همکاری ناسا با شرکت آرایشی و بهداشتی برای نظافت فضانوردان

دکتر کولمن می‌گوید: من با تیم کولگیت هیجان‌زده‌ام کار می‌کنم، زیرا آنها با ناسا همکاری می‌کنند تا از نحوه حفظ یک محیط سالم برای انسان‌هایی که در فضا زندگی می‌کنند و کار می‌کنند، بهتر بفهمند. ایستگاه فضای بین‌المللی آزمایش ما برای مأموریت‌های آینده به ماه و مریخ است و فرصتی برای درک شرایط بهینه‌سازی سلامت خدمه و عملکرد آن در شرایط ریزگرانش فراهم می‌کند و مانند تحقیقاتی که ما در فضا انجام می‌دهیم. که سلامت و سلامت را برای همه مردم روی زمین می‌دهد.

دکتر کدی کولمن قبلاً یک شیمیدان پلیمر در نیروی هوایی بوده و به مدت ۲۴ سال با ناسا همکاری کرده است. او سه ماموریت فضایی را انجام می دهد و بیش از صد آزمایش مختلف را در فضا انجام می دهد.

استفان حبیف، مدیر ارشد فناوری کلگیت می‌گوید: ما از این همکاری با ناسا ذوق زده هستیم. من هیجان زده هستم که ببینم چگونه شرایط عجیب و غریب سفرهای فضایی می‌توان بینش‌ها و راه‌حل‌های تأثیرگذاری را برای همه مردم، چه آنها که در حال سفر به فضا هستند و چه در حال گذراندن روز خود در همین جا روی زمین هستند، به همراه داشته باشند. آینده‌های سالم‌تر داشته باشند.

این جستجو اولین کولگیت در خارج از سیاره زمین نیست. این شرکت قبلاً دو پژوهشگر را در محیط ریزگرانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده است.

ناسا با یک شرکت آرایشی و بهداشتی آمریکایی با می‌کند تا وسایل مراقبت شخصی و نظافت فضانوردان را برای استفاده و آزمایش آنها در فضا ارسال کند.

بخوان  ChatGPT؛ ابزاری در خدمت انسان یا سلاحی علیه او؟

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، مطبوعات بیانیه مطبوعاتی شرکت خودمراقبتی کولگیت-پالمولیو(Colgate-Palmolive)، این شرکت با آژانس فضایی آمریکا(ناسا) برای بررسی راه حل‌های نوآورانه برای پیشبرد سلامت دهان، مراقبت شخصی و سلامت پوست برای فضانوردان و حتی جمعیت‌ها روی زمین وارد شده است.

داده‌های حاصل از هر دوی این آزمایش‌ها هم اکنون توسط پژوهشگران این شرکت برای تولید محصولات بهبودیافته‌تر هم در زمین و هم در فضای تجزیه و تحلیل و تحلیل قرار می‌گیرند.

کلگیت در سال ۲۰۲۱ با هدف توسعه راه‌حل‌های مراقبت از دهان بر زمین، نحوه رشد پلاک در شرایط ریزگران را در ایستگاه فضایی بین‌المللی مطالعه کرد. سپس در سال جاری، زیرمجموعه مراقبت از پوست این شرکت، اولین پژوهش در مورد سلامت پوست در بخش خصوصی را در ایستگاه‌های فضای داخلی برای بررسی شرایط شرایط بین‌المللی ریزگرانش بر ژن‌های مرتبط با پوست و سلامت کلی پوست آغاز کرد.

این پروژه جدید که توافقنامه قانونی فضایی (SAA) نامیده می‌شود، مشارکت شرکت کولگیت و ناسا برای آزمایش فناوری‌های این شرکت در حوزه بهداشت دهان، پوست و محصولات مراقبت شخصی است که می‌تواند به حفظ سلامتی و بهبود سلامتی و داشتن سلامتی در همه فضا کمک کند. مدار نزدیک زمین، قبل، در حین و بعد از ماموریت‌های طول مدت کمک کند. در این همچنین از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به عنوان یک آزمایشگاه استفاده می‌شود.

انتهای پیام



منبع

این همکاری می‌تواند از کاربردهای آن در سیاره ما و در فضا خواهد بود، پایدار بماند، زیرا کولگیت و ناسا، بهداشت پایدار را برای اعضای خدمه ناسا به شکل قرص‌های خشک و بدون آب و فناوری‌های فشرده بررسی خواهند کرد.

بخوان  ستاد فراخوان اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی برای تنوع بخشی به خوراک دام و طیور

پایداری فراتر از زمین

دکتر کدی کولمن(Cady Coleman) فضانورد سابق ناسا این قرارداد را به عنوان مشاور انجام آزمایش‌ها در این قرارداد انجام خواهد داد.

سایر ابتکارات خارج از زمین

نوآوری‌های مراقبت از دهان و فناوری‌های بهداشتی مرتبط، فناوری‌های مراقبت از پوست پیشگیرانه و درمانی، محصولات کم‌آب و بسته‌بندی پایدارتر و مناسب برای پرواز فضایی و زندگی در محیط نزدیک زمین، همگی توسط کولمن و گروهش در این پروژه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.