کاهش قیمت دارو با بازیافت سیم‌کارت!

ابزارهای الکترونیکی مجموعه‌ای از عناصر گران قیمت و کمیاب هستند، اما اکثر آنها به جای بازیافت در محل دفن‌فروش‌های الکترونیکی انباشته می‌شوند. نه به این خاطر که ما فناوری لازم برای بازی آن را نداریم، بلکه به دلیل وجود مشکل در عوامل مدیریت هزینه‌ها و کارایی این روند.

در حقیقت، به راحتی نمی‌توان از ترکیبی از طلا که در پایان تولید می‌شود، طلای خالص برای استفاده مجدد در مدارک الکترونیکی به دست آورد. اینجاست که گروهی از امپریال کالج لندن راه حلی ارائه می کند. آنها به رهبری پروفسور جیمز ویلتون الی(James Wilton-Ely) و کریس برادوک(Chris Braddock) راهی برای استفاده از این ترکیب بازیافتی به عنوان کاتالیزور در مصارف دارویی پیدا کردند.

انتهای پیام



منبع

در قلب این راه حل امیدوار کننده طلا قرار دارد. به بیان دیگر، ترکیبی از طلا. در ساخت سیم کارت‌ها از روکش طلا استفاده می‌شود زیرا این فلز یک انتقال عالی است. علاوه بر آن طلا در طول زمان در برابر آسیب‌ها بسیار بهتر از سایر فلزات گرانبها مانند مقاومت می‌کند. با این حال، مقدار طلایی در آن‌ها بسیار کم است و برای تولید چند طلا باید هزاران سیم‌کارت جمع آوری شود.

طلا یک کاتالیزور عالی نیز هست، به این معنا که می‌تواند در واکنش‌های شیمیایی را تسریع کند. پروسه ای که متکی به آسیا ذکر شد، جدا کردن پلاستیک و درمان درمان های الکترونیکی برای بازیابی طلا به شکل ترکیبی است که به اندازه خود این فلز گرانبها نیست.

نحوه انجام این روش

این فرایند نه در سطح فردی و نه در صنعتی از نظر اقتصادی بسیار مناسب نیست. بزرگترین مشکل روشهای استخراج طلا، پیچیده و گران بودن آن ها است. در پاسخ به این مشکل، آنجلا سرپه(Angela Serpe) و پائولا دپلانو(Paola Deplano) از دانشگاه کالیاری(Cagliari) در ایتالیا روشی آسان برای بازیابی طلا و فلزات گرانبها از وسایل الکترونیکی ارائه می دهند.

بخوان  یک شارژر برای کاوشگرها به ماه ارسال می شود

این فرآیند بازیابی کم‌تاثیر برای به دست آوردن طلا به عنوان کاتالیزور از سیم‌کارت‌های دور ریخته‌شده و سایر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی نه تنها به صرفه‌تر است، بلکه از نظر زیست‌محیطی بسیار پایدارتر از طلای تجاری است.

این ترکیبات طلایی که به عنوان کاتالیزور در طول سنتز مجموعه‌ای از داروها استفاده می‌شوند با استفاده از روش‌های شیمیایی ساده باز شدند و در این صورت هم عاری از ناخالصی آلی بودند. به بیان ساده، می‌توان از آنها برای کاتالیز کردن فرآیندهای تولید دارو تا هشت اثر استفاده کرد، بدون اینکه در بخشی از آن‌ها تغییری ایجاد شود.

یکی دیگر از اکتشافات مهم این بود که از سیم کارت‌های باطله به دست می‌آید را می‌توان استفاده کرد. این موضوع برای جذابیت کارآمدی آن افزوده شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، سیم کارت‌ها از قطعات قطعات هستند که در نهایت بدون جستجو برای بازیافت، هدر می‌روند.

این گروه نتیجه‌ای که کاتالیزور طلای معمولی را می‌توان با گزینه‌های پایدارتر و ارزان‌تری می‌سازد که از میلیون‌ها تن از دریافت الکترونیکی به دست می‌آیند، جایگزین می‌شود. با این پیشرفت، می‌توان به خوبی داروسازی داروسازی تا داروهای مقرون به صرفه‌تر تولید کرد.

این گروه از طلاها را به عنوان یک کاتالیزور در واکنش به ساخت داروهایی مانند داروها و داروهای ضد درد استفاده می کنند. در کمال تعجب، ضایعات طلا به خوبی یا حتی بهتر از کاتالیزورهای مورد استفاده فعلی عمل می کنند.

اکنون، گروهی در امپریال کالج لندن روشی برای بازیافت سیم کارت‌ها ابداع کرده‌اند و به‌طور متوسط ​​می‌توانند به ارزان‌تر داروها کمک کنند.

بخوان  قانون آمریکا درباره تراشه‌ها تجارت جهانی را مختل می‌کند

اما طلا چه نقشی در ساخت دارو ایفا می کند؟

نرم‌افزارهای مربوط به این یافته‌ها، تولید بهینه و کاهش کوچک کاتالیزر طلا که به شکل یک سیاه جامد کریستالی به دست می‌آید به طور قابل توجهی از گزینه‌های سنتی استفاده می‌شود که در حال حاضر در صنعت داروسازی استفاده می‌شود و نسبت به عملیات آسیب‌دیدگی استفاده می‌شود. بسیار کم به محیط زیست می‌زند.

سیم‌کارت‌های باطله = ارزان‌تر

در دنیایی که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در شرایط بحرانی مردم به‌دست می‌آید در ایالات متحده آمریکا، که بالاترین قیمت را در سطح جهانی با پرداخت 1300 دلار در سال برای داروها می‌سازد، این بازیافت سیم‌کارت‌ها که صنعت داروسازی را هدف قرار می‌دهد، می‌تواند. موهبتی باشد.

کاهش قیمت دارو با بازیافت سیم‌کارت!