از لوازم آرایشی، خطرات جدی برای کودکان در پی دارد

در تمام کودکان مورد بررسی قرار گرفته، تقریباً 54 درصد از لوازم آرایش صورت و بدن کودکان به صورت ماهانه استفاده می‌شود. ۱۲ درصد روزانه از لوازم آرایشی برای کودکان استفاده می‌شود و تقریباً ۲۰ درصد از لوازم صورت و بدن کودکان به مدت هشت ساعت یا بیشتر در یک روز استفاده می‌شود. یک سوم از کودکان حتی گزارش داده اند که در ۱۲ ماه گذشته به طور ناخواسته این محصولات را مصرف کرده اند. بیش از یک سوم از کودکان مورد نظر لاتین تبار بودند و ۶۵ درصد از آن گروه استفاده از لوازم آرایش و بدن کودکان را گزارش کردند. علاوه بر این، در مقایسه با سایر گروه‌های نژادی، کودکان لاتین تبار بیشتر از هر جمعیت دیگری از لوازم آرایش صورت و بدن کودکان استفاده می‌کنند.

آزبست یا پنبه‌ای نسوز یا پنبه‌ی کوهی (Asbestos) که در علم زمین‌شناسی به کانی نامهربان معروف است، در اصل یک سیلیکاتی از ماگما و در واقع نوعی سنگ آذرین بیرونی است و به همین دلیل، ریزبلور است و به طور کلی نام گروهی از ترکیب‌ها است. معدنی منیزیم و سیلیسیم است که بیشتر در طبیعت به صورت الیاف معدنی و سنگ پیدا می شود.

وی افزود: این نگران‌کننده است که صنعت آرایشی می‌تواند محصولات آرایشی صورت و بدن را که حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی هستند را برای تولید کودکان تهیه کند. این مطالعه می‌تواند به آژانس‌های فدرال کمک کند تا بهتر از استفاده از کودکان از این محصولات برخوردار باشند و امیدواریم این مطالعه سازمان‌ها را برای محافظت از کودکان در برابر قرار گرفتن در مقابل مواد شیمیایی سمی اقدام کنند. متأسفانه، در حال حاضر مطالعات کمی در سطح فدرال برای محافظت از کودکان در مواد شیمیایی سمی موجود در لوازم آرایش صورت و بدن کودکان انجام شده است.

بخوان  آزمایش یک درمان احتمالی برای معکوس کردن روند پیری

در تحقیقات قبلی هشدار داده شد که این محصولات حاوی مواد شیمیایی مانند سرب، آزبست، PFAS، فتالات و فرمالدئید هستند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد مواد شیمیایی سمی مانند فلزات سنگین که به طور خاص در لوازم آرایش صورت و بدن کودکان (CMBP) می‌شود، برای نوزادان و کودکان مضر پیدا می‌شود. چنین مواد شیمیایی، چه تولیدکنندگان به عمد آنها را اضافه می‌کنند و چه به عنوان آل‌کننده ظاهر می‌شوند، با مشکلات سلامتی متعددی مانند سرطان، آسیب‌های عصبی رشدی و سایر پیام‌های جدی و غیرقابل برگشت سلامتی ارتباط دارند.

این مطالعه در مجله «مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی» منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

این یافته‌ها زمانی درست به دست می‌آیند که می‌توانند مانند نیویورک و آمریکا، شروع به بررسی مصرف‌کننده مواد مصرفی در اسباب‌بازی‌ها، لوازم آرایش و محصولات مراقبت شخصی کنند.

از لوازم آرایشی، خطرات جدی برای کودکان در پی دارد

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، باری که فرزندتان هنگام رفتن به مراسمی، درخواست آرایش صورت می‌کند، بیشتر فکر کنید چرا نتایج به دست آمده از ناراحتی‌کننده‌های جدید دانشگاه «کلمبیا» و موسسه غیرانتفاعی «Earthjustice» نشان می‌دهد بیشتر کودکانی که در ایالات متحده آمریکا بزرگ می‌شوند، از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. صورت و بدن استفاده می‌شود که این مواد ممکن است حاوی مواد شیمیایی بالقوه مضر و مواد سرطان‌زا مانند سرب و آزبست باشد.

پژوهشگران دانشگاه «کلمبیا» در مطالعه اخیرشان بیان کردند که اکثر کودکان آمریکایی به دلیل استفاده از لوازم آرایشی در معرض مواد شیمیایی سرطان‌زا قرار دارند.

افرادی که در این مطالعه بیش از 200 نظرسنجی انجام دادند و دریافت کردند که 79 درصد از والدین گزارش داده‌اند که فرزندانشان (سن 12 سال و کمتر) از لوازم آرایشی صورت و بدن‌نویسی که برای کودکان عرضه می‌شود (مانند اکلیل، رنگ صورت و برق لب) استفاده می‌شود. می کنند.

بخوان  آیا می تواند درمان ها را در مراقبت های بهداشتی بهبود بخشد؟

دکتر «جولی هربستمن» (Julie Herbstman) از دیگر تحقیقات این مطالعه گفت: کودکان بسیار در برابر خطرات نامطلوب سلامتی مرتبط با مواد شیمیایی که در لوازم آرایش و محصولات بدن پیدا می‌شوند قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند. علاوه بر قرار دادن این مواد روی پوست، الگوهای رفتاری نامناسب مانند گذاشتن دست در دهان ممکن است خطر بلع ناخواسته این مواد را افزایش دهد. علاوه بر این، سموم بر این، جثه کوچک کودکان، رشد بالا، بافت‌ها و اندام‌های در حال رشد و سیستم ایمنی نابالغ کودکان، آن‌ها را از نظر بیولوژیکی در برابر بیشتر آسیب‌پذیر می‌سازند.

کدام دسته از کودکان بیشتر از لوازم آرایشی استفاده می کنند؟

«النور ای مدلی»(Eleanor A. Medley) نویسنده اول این مطالعه گفت: شواهد فزاینده‌ای مبنی بر وجود مواد مضر در لوازم آرایشی و بهداشتی بزرگسالان و لوازم آرایش صورت و بدن کودکان دارد و کودکان از نظر بیولوژیکی نسبت به سموم حساس‌تر هستند. هستند. در این زمان، چگونگی استفاده از کودکان از لوازم آرایش صورت و بدن به منظور افزایش خطر و بهبود ایمنی مهم است.