احتمال برخورد طوفان های خورشیدی به زمین در روز جمعه

زمانی که ذرات باردار در خطوط میدان مغناطیسی در مغناطیس کره زمین حرکت می‌کنند، نورهای روشن و رنگارنگی به نام شفق‌های قطبی ایجاد می‌کنند که معمولاً تنها در پهنه‌های جغرافیایی بالا روی زمین در نزدیکی قطب‌ها قابل مشاهده هستند، اما اگر تاجی قدرتمند می‌تواند شفق‌های قطبی باشد. ایجاد کند که در عرض‌های جغرافیایی میانی پایین قابل مشاهده است.

انتهای پیام



منبع

طوفان‌های خورشیدی می‌توانند فردا به زمین برخورد کنند و شفق‌های قطبی را ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، بازی‌های ستاره‌های به شکل دو طوفان خورشیدی یا (CMEs)، که تا حدی به سمت زمین رخ می‌دهند و توسط رصدخانه خورشیدی و هلیوسفری ناسا (SOHO) که به دور ستاره ما می‌چرخد، مشاهده شده‌اند، می‌توانند بیش از یک میلیارد تن پلاسمای متشکل داشته باشند. از ذرات باردار باشند و در نتیجه میدان مغناطیسی خود را با خود بیاورند.

ناسا پیش‌بینی کرده است که خروجی عظیم گاز یونیزه شده به نام پلاسما تا روز جمعه (۷ ژوئیه) بر زمین تأثیر می‌گذارد. زمانی که ذرات باردار به میدان مغناطیسی سیاره ما یعنی مغناطیس‌سپهر برخورد می‌کنند، می‌توانند به ایجاد اختلالات بزرگی تبدیل شوند که نام طوفان‌های ژئومغناطیسی می‌شوند.

پیش‌بینی ناسا این تاثیر قبل از ظهر روز هفتم ژوئیه رخ می‌دهد. مورد اول کندتر است و به سمت شمال شرقی خواهد رفت. دومی سریعتر و مستقیم تر است.

این طوفان‌ها به نوبه خود می‌توانند برق و زیرساخت‌های ارتباطی را در سطح زمین و همچنین ماهواره‌ها مختل کنند که این موضوع می‌تواند خدماتی مانند موقعیت‌های سیستم‌یابی جهانی (GPS) را تحت تأثیر قرار دهد.

بخوان  بررسی گوگل و اپل در کره جنوبی بخاطر نقض قانون

تامیتا اسکوف (Tamitha Skov)، فیزیکدان هواشناسی فضایی تصاویری از هر دو خروج جرم تاجی ثبت شده در توییتر خود را به اشتراک بگذارید. او نوشت: خورشید ما روز چهارم ژوئیه را با آتش بازی‌های خاص خود جشن می‌گیرد. ما دو طوفان خورشیدی نیمه هدایت شده به سمت زمین در راه داریم. پیش‌بینی‌های انجام‌شده مدل‌های تأثیرگذار احتمالی را در روز ۷ ژوئیه نشان می‌دهند.