استارتاپی که به ربات ها حس لامسه می دهد

اکنون یک استارتاپ جدید به نام PowerON ادعا کرده است که نسل‌های بعدی ربات‌ها دارای پوست‌های حسی، ماهیچه‌ها و نورون‌های مصنوعی چاپ‌شده بر روی مواد اولیه خواهند بود که می‌توانند همه چیز را لمس کنند و احساس کنند.

استارتاپ PowerON برای دستیابی به این نقطه عطف چشمگیر به شکل نزدیک با TU Dresden همکاری کرد و در یک پروژه تحقیقاتی در منطقه بزرگ موسوم به ۶G-life مشارکت دارد.

دکتر مارکوس هنکه، گروه رهبر تحقیقاتی در مؤسسه نیمه هادی‌ها و میکروسیستم‌های درسدن(TU Dresden) و مدیر این استارتاپ می‌گوید: ما در حال مشاهده یک روند پیشرفتی شدید در اتوماسیون در تمام زمینه‌های صنعت هستیم و به زودی این روند را در زندگی روزمره خود شاهد هستیم. بود.

در ژوئیه ۲۰۲۱، پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور(NUS) یک ماده فوم هوشمند را توسعه دادند که به دست‌های رباتیک اجازه می‌داد تا خود را ترمیم کنند و اشیا را بسیار شبیه به پوست انسان حس کنند. این ماده جدید که AiFoam دارد، از یک پلیمر با قابلیت ارتجاعی ساخته شده است که با ذرات فلزی میکروپی و الکترودهای ریز تزریق شده است.

در نوامبر سال 2021، پژوهشگران توسعه دهندگان هوش مصنوعی شرکت متا با همکاری دانشگاه کارنگی ملون، پوست را توسعه دادند که به ربات‌ها اجازه می‌داد احساس کنند. این پوست مصنوعی ReSkin نام داشت و از پیشرفت‌هایی در ماشین و حسگر مغناطیسی بهره می‌برد راه حلی همه کارها را می‌دهد که برای استفاده طولانی مدت مکرر ایده‌آل است.

پیشرفت قابل توجه

این دستگاه در واقع یک گیرنده است که به طور انحصاری توسط تغذیه مصنوعی تغذیه می‌شود که آنها نیز به نوبه خود توسط نورون‌های مصنوعی کنترل می‌شوند. همچنین به یک پوست لمسی مجهز است که می‌تواند عملکرد و مکان گرفتن یک شیء را حس کند.

بخوان  برنامه ۵ ساله برای کاهش آسیب‌های جاده‌ای

این کاربردها از خوراکی‌هایی مانند جابجایی اقلام شکننده، حذف زوائد لاستیکی از تزریقی، برداشت میوه‌ها و سبزیجات و یا حتی کمک به آشپزی در خانه و مراقبت‌های پزشکی است.

یک استارتاپ جدید ادعا می‌کند می‌تواند به نسل‌های بعدی ربات‌ها، پوست، ماهیچه و نورون‌های مصنوعی چاپ شده بر روی موادی که می‌توانند بپذیرند که به آنها اجازه می‌دهند احساس لامسه داشته باشند.

هنکه می‌ید: زمانی که این فناوری به اندازه کافی پیشرفت کند، انتظار داریم که نه تنها در زندگی روزمره مردم نیز با ربات‌ها روبرو می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

یک مشارکت ثمربخش

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، اگر ربات‌ها چیزها را لمس کنند و احساس کنند چه می‌شود؟ این باعث می‌شود که در صنایع مختلف از سفرهای فضایی گرفته شده تا اعمال و جراحی‌های پزشکی کارآمدتر شوند.

استارتاپ PowerON با کمک و حمایت‌های مالی موجود و سرمایه‌گذاری خطرپذیری درس‌ها را می‌گذراند و اکنون به پیشرفت‌های بسیار چشمگیری دست یافته است.

اکنون هنکه می‌خواهد از اولین محصول خود استفاده کند که نوعی نوک انگشت حسی برای ربات‌های صنعتی است، استفاده از ربات‌های کاربردی کاربردی را به طور قابل‌توجهی گسترش دهد و به ربات‌های معمولی اجازه دهد تا وظایف ظریفی را انجام دهند.

هنکه آماده است تا آزمایش‌های عملی گروه محصول اولیه خود را در هفته‌های آینده آغاز کند تا پوست حساس به لمس، ماهیچه‌های ساخته شده و نورون‌های مصنوعی را نشان دهد.

پروفسور آندریاس ریشتر، مدیر مؤسسه نیمه هادی‌ها و ریزسیستم‌ها می‌گوید: این مشارکت، گواهی بر پتانسیل همکاری بین علم و صنعت است و چگونه چنین‌های مشترکی می‌توانند به انتقال سریع یافته‌های علمی به محصولات تجاری کمک کنند.

بخوان  برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۲ اعلام شد

این توسعه جدید بر تحقیقات مشترک انجام شده توسط پژوهشگران TU Dresden و دانشگاه اوکلند در نیوزیلند است که مبانی علمی الاستومرهای دیالکتریک چند منظوره را در نرم افزارهای نرم افزاری به عنوان بخشی از کمک هزینه اعطا شده توسط کمیسیون اروپا موسوم به «کمک هزینه ماری کوری» بررسی می کند. کرده است.