امکان تشخیص اوتیسم در کودکان ۲ ساله با استفاده از هوش مصنوعی



یک روش جدید برای تصویربرداری MRI موسوم به DT-MRI با هوش مصنوعی، ارتباطات غیرطبیعی مانند اختلالات در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای تکراری را که کمک به علائمی می‌شوند که کودکان مبتلا به اوتیسم آنها را دارند، ثبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، وقتی صحبت از اوتیسم می‌شود، تشخیص زودهنگام برای مداخله و هدف کلیدی است. اکنون یک هوش مصنوعی جدید ایجاد شده است که سیستم تشخیص کودکان مبتلا به اوتیسم بین ۲۴ تا ۴۸ ماهگی را با دقت ۹۸.۵ درصد دارد.

اسکن DT-MRI

این نوآوری از روند استفاده می‌کند که اسکن‌های MRI تنسور وزنی (DT-MRI) را از مغز جدا می‌کند که به یک فناوری تخصصی اشاره می‌کند که چگونه حرکت آب در طول مسیرهای ماده سفید در اندام بدن را می‌دهد.

گرگوری بارنز، استاد عصب شناسی و مدیر مرکز اوتیسم کودکان نورتون در لوئیزویل و یکی از نویسندگان این مطالعه جدید می‌گوید: اوتیسم در درجه اول، بیماری ارتباط نامناسب در مغز است. روش DT-MRI این ارتباطات غیرطبیعی را در ارتباطات اجتماعی و رفتارهای تکراری می‌تواند ثبت کند که منجر به علائمی می‌شود که کودکان به اوتیسم مبتلا می‌شوند.

این تکنیک تکنیکی با جمع آوری اطلاعات تصویری که قدرت ارتباط بین نواحی مغزهای مختلف را نشان می دهد، کار می کند. اینها از طریق استفاده از اسکن DT-MRI شناسایی می‌شوند که به اجازه می‌توان تصاویر بافت مغز را جدا کرد. سپس یک برنامه ماشینی به مقایسه الگوهای نشانگر در مغز کودکان اوتیسمی با مغزهایی که به درستی شکل گرفته‌اند، ادامه می‌دهند.

تیم تحقیقاتی برای این مطالعه از اسکن‌های مغزی DT-MRI به ‌دست‌آمده از یک مجموعه داده استفاده شد که شامل اسکن مغزی ۲۲۶ کودک ۲۴ تا ۴۸ ماهه بود که از میان آنها ۱۲۶ کودک مبتلا به اوتیسم و ​​۱۰۰ کودک غیر اوتیسمی بودند.

بخوان  تارهای صوتی الکترونیکی ابداع شدند

سپس این سیستم مصنوعی مصنوعی، اسکن‌های مربوط به کودکان مبتلا به اوتیسم را با دقت کلی ۹۸.۵ درصدی شناسایی کرد.

نتایج بهتر

محمد خدری پژوهشگر دانشگاه لوئیزویل در کنتاکی که پشت این اختراع جدید است، می‌گوید: نگاه ما یک پیشرفت جدید است که زودهنگام اوتیسم را در نوزادان زیر دو سال ممکن می‌سازد.

ما معتقدیم که مداخلات درمانی قبل از سه سال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ էում، بهتر از عبارات پتانسیل‌های مبتلا به اوتیسم برای دستیابی به استقلال بیشتر و بهره هوشی بیشتر می‌کند.

این سیستم جدید بر روی الگوریتم‌های پیشرفته امکان تشخیص بسیار زودتر را در مقایسه با سنی سه ساله که در حال حاضر توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به دست می‌آید، ارائه می‌کند.

به گفته مهم، نوزادان و کودکان خردسال مبتلا به اوتیسم به موارد مختلف، از جمله تعدادی از گروه‌های باند در مراکز آزمایش، تشخیص را با احتمال دریافت می‌کنند.

دکتر بارنز می‌گوید: این سیستم تصویربرداری نوید تشخیص سریع اوتیسم را به روشی عینی می‌دهد و این روش جدید می‌تواند حجم کار روانشناسان را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

این سیستم‌های جدید برای تشخیص زودهنگام، زمان و هزینه‌های تشخیصی و درمانی را با ایجاد گزارشی که شامل اطلاعاتی در مورد آسیب‌پذیری دوربین‌های عصبی، تأثیر انتظار بر عملکرد مغز و رتبه‌بندی شدتی است که ممکن است برای راهنمایی مداخله پزشکی استفاده شود. بگیرد، کاهش دهد.

انتهای پیام



منبع