مهندسان ناسا در آزمایش جانشین بالگرد «نبوغ» هستند



بالگرد مریخی «نبوغ» موفق‌تر از آن چیزی است که هر کس امیدش را داشت و بسیار بدتر از پنج پرواز برنامه‌ریزی شده خود، دوام آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، این بالگرد کوچک به تازگی شصت و ششمین پرواز خود را انجام داده و حتی زمستان سخت مریخی را نیز پشت سر گذاشته است. این موفقیت، ناسا را ​​به بررسی امکان ارسال بالگردهای بیشتر برای ماموریت‌های آتی مریخ وا داشته است و آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا(JPL) به چندین مرحله آزمایش سخت افزار یک بالگرد جدید مریخی را به اشتراک گذاشته است.

یکی از بزرگترین چالش‌ها در پرواز بالگرد بر فراز مریخ، بسیار نازک آن است که تنها یک درصد چگالی جو زمین را دارد. این بدان معناست که یک بالگرد باید مقدار زیادی هوا را جابجا کند تا در ارتفاع پایین بیاید و به چرخانه‌های بزرگی نیاز دارد که بسیار سریع می‌چرخند. مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در حال حاضر آزمایش یک طراحی چرخانه جدید هستند که می‌توانند با سرعت صوت بچرخد. این چرخانه در فضای شبیه سازی شده مریخ، آزمایش شده است. محیط شبیه‌سازی شده می‌تواند شرایط مشابه مریخ مانند سرمای شدید و فشار را کم کند.

تدی تزانتوس(Teddy Tzanetos), مدیر پروژه نبوغ و مدیر بالگردهای بازیابی نمونه مریخ، می‌گوید: نسل بعدی آزمایش مریخی ما به معنای واقعی کلمه بهترین‌های هر دو جهان را داشته است. اینجا روی زمین، ما تمام ابزارهای دقیق و بی واسطه عملی را داریم که می‌توانیم هنگام آزمایش اجزای هواپیمای جدید به دسترسی داشته باشیم. در مریخ، شما شرایط واقعی خارج از جهان ما را می‌کنید که هرگز نمی‌توانید آن را روی زمین بسازید.

بخوان  Google Workspace برای تلاش برای سرنگونی Microsoft 365 ظاهر کاملاً جدیدی پیدا کرده است

تیغه های چرخانه از فیبر کربن ساخته شده و حتی بلندتر از آن موارد هستند که در نبوغ استفاده می شوند. با طراحی که آنها را قوی تر کرده است می توان از بالگرد بزرگتر پشتیبانی کننده. چرخش سریع‌تر این چرخانه‌ها به آنها کمک کند تا هوای بیشتر را جابه‌جا کنند، با این حال، می‌توانند تلاطمی ایجاد کنند که می‌تواند باعث واژگونی بالگرد شود. به همین دلیل، مهندسان هنگام افزایش سرعت چرخه‌ها هم برای آزمایش‌های جدید روی زمین و هم برای نبوغ در مریخ، مراقب بودند.

تایلر دل سستو(Tyler Del Sesto)، معاون هدایت آزمایش بالگرد بازیابی نمونه در آزمایشگاه پیشرانش جت گفت: ما تیغه‌های خود را تا 3500 دور در دقیقه می‌چرخانیم، که 750 دقیقه سریعتر از سرعت پره‌های نبوغ است. این تیغه‌های کارآمدتر چیزی بیش از یک تمرین فرضی هستند. آن ها آماده پرواز هستند.

با این داده‌های جدید، مهندسان اکنون می‌توانند روی جانشین نبوغ کار کنند، اگر هر بالگرد جدید قبل از ارسال به سیاره سرخ آماده شود، به آزمایش‌های بیشتری نیاز دارد.

تراویس براون (تراویس براون)، مهندس ارشد نبوغ در آزماشگاه پیشرانش جت ناسا می‌گوید: داده‌ها در تنظیم دقیق مدل‌های هوا-مکانیکی ما در مورد نحوه رفتار چرخانه‌ها در مریخ بسیار مفید خواهد بود. روی زمین، چنین آزمایش هایی معمولاً در چند پرواز اول انجام می شود. اما زمین آنجا نیست که ما پرواز را انجام می‌دهیم. وقتی از نزدیکترین فاصله‌های تعمیرگاهی بسیار زیاد هستید، هیچ کاری بیشتر مراقب نیستید، زیرا کاری نمی‌توانید انجام دهید.

انتهای پیام



منبع