استفاده از موی انسان برای پاکسازی آلاینده های آب

این موها همچنین می‌توانند به کیسه‌های بیوکامپ تبدیل شوند یا برای تمیز کردن لکه‌های روغن استفاده شوند.

در ژوئن 2020، پژوهشگران استرالیایی یک جدید و چشمگیر ارائه کردند که ضایعات موی انسان را به روش‌های قابل قبول بازیافت می‌کند که می‌توان در دستگاه‌های هوشمند استفاده کرد. موفق شدند تارهای کوچک مو را به نانو نقطه‌های کربنی تبدیل کنند که نقاطی را به یک میلیون میلیون‌میلی‌متر تبدیل کنند.

ایزابل وولکیدیس، مدیر یک سالن آرایشی در بروکسل بلژیک، در این پروژه مشارکت دارد تا دورریز را برای چیزی که فکر می کنم دلیل خوبی است، جمع آوری و اهدا کند.

دانشمندان می‌گویند اکنون می‌توان از منابع دور ریز انسان برای پاکسازی آلاینده‌ها استفاده کرد و هر یک از آن را می‌توان هفت تا هشت لیتر روغن و هیدروکربن جذب کرد.

انتهای پیام



منبع

تخمین زده می‌شود که تنها یک مو می‌شود هفت تا هشت روغن و هیدروکربن جذب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یورونیوز، موی انسان توسط یک سازمان غیردولتی بلژیکی به نام دانگ دانگ(Dung Dung) برای جذب آلاینده های محیطی در ابتکاری تحت عنوان “پروژه بازیافت مو” استفاده می شود.

بریده‌های مو از آرایشگاه‌های سراسر این کشور جمع‌آوری می‌شوند و به دستگاه‌هایی وارد می‌شوند که آن‌ها به مربع‌ها یا اصطلاحاً تشک‌های مویی تبدیل می‌شوند که می‌توان از آنها برای جذب روغن و سایر هیدروکربن‌های آلوده کننده محیط استفاده کرد.

کاربردهای فراوان

طبق تحقیقات پروژه بازیافت مو، یک تار مو می‌تواند تا ۱۰ میلیون برابر وزن خود را تحمل کند. همچنین به دلیل داشتن الیاف کراتین، قابل حل شدن در آب است و دارای خاصیت ارتجاعی بالاتر است.

بخوان  مایکروسافت سرویس اشتراک جدید Copilot Pro را معرفی کرد که دستیار هوش مصنوعی ویندوز 11 را با 20 دلار در ماه شارژ می کند.

وی می‌گوید: آنچه را که شخصاً من را می‌سازد، می‌کند که می‌بینم مایه شرمساری است که موها فقط در سطل ریخته می‌شوند، در حالی که می‌دانم چیزهای زیادی می‌توانم با آنها انجام دهند.

از موها با توجه به طول آنها می‌شود. رشته‌های بلند مو به کلاه‌گیس می‌شوند، در حالی که رشته‌های کوتاه‌تر کاربردهای دیگر از عبارات استفاده در کودهای باغبانی دارند.

در آوریل ۲۰۲۱ نیز همین پژوهشگران از نقطه‌های مشتق شده از موی انسان برای ایجاد یک «زره‌» استفاده می‌کنند که عملکرد فناوری خورشیدی را بهبود می‌بخشد. این ویژگی‌ها برای افزایش عملکرد سلول‌های خورشیدی پروسکایت – نسل نسلی از فناوری خورشیدی که ارزان‌تر است و تولید آنبوه آن آسان‌تر است – استفاده می‌شود.

این تشک‌های مویی سپس در لوله کشی‌ها می‌گیرند تا آب را قبل از رسیدن به رودخانه جذب کنند یا با مشکلات ناشی از جاری شدن سیلاب در مقابل قرار دهند.

یک دلیل بسیار خوب