توسعه مدل رشد سلول‌های بنیادی برای درمان نارسایی ریه نوزادان

دکتر واگنر افزود: با همان درمان، ما انسانی هم در سلول‌های موجود در ظرف پتری و هم در موجود زنده در مدل حیوانی تثبیت شده است. درمان با استروئید دگزامتازون انجام شد. این دارو در حال حاضر در عمل بالینی برای القای بلوغ ریه در جنین زمانی که خطر زایمان زودرس در دوران بارداری وجود دارد می‌شود. چیزی که بسیار جذاب است این امری است که ما از قبل می‌دانیم که این دارو در بارداری مضر نیست. اگر بخواهیم بیشتر را در آزمایشگاه‌های آزمایشگاهی جمع‌آوری کنیم، می‌توان بعداً در آزمایش‌های بالینی بررسی کرد که آیا از دارو در دوران بارداری برای کاهش احتمال خطری در ارگانیسم و ​​کمک به رشد ریه‌ها یا خیر استفاده می‌شود. دکتر واگنر، هدف آنها را در آینده می‌افزاید که مستقیماً برای تشخیص فتق دیافراگم، که در حدود هفته بیستم بارداری اتفاق می‌افتد، با دارو به پزشک کمک می‌کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله «American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine» منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

فتق دیافراگم مادرزادی یکی از مرگبارترین نقایص مادرزادی است. پزشکان بیمارستان دانشگاه «لای‌پزیگ» در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند، برای بهتر شدن و درمان این بیماری در آینده، یک تیم بین‌المللی از متخصصان یک مدل سلولی جدید را در آزمایشگاه طراحی و یک درمان دارویی آزمایش کردند.

درمان فوری

آنچه که به خواص مولکولی سلول‌های بنیادی نگاه کردند، دریافتند که آن‌ها به دلیل تغییر یافته‌ها هستند. با این حال، درمان دارویی در مدل سلولی قادر به بازیابی عملکرد بود. محققان گفتند: ما همچنین این روند را در مدل‌های حیوانی آزمایش کردیم و نشان دادیم که این درمان به رشد بهتر در آنجا نیز کمک کند.

بخوان  شنوایی‌سنجی کم‌هزینه نوزادان با کمک تلفن همراه

درمانی درمانی در دوران بارداری

نوزادان مبتلا به فتق دیافراگم مادرزادی، پس از تولد روی دستگاه طبی مصنوعی قرار میگیرند. دکتر واگنر، نویسنده اول این مطالعه توضیح داد: ما سلول‌های بنیادی را از جسمی که از ریه‌های بچه‌ها کشیده می‌شود، جدا می‌کنیم و آنها را در آزمایشگاه رشد می‌کنند. دکتر لایپزیگ در حین کار به عنوان محقق فوق دکترا در ایالات متحده، سلول‌های بنیادی را در آزمایشگاه به همراه پزشکان آمریکایی بررسی کردند و مدل‌های سلولی راه‌های هوایی کوچک را طراحی کردند. این به آنها برای اولین بار دسترسی به بافت ریه انسان زنده مبتلا به فتق دیافراگم مادرزادی را داد. سپس سلول‌های بنیادی ریه‌های سالم و توسعه نیافته را با یکدیگر مقایسه کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، فتق دیافراگم مادرزادی(CDH) یک بیماری شایع است که از هر ۲۵۰۰ تولد یک بیماری را می‌کند. تا ۳۰ درصد از نوزادان مبتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. مشکل اصلی ریه توسعه نیافته است. این بیماری همچنین شامل سوراخی در دیافراگم است که جراحان اطفال با بستن آن در هفته اول زندگی آن را اصلاح می‌کنند. تا به، دانش پزشکی کمی در حال چگونگی ایجاد فتق دیافراگم مادرزادی وجود داشته است.

دکتر «ریچارد واگنر» جراح اطفال و دانشمند در بیمارستان دانشگاه لایپزیگ، با پزشک بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون برای ایجاد یک مدل سلولی جدید برای بیمار در دانشکده پزشکی هاروارد همکاری کرد. پزشک با استفاده از مدل خود، راه‌های ممکن برای درمان این بیماری را بررسی کرد.

فتق دیافراگم مادرزادی یکی از مرگبارترین نقایص مادرزادی است. این موسسه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد برای بهتر شدن و درمان این بیماری در آینده، یک تیم بین‌المللی از جمله شامل بیمارستان دانشگاه لایپزیگ یک مدل سلولی جدید را در طراحی آزمایشگاه و یک درمان دارویی انجام دادند.

بخوان  پیشرفت چشمگیر ربات نابودگر علفهای هرز