امن‌ترین مکان‌ها در زمان یک حمله هسته‌ای کدامند؟

روش عبور انفجار هسته‌ای از میان یک سازه‌ها را با استفاده از مدلسازی کامپیوتری پیچیده بررسی کردند. آنها به ساختاری شبیه سازی می شوند که شامل اتاق ها، پنجره ها، درها و راهروها می شود، سرعت عبور هوا را از یک انفجار بزرگ و بهترین و بدترین مکان ها برای پناه گرفتن را شناسایی می کنند.

انفجارهای بزرگ روی سطح زمین می‌توانند ساختمان‌ها را ویران کند و هر کسی را که در «منطقه آسیب متوسط» قرار دهد، زخمی کند. با این حال، پژوهشگران دریافتند که سازه‌های قوی‌تر مانند سازه‌های بتنی می‌توانند در برابر این ضربه قرار بگیرند و جان سالم را در ببرند.

پناهگاه زیرزمینی یا سازه قوی ممکن است نجات دهنده نباشد

یوآنیس کوکیناکیس از اعضای گروه پژوهش می‌گوید: خطرناک‌ترین مکان‌های سرپوشیده که باید از آن جلوگیری کنند، پنجره‌ها، راهروها و درها هستند. مردم از این مکان‌ها دوری کنند و فوراً در جای دیگری پناه بگیرند. حتی در اتاقی که روبروی محل انفجار است، اگر در گوشه‌های دیواری و در حالت نشسته رو به انفجار قرار بگیریم، می‌توان از این سرعت بالای هوا و نیرویی که می‌کند، جان سالم به در برد.

انفجاری که در اثر انفجاری که ایجاد می‌شود، بسیار زیاد است و افراد را به هوا پرتاب می‌کند و صدمات فاجعه‌باری ایجاد می‌کند. به همین دلیل، تنها مکان‌های مطمئن برای قرار گرفتن در حین انفجار هسته‌ای، تا امکان دور بودن از محل انفجار است که یک امید واهی است، زیرا کسی از قبل نمی‌داند دقیقاً در چه مکانی یک انفجار می‌تواند رخ دهد و زمانی که آژیرها باشد. خطر به صدا در می‌آیند، دیگر خیلی دیر شده است.

بخوان  ویدیو/ دریای آرام،‌ حاوی عناصر بیگانه

پژوهشگران بر سرعت حرکت به یک مکان امن، می‌کنند، زیرا زمان اندکی بین آن‌ها وجود دارد و به وقوع می‌پیوندد.

پژوهشگران می‌گویند، سرعت هوایی را که در 10 اول پس از ورود انفجار به ساختمان از طریق پنجره به دست آمده است، فشار پنج پاسکالی را نشان می‌دهد.

دریکاکیس می‌گوید: علاوه بر این، خطرات دیگری مانند افزایش سطح تشعشعات، ساختمان‌های نایمن، آسیب‌دیدگی خطوط برق و آتش سوزی وجود خواهد داشت و مردم باید نگران همه این موارد باشند و به دنبال کمک گرفتن و کمک فوری باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، گرفتار شدن در یک انفجار هسته‌ای یکی از بدترین سرنوشت‌هایی است که هر کسی می‌تواند کند، چرا که هر چیزی که به آن نزدیک باشد به سرعت تبخیر می‌شود و تشعشعات چنین انفجاری حتی در دوردست‌ها نیز خطری برای جان و سلامتی انسان دارد.

انتهای پیام



منبع

یک مطالعه جدید، بهترین مکان‌ها را برای حضور در هنگام حمله هسته‌ای و بمب‌های انفجاری شناسایی کرده‌اند و دریافت می‌کنند که نشانه‌های رایج، پناه گرفتن کورکورانه زیر زمین یا در ساختارهای سطحی قوی در طول یک انفجار هسته‌ای است که ممکن است پناهگاهی معقول باشد. نظر، در واقع می‌تواند شرایط را بسیار بدتر کند.

تفکر رایج این است که گرفتن در زیر زمین یا در یک ساختمان تقویت شده ممکن است بهترین گزینه برای بقا باشد. اما آیا این حقیقت دارد؟ ما در مورد آزمایش‌های برخاسته‌ای را برای دریافت پاسخ واقعی انجام دهیم.

اکنون پژوهشگران دانشگاه نیکوزیا(Nicosia) واقع در قبرس، اولین آزمایش فنی را ارائه کردند که این تفکر رایج را به چالش می‌کشد.

بخوان  همکاری دولتی ها با بخش ویژه نیازمند نوآوری است

این مطالعه در مجله Physics of Fluids منتشر شده است.

دیمیتریس دریکاکیس، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید قبل از مطالعه ما، خطری برای افراد ایجاد می‌کند که در برابر انفجار هسته‌ای داخل یک ساختمان تقویت‌شده بتنی هستند، نامشخص بود. مطالعه ما نشان می‌دهد که سرعت بالای هوا همچنان یک توجه خطرناک است و می‌تواند منجر به صدمات شدید یا حتی مرگ شود.

آنها در یک پژوهش جدید، یک انفجار بمب از یک موشک بالستیک قره‌پیما و یک انفجار بزرگ متعاقب آن را شبیه‌سازی کردند تا بررسی کنند که چگونه در یک پناهگاه زیرزمینی پناه می‌گیرند، می‌گیرند.

یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهند که صرفاً در یک سازه مستحکم برای جلوگیری از خطر کافی نیست و نواحی کوچک، پتانسیل افزایش سرعت هوا را دارد و درگیری بزرگی باعث ایجاد هوای دیوارها و انحناها در اطراف می‌شود که در بدترین شرایط، این امر می‌تواند انجام شود. نیرویی ایجاد کند که ۱۸ برابر بیشتر از وزن یک انسان بالغ است.

پژوهشگران در حالی که امیدوارند چنین رویدادی هرگز رخ ندهد و توصیه‌های آنها هرگز مورد نیاز نباشد، می‌گویند می‌دانند خطرنشان می‌تواند از صدمات بالقوه جلوگیری کند و نیاز به انجام عملیات‌های نجات مستقیم را داشته باشد.