افزایش تعداد کاربران درامد این شرکت را افزایش نداده است

توئیتر اعلام کرده است که کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد (mDAU) از ۳۹.۶ میلیون به ۴۱.۵ میلیون رسیده است همچنین تعداد کاربران این شرکت از ۱۸۹.۴ میلیون در آوریل به ۱۹۶.۳ میلیون در این ماه افزایش یافت. متأسفانه، این ارقام فزاینده کاربران، افزایشی را در درآمد توئیتر ایجاد نکرده است و درآمد‌های ایجاد شده از کاربران در حال حاضر ۱.۱۸ میلیارد دلار عنوان شده است که نسبت به سال قبل اندکی کاهش یافته است.

از آن زمان توئیتر از ایلان ماسک شکایت کرده است تا او را مجبور به خرید کند یا مبلغ قابل توجهی را بپردازد تا زیان‌ها تا حد زیادی جبران شوند. دادگاه درخواست ماسک برای برگزاری محاکمه در سال ۲۰۲۳ را رد کرد و درخواست توئیتر برای تسریع این موضوع را پذیرفت. در نتیجه، دادگاه آن‌ها در یک دوره پنج روزه در دادگاه در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.


این شرکت بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، یک کاربری را که دارای چندین حساب کاربری بودند به عنوان چند نفر حساب کرده بود که در این حالت به ارقام واقعی بالغ بر دو میلیون کاربر اضافه می‌شد. اگرچه این یک اعتراف فاجعه آمیز نیست، اما نشان می‌دهد که رشد آهسته توئیتر حتی کمتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کردند. در آن زمان، این شرکت همچنین اعلام کرد که ۱.۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که ۱.۱۱ میلیارد دلار آن از طریق تبلیغات تولید شده است.

بیشتر بخوانید




منبع

توئیتر

تاثیر ایلان ماسک بر توئیتر

در حالی که این روند ادامه داشت، توئیتر نیز به عنوان ابزاری برای خرید ایلان ماسک مورد هدف قرار گرفت. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس متعهد شدند که توئیتر را با ارزشی بسیار بالا بخرد. ماسک یک توافق نامه الزام آور را امضا کرد که ترجیح داد از بسیاری از اقدامات لازم در معاملاتی مانند دقیق نبودن آمار کاربران چشم پوشی کند. با این حال، مدتی بعد، ماسک تصمیم گرفت تا از این معامله خارج شود و ادعا کرد که توئیتر تعداد حساب‌های خودکار موجود در این پلتفرم را به اشتباه معرفی کرده است.

بخوان  جشن سارقان برای سرقت موفقیت آمیز کار دستشان داد + فیلم

به گزارش engadget، دلیل این کمبود درآمد شرکت توئیتر در مواجه با افزایش تعداد کاربران این شرکت ناشی از هزینه‌های خرید توئیتر توسط ایلان ماسک و پرداخت غرامت برای تمام کارگرانی که در حال اخراج هستند، عنوان شده است. در مجموع، این شرکت زیان خالص ۲۷۰ میلیون دلاری را به ثبت رساند. توئیتر در ماه آوریل، به عنوان بخشی از انتشار مالی سه ماهه اول خود، فاش کرد که از لحاظ تاریخی آمار کاربران خود را اشتباه محاسبه کرده بود.