معکوس شدن با یک ایمپلنت پوستی



یک ایمپلنت پوستی خشک‌کننده انسولین برای معکوس کردن در موش‌ها استفاده می‌شود و موفق عمل می‌کند، اما این کار را بدون نیاز به استفاده از داروهای ضد رد انجام داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در سپتامبر سال جاری گروهی از مهندسان موسسه ماساچوست(MIT) با ساخت یک ابزار کاشتنی جدید موسوم به SHEATH که به فناوری تشخیص نوع 1 کمک می‌کرد، موفق شدند سطح قند خون را بدون نیاز به تزریق منظم انسولین حفظ کنند و خبرساز شوند. این نوآوری به دلیل سودمندی و پتانسیل آن را برای آسان‌تر کردن و دسترسی‌تر کردن درمان موردی برای ستایش قرار می‌دهد.

آزمایشات روی موشها بسیار امیدوارکننده است

اکنون دانشگاه آلبرتا و دانشگاه کُرنِل یک ایمپلنت پوستی ضعیف‌کننده انسولین اختراع کرده است که در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شده است، حتی نشان می‌دهد که تحقیقاتی را می‌کند. همچنین مشخص شد این دستگاه مورد نیاز برای استفاده از داروهای ضد رد را می‌کند.

جیمز شاپیرو رئیس پژوهشگاه جراحی پیوند و بازساختی در دانشگاه آلبرتا گفت: اگر بتوانیم پیوندی را با داروهای ضد رد کمتر یا بدون آن انجام دهیم، آن را با خیال راحت انجام می‌دهیم و می‌توانیم افرادی را که می‌توانند از آن سود ببرند، انجام دهند. عمل کنیم.

این کار بر اساس اختراع مینگلین ما(Minglin Ma) از دانشگاه کرنل انجام می شود که یک نخ پلیمری جدا شده حاوی هزاران سلول جزایر لانگرهانس است که توسط یک پوشش هیدروژل نازک پوشیده شده است و می توان آن را بدون واکنش ایمنی در شکم بیمار قرار داد ایجاد کرد. .

مناطق جزایر لانگرهانسی درون لوزالمعده هستند که هورمون‌های انسولین، گلوکاگون، آمیلین، سوماتواستاتین، پلی‌پپتید پانکراسی و گرلین را می‌سازند و در متابولیسم گلوکز دارند، بیشتر می‌شوند.

بخوان  امکان تشخیص زودهام اپیدمی بعدی در‌ها

شاپیرو قبلاً روی یک ایمپلنت پوستی با ویژگی‌های مشابه کار می‌کرد و پس از برخورد با مینگلین ما، این ایده را ترکیبی از این دو بررسی می‌کند که بسیار موفقیت آمیز از آب درآمد است.

شاپیرو می‌گوید: این ایده در واقع کار کرد! با ترکیب این دو، واقعاً محل پیوند سلول ها را بدون نیاز به داروهای ضد رد شدن، بهبود می بخشد و می دهد بسیار قانع کننده هستند.

آزمایش‌ها برگشتی نشان داده‌اند موش‌هایی که تحت پیوند زیر پوستی سلول‌های لاایرنگرهانس قرار گرفته‌اند، بقای سلولی‌های طولانی‌مدت و می‌توانند بدون نیاز به داروهای ضد خطرناک و گونه‌های مضر تجربه کرده‌اند.

داروهای ضد مصرفی که از نظر پزشکی به عنوان سرکوبگرهای سیستم ایمنی می‌شوند، داروهایی هستند که برای دریافت پیوند عضو می‌شوند تا از حمله و رد سیستم ایمنی بدن به خارج جلوگیری کنند. در این مورد، از آنها برای اطمینان از رد نشدن پیوند ایمپلنت پوستی باعث ایجاد انسولین استفاده می شود. این یک ایده‌آل است که در آن استفاده از آنها مورد نیاز نیست.

قابل اجرا در شرایط مختلف

این اختراع که SHEATH نام گرفته است نیز می‌تواند در آینده شامل پیوندهایی در شرایطی باشد که سلول‌های تولیدکننده در آن نقش دارند مانند کم‌خونی و بیماری مزمن کلیوی کاربرد داشته باشد.

با این حال، آزمایش‌ها به نمونه‌های کوچکی از موش‌ها محدود می‌شود و به منظور ارائه راهکارهایی از کارایی و ایمنی این ایمپلنت، آزمایش‌های بالینی بیشتر روی حیوانات و انسان‌ها انجام می‌شود.

دتاتتتوناند پیamamedhaی سلامتی ماتتلفی اِزم ” مديريت اين بيماري نياز به تزريق روزانه دارد كه دست و پا مي‌گيرند و مي‌توانند در فعاليت‌هاي روزمره ايجاد كنند.

بخوان  Google's Instrument Playground طعم آینده موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می دهد

این مطالعه در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع