه تحقیقاتی قصد دارند ابزارهای بالقوه‌ای را برای بازگرداندن تحرک به ملانوسیت یا انتقال آنها به محفظه اصلی که در آن می‌توانند رنگدانه تولید کنند، کشف کنند و از خاکستری شدن موها جلوگیری کنند.

ممکن است برای جلوگیری از خاکستری شدن موها دست یافته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اساف، سلول‌های بنیادی که به عنوان سلول‌های بنیادی ملانوسیت (McSCs) شناخته می‌شوند، می‌شوند، دارای امکاناتی هستند که در حرکت بین بخش‌های مربوط به رشد مو در فولیکول‌ها برای رنگ بخشیدن به مو هستند.

آنها همچنین کردند که با افزایش سن، ریزش و رشد مجدد مو، تعداد فزاینده‌های این سلول‌های بنیادی در بخشی به نام برآمدگی فولیکول گیر می‌کند. در نتیجه، این موها در برآمدگی باقی می‌مانند و نمی‌توانند به محل اصلی خود بپردازند که در آن‌ها به آن‌ها می‌پردازند تا سلول‌های رنگدانه کمک می‌کنند و در نتیجه رنگ مو ایجاد می‌کنند، بازگردند.