برنامه جانبی بارگذاری چیست؟ ویژگی شایعه شده iOS 17 توضیح داده شده است

در گذشته، اپل در مورد مقاومت خود در برابر اجازه بارگذاری جانبی در iOS بسیار پر سر و صدا بوده است. در اواسط اکتبر 2021، این شرکت مقاله ای 30 صفحه ای با عنوان فرعی «تحلیل تهدید بارگذاری جانبی» منتشر کرد. بعدها – در آوریل سال گذشته – مدیر عامل تیم کوک در اجلاس جهانی حریم خصوصی IAPP به روی تریبون رفت تا در مورد آسیب هایی که اجازه بارگذاری جانبی در iOS می تواند ایجاد کند صحبت کند. از جمله خطراتی که کاربران را در معرض آن قرار می دهد.

در زمینه گوشی‌های هوشمند، Sideloading به معنای نصب یک برنامه (یا برنامه) سازگار برای پلتفرمی است که دستگاه شما اجرا می‌کند (با «پلتفرم» که به معنای Android یا – در این مورد – iOS است)، اما برنامه‌ای که لزوماً اینگونه نیست. در دسترس، تایید شده یا حداقل توسط فروشگاه برنامه رسمی پلت فرم دستگاه شما نظارت و نگهداری می شود.

اخیراً مشخص شد که نسخه اصلی بعدی iOS ممکن است شامل قابلیت بارگذاری جانبی برنامه‌ها باشد، کاری که کاربران اندروید برای مدتی قادر به انجام آن بوده‌اند، اما رویه‌ای که به طور رسمی با مقاومت زیادی از سوی اپل در این زمینه مواجه شده است. گذشته بنابراین، برنامه جانبی چیست و آیا برای کاربران iOS چیز خوبی است یا بد؟

ما به این می پردازیم که چه چیزی و چرا بارگذاری جانبی برنامه در نسخه بعدی iOS ظاهر می شود.

بارگذاری جانبی برنامه در iOS: چیست؟

در iOS، ما هنوز نمی دانیم که یک برنامه جانبی چگونه به نظر می رسد، اما نزدیک ترین تجربه ای که در حال حاضر برای کاربران آیفون در دسترس است، اضافه کردن آن هنگام نصب بیلدهای توسعه برنامه ها با کمک برنامه رسمی TestFlight اپل است. (در برگه جدید باز می شود).

Sideloading همچنین به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که در منطقه جغرافیایی فروشگاه برنامه شما در دسترس نیستند، راحت‌تر نصب کنید. برنامه‌هایی که به زبان دیگری نوشته شده‌اند یا برای بازار شما در نظر گرفته نشده‌اند (برای مثال، فیس‌بوک لایت در اروپا در دسترس نبود، اما در هند وجود داشت).

البته، در حالی که به راحتی می توان مزایای باز کردن iOS را به روی منابع برنامه جدید مشاهده کرد، اما خطرات و مشکلات به همان اندازه قابل مشاهده است. برخی از خطرات زیر با نقل قول های مستقیم از گزارش 2021 اپل که قبلا ذکر شد بیان شده است.

  • آسیب پذیری بیشتر: تأیید اپ استور در گذشته بسیار سختگیرانه بوده است و گاهی اوقات منجر به این شده است که برخی از برنامه های قابل توجه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های فروشگاه که اغلب به روز می شوند، به طور موقت (یا برای همیشه) ممنوع شوند. با این حال، هر چقدر هم که ناامیدکننده به نظر برسد، این دستورالعمل ها تا حدی برای جلوگیری از ورود برنامه های جعلی به اپ استور وجود دارد. از جمله مواردی که می‌توانند اطلاعات شما را بدزدند یا آسیب‌پذیری را فاش کنند.
  • کاهش شفافیت: “کاربران اطلاعات کمتری در مورد برنامه‌ها از قبل دارند و کنترل کمتری روی برنامه‌ها پس از دانلود آن‌ها در دستگاه‌های خود خواهند داشت.” هر ورودی در اپ استور دارای یک بخش حریم خصوصی برنامه است که توسعه دهندگان باید آن را پر کنند و دقیقاً نوع داده‌هایی را که برنامه‌هایشان از کاربران درخواست می‌کنند، توضیح دهد. برنامه‌های جانبی در معرض همان سطوح شفافیت قرار نخواهند داشت.
  • بارگذاری جانبی اجباری: “کاربران همچنین ممکن است چاره ای جز بارگذاری جانبی برنامه ای نداشته باشند که برای ارتباط با خانواده و دوستان خود نیاز دارند، زیرا برنامه در اپ استور در دسترس نیست. به عنوان مثال، اگر بارگذاری جانبی مجاز بود، برخی از شرکت ها ممکن است برنامه های خود را صرفاً توزیع کنند. خارج از اپ استور.”
بخوان  مایکروسافت ممکن است در حال کار بر روی یک ویندوز مجهز به هوش مصنوعی برای رقابت با سیستم عامل کروم باشد



منبع

اخیراً اخباری را گزارش کردیم مبنی بر اینکه iOS 17 ممکن است به کاربران این امکان را بدهد که در نهایت برنامه‌ها را بارگذاری کنند. این پتانسیل این را دارد که بهترین آیفون‌ها را به روی مجموعه‌ای از برنامه‌ها، از منابعی بیشتر از آنچه که تاکنون ممکن است، باز کند، اما خطرات مرتبط با دانلود و نصب برنامه‌هایی در آیفون (یا آی‌پد) شما وجود دارد که این کار را انجام نداده‌اند. توسط اپل بررسی شده است.