جدیدترین کشف برای مقابله با سرطان سینه

آن‌ها شدند که اگر سطح PDGF-C افزایش یابد، می‌تواند باعث رشد سلول‌های سرطانی خفته و تبدیل به سرطان ثانویه سینه شود. محققان احتمال می‌دهند در ریه‌های پیر یا زمانی که بافت ریه‌ها آسیب می‌بیند و زخمی می‌شود، سطح PDGF-C نیز افزایش می‌یابد.

زمانی که سلول‌های سرطانی سینه از شروع اولین سرطان، به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابند، سرطان سینه ثانویه یا متاستاتیک نامیده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت دیلیپژوهش‌ها در تحقیقات خود کشف کرده‌اند که سلول‌های سرطان سینه‌ای که به ریه‌ها گسترش یافته‌اند، می‌توانند پس از سال‌ها خاموش شوند، روزی مجددا بیدار شوند و تومورهای ثانویه غیرقابل درمان را تشکیل دهند. تحقیقات این پژوهشگران شامل بررسی مکانیسم بروز سرطان سینه و همچنین ارائه راهکاری برای خنثی کردن این نوع از سرطان می‌شود.

در پژوهش جدیدی که روز گذشته در ژورنال Nature Cancer منتشر شد، نشان داد که چگونه تغییر مولکولی که در طول پیری رخ می‌دهد، می‌تواند از رشد این تومورهای ثانویه حمایت کند.

در این رابطه، تیم تحقیقاتی در موسسه تحقیقات سرطان لندن دریافت می کند که PDGF-C را پرورش می دهد که در ریه وجود دارد، در خواب ماندن یا بیدار شدن سلول های سرطانی سینه، نقش کلیدی و مهم را ایفا می کند.

در این راستا، پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان سینه Toby Robins در موسسه تحقیقات سرطان با کار بر روی موش‌های مبتلا به تومورهای ER+، سیگنال‌دهی PDGF-C را با یک مسدودکننده رشد سرطان موجود به نام imatinib، هدف قرار دادند. این مانع رشد سرطان، در حال حاضر برای درمان بیماران مبتلا به لوسمی میلوئیدی من (لوسمی میلوئیدی مزمن) استفاده می‌شود.

بخوان  رونمایی از اولین ابزار پردازش هوشمند زبانی چین

مشاهده شد که موش‌ها قبل و بعد از ایجاد داروی تومور با این، درمان شدند و در نتیجه برای هر دو گروه، رشد سرطان در ریه به طور قابل توجهی کاهش یافت.

دکتر فرانسیس تورل، کارشناس آموزش پسا دکتری در بخش تحقیقات سرطان سینه در موسسه تحقیقات سرطان لندن، گفت: «سلول‌های سرطانی می‌توانند با پنهان شدن در حالت خفته، چندین دهه در اندام‌های دور زنده بمانند. ما کشف کردیم که چگونه بافت ریه پیر می‌تواند این سلول‌های سرطانی را تحریک کند تا دوباره بیدار شوند و به تومور تبدیل شوند. به عبارتی، ما یک استراتژی و راه حل بالقوه را برای خنثی کردن سلول‌های سرطانی کشف کرده‌ایم و می‌خواهیم راهی را انتخاب کنیم تا داروی imatinib را انتخاب کنیم. .»

سپس، مهم این نکته و پرسش را بررسی کردند که آیا رشد کردن فعالیت‌های PDGF-C می‌تواند مانع از آن شود که این سلول‌ها و تومورهای ثانویه کمک کند یا خیر؟

ایسنا/اصفهان در کشف جدید، پی بردند که چرا سلول‌های سرطان سینه که به ریه‌ها گسترش یافته‌اند، ممکن است پس از سال‌ها بهبود، به طور مجدد بازگشت کنند و باعث تشکیل تومورهای غیرقابل درمان شوند.

انتهای پیام



منبع

بر اساس آمار موجود، تا 80 درصد از سرطانهای اولیه ER+ هستند و هر سال حدود 44000 مورد سرطان سینه در بریتانیا وجود دارد.

همچنین، پروفسور Clare Isacke، زیست شناسی سلولی مولکولی در موسسه تحقیقات سرطان لندن، معتقد است: «درک و کشف این نکته که چرا سلول‌های سرطانی سینه، تومورهای ثانویه را در ریه‌ها تشکیل می‌دهند، یک قدم حیاتی به جلو در شناخت ما از سرطان می‌دهند. پیشرفته سینه است. در مرحله باید مشخص شود که این تغییرات مربوط به سن است، چه اتفاقی می‌افتد و چگونه بین افراد ممکن است متفاوت باشد، تا بعد از ایجاد راهکارهای درمانی لازم، سلول‌های سرطانی را مجدداً بازگردانیم.»

بخوان  اولین ساعت مریخ ساخته شد+ تصاویر

بیماران مبتلا به سرطان سینه با دریافت استروژن مثبت (ER+)، به عنوان شایع ترین نوع، در معرض خطر مداوم عود سرطان در قسمت دیگری از بدنشان برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها پس از تشخیص و درمان اصلی خود هستند.

نتایج این پژوهش، روز گذشته (13 مارس)، تحت عنوان مقاله‌ای با عنوان «دانشمندان راه جدیدی را برای کمک به پیشگیری از سرطان سینه کشف کردند، بمب ساعتی» در مجله Nature Cancer، منتشر شده است.