برنامه ۵ ساله برای کاهش آسیب‌های جاده‌ای



علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه کاهش آسیب‌های ملی جاده‌ای، گفت: امیدواریم در معاونت علمی برای فناوری و توسعه فناوری، توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشیم تا در یک برنامه پنج ساله به کاهش آسیب‌های جاده‌ای منجر شود.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل‌قل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار «حمل‌ونقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی»، با اشاره به آسیب‌های جاده‌ای به موضوع مهم، بیان کرد: این موضوع آسیب‌هایی بیشتر از آن چیزی است که در ظاهر است. ، دارد آسیب‌های مستقیم غیرمستقیم در تولید ناخالص داخلی کشور.

وی ادامه داد: وقتی یک آسیب جاده‌ای رخ می‌دهد، علاوه بر آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای، آسیبی که به خودرو می‌زند، آسیب روحی برای خانواده خواهد بود و عواقب اجتماعی بسیار پیچیده‌ای دارد. فراتر از آن، ‌ما در این آسیب‌ها نیروهای نخبه‌ای را از دست دادند که ثمره چندین سال زحمات کشور بودند. از این رو در یک برنامه کلان ملی باید به این موضوع بپردازیم که جاده‌هایمان امن‌تر شوند و آسیب‌ها کاهش یابد.

رئیس‌جمهوری علمی و فناوری با بیان اینکه هشت دستگاه برای کمک به کاهش آسیب‌های اقتصادی جاده‌ای، گفت: برترین و بهترین راهکارها، راه‌های فناورانه است. از این رو در حادثه و پس از حادثه و کنترل عواقب و حوادث حجاشیه، باید با فناوری فناوری پیش رفت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: برنامه کاهش آسیب‌های جاده‌ای تحت عنوان «کاج»، با سرعت توسط وزارت راه و شهرسازی و پلیس مورد توجه و حمایت قرار گرفتن و ما انتظار داریم دستگاه‌های دیگر هم به‌زودی خود را در برنامه دخیل کنند. امیدواریم در معاونت علمی برای تزریق فناوری و توسعه، شرکت‌های دانش‌بنیان را که نزدیک به ۱۰ هزار شرکت می‌کنند، در یک برنامه پنج ساله کاهش آسیب‌های جاده‌ای را می‌توان انجام داد.

بخوان  جدیدترین کشف برای مقابله با سرطان سینه

انتهای پیام



منبع