مایکروسافت به دنبال تبدیل آلاینده‌های هوا و آب به سوخت جت



شرکت مایکروسافت به یک سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کره‌ای یک و شرکت خطوط هوایی آمریکایی، یک شرکت گام در تولید فناوری سوخت پایدار هوانوردی را با سرمایه‌ای ۲۰ میلیون دلاری حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، شرکتی موسوم به دیمنشنال انرژی (Dimensional Energy) مستقر در هیوستون آمریکا، پیشگام در فناوری استفاده از کربن و تولید سوخت پایدار هوانوردی (SAF)، به تازگی موفق به جذب سرمایه از شرکت مایکروسافت شده است.

به نقل از آی‌ای، این سرمایه ۲۰ میلیون دلاری توسط یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیری برجسته کره‌ای، خطوط هوایی یونایتد و شرکت مایکروسافت ارائه شده است.

انقلاب در استفاده از کربن

شرکت دیمنشنال انرژی با هدف تبدیل کربن به سوخت پایدار هوانوردی، سوخت دیزل منبع پذیر و پارافین مصنوعی است.

این شرکت بر این باور است که خانه از انتشار گازهای گل‌های از کارخانه‌های سیمان گام مهمی در جهت کربن‌زدایی صنعتی خواهد بود.

این شرکت با شرکتی به نام Svante که در فناوری فناوری کربن پیشگام است، برای این پروژه شریک شده است که آن را قادر می‌سازد تا تجارت خود را افزایش دهد.

علاوه بر این، دیمنشنال انرژی قصد دارد کارخانه‌های تجاری به این فناوری در سطح جهانی توسعه یابد.

این شرکت همچنین قصد دارد از بودجه برنامه‌ریزی ARPA-E و SETO وزارت انرژی آمریکا برای پیشبرد فناوری‌های رآکتور و کاتالیزور اختصاصی خود استفاده کند. این نوآوری‌ها با همکاری آزمایشگاه ملی اوک ریج و دانشگاه کرنل، در مرکز فناوری دیمنشنال انرژی در آریزونا آزمایش خواهند شد.

تبدیل نظام به نوآوری

شرکت دیمنشنال انرژی فراتر از تولید سوخت هوانوردی قصد دارد محصولات زمینی را که از جذب به دست می‌آیند، معرفی کند. هدف این شرکت ایجاد پارافین مصنوعی است که می‌توان بیش از 6000 محصول روزمره را خریداری کرد.

بخوان  ماسک دیجیتال از حریم شخصی بیماران محافظت می‌کند

یک تجزیه و تحلیل از روندهای این شرکت نشان داد که انتشار آلاینده توسط آن بیش از 93 درصد کاهش می‌یابد.

با توجه به اینکه صنعت سیمان مسئول هشت درصد از هوای جهان است، محیط زیستی را تحت تأثیر قرار می دهد که این شرکت می تواند به طور بالقوه ایجاد کند بسیار مهم است. این شرکت به پایداری با نیاز فوری برای کربن زدایی سریع در بخش‌های مختلف مطابقت دارد.

این شرکت با ثبت منشور عمومی، اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک شرکت معتبر برداشته است.

جیسون سلفی، مدیر عامل این شرکت می‌گوید: ما به یک عنوان شرکت فناوری با چشم ثالث کار می‌کنیم تا عملکرد، شدت انتشار کربن و تجزیه و تحلیل و تحلیل خود را بررسی کنیم.

براندون میداو، مدیر ارشد صندوق نوآوری آب در مایکروسافت و هوا بر روی این شرکت به پذیرش‌های امیدوارکننده هوانوردی پاک‌تر و کم‌کربن راه‌اندازی کرد. وی افزود: مایکروسافت اولین پذیرنده سوخت پایدار هوانوردی بوده است و این بازار را برای کربن زدایی جهانی حیات می‌بیند.

اندرو چانگ، خطوط هوایی یونایتد نیز می‌گوید: شرکت دیمنشنال انرژی از زمان سرمایه‌گذاری اولیه ما در سال گذشته، پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

انتهای پیام



منبع