انجمن‌ها و انجمن‌های علمی مکمل آموزشی و تربیتی در دانشگاه‌ها



معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور، نظام آموزشی و تربیتی تکمیلی ما در دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، سجاد محمدعلی نژاد در آیین افتتاحیه اولین رویداد هم‌اندیشی فناورانه دبیران دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بیان کرد: یکی از برنامه‌های برگزاری این رویداد، بررسی نحوه استفاده از ساختارهای موجود برای فناورانه در دانشگاه‌ها توسط انجمن‌های علمی است. طی 4 ماه گذشته یکی از دغدغه‌های ما این بوده است که برخی از موقعیت‌های موجود در حوزه فناوری کشور را به پله‌های برای تبدیل انجمن‌های علمی به مکان‌های آن در مسیر اهداف خود و فناورتر کردن فضاهای دانشگاهی اطرافشان تبدیل می‌کنند.

وی افزود: این انجمن‌ها نظام آموزشی و تربیتی تکمیلی ما در دانشگاه‌ها هستند. موفقیت پس از فارغ‌التحصیلی به مهارت‌های بسیاری که ممکن است از آن‌ها در درسی دانشجویان نباشد، بیشتر است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تصریح کرد: مهارت‌هایی مانند حل مسئله و حرکت در مسیر شغلی با استفاده از کارآفرینی از جمله این مهارت‌ها است، اما چنین نیازهایی در نظام آموزشی ما به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و آموزش‌های رسمی ما کفاف را نمی‌دهند. بنابراین کسری‌های نظام آموزشی باید توسط انجمن‌های علمی شناسایی و شناسایی شود.

محمدعلی نژاد ادامه داد: به همین دلیل لازم است 54 پارک علم و فناوری و 1000 واحد فناور که 100 هزار نفر از افراد فناورانه ایجاد کرده اند، درهای خود را برای استفاده بیشتر از ساختار دانشگاه ها بازتر کنند. تلاش ما این است که چنین توانایی‌هایی را در اختیار دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشجویی قرار دهند و از آن در مسیر یادشده بهره‌مند شوند. از سوی دیگر تلاش می‌شود از برخی از دانشجویان خاص که فضای فناورانه داشته باشد، با هدف تقویت این نوع نگاه حمایت شود. رویدادهایی که به تربیت نیروی متخصص مورد نیاز شرکت‌های حاضر در پارک‌های علم و فناوری می‌پردازند نیز این حمایت‌ها می‌شوند.

بخوان  دستگاه های اپل در حال تقویت دفاع در برابر جاسوس افزارها هستند

وی افزود: هدف این رویداد افزایش در میان این دو بخش، رشد کسب‌وکارهای فناورانه، آشنایی با مراکز واحد تجاری رشد و فناور و همچنین آشنایی با صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه است.

به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، معاون فناوری و نوآوری، وزیر علوم معاینه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اولین و تنها شهرک در کشور است که چند پارک فناوری را در ذیل خود دارد و می‌تواند به عنوان مرجعی از فناوری به این حوزه کمک کند. کند.

انتهای پیام



منبع