اولین ربات مارمولکی با جراحه ساخته شد

وی افزود: ما به پتانسیل آن را با توسعه بسیار بیشتر در زمینه های مختلف خوشبین هستیم.

یک ربات نرم افزار بدون نیاز به اتصال به منبع انرژی به طور قابل توجهی راه را برای کاربردهای جراحی احتمالی از طریق کنترل از راه دور درون بدن انسان باز می‌کند. همچنین در طول انجام عملیات‌های نجات می‌توان شناسایی یا جستجوی مناطق خطرناک یا صعب العبور کمک کند.

این رفتار به این ربات چهار سانتی‌متری با عرض سه میلی‌متر و ضخامت یک میلی‌متر اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به یک منبع انرژی از یک دیوار عمودی بالا برود روی سقف حرکت کند.

دکتر باکسین ژائو استاد مهندسی شیمی در دانشگاه واترلو در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این اولین باری است که یک ربات نرم‌افزار کل‌نگر بر روی سطح وارونه می‌کند و نوآوری‌های پیشرفته نرم‌افزار را پیش می‌برد.

ژائو می‌گوید: بدون محدودیت‌ها برای آن وجود دارد، اما این پیشرفت نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی برای استفاده از بیومیک و مواد هوشمند برای ربات‌های نرم‌افزار است.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: طبیعت یک منبع بزرگ الهام و فناوری نانو روشی هیجان انگیز برای کارگیری درس های آن است.

مرحله بعدی برای ایجاد نرم افزار یک ربات است که به طور کامل از نور نیرو گرفته و به میدان مغناطیسی نیاز ندارد. علاوه بر این، ربات‌های آینده از نور فروسرخ نزدیک به جای نور فراینفش برای افزایش زیست‌سازگاری استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ربات کوچکی موسوم به GeiwBot که روزی می‌تواند به پزشکان در انجام عمل کمک کند، از باورنکردنی چسبیدن و راه رفتن گکوها(نوعی مامولک) روی سطوح مختلف و حرکت کارآمد کرم‌ها الهام گرفته شده است.

بخوان  ️قوی‌ترین آلیاژ تیتانیوم ساخته شد

این ربات جدید که توسط مهندسان دانشگاه واترلو ساخته شده است با استفاده از فناوری‌های نور فرابنفش و نیروی مغناطیسی می‌تواند روی هر سطحی حتی روی دیوارها و سقف‌ها حرکت کند.

این مطالعه در مجله Cell Reports Physical Science منتشر شد.

ربات نرم افزار GeiwBot در مراقبت های بهداشتی

بهتر است از این ربات در نوع خود اولین و بدون منبع تغذیه خارجی کار می‌کند و می‌توانید از راه دور و تطبیق پذیری در مناطق صعب العبور را می‌کند، کنترل کنید.

این ربات که GeiwBot نام دارد از یک ماده هوشمند ساخته شده است که می‌تواند به صورت مولکولی تغییر کند تا شبیه به چسبیدن و آزاد شدن چسبانک‌های پاهای گکوها رفتار کند.

ژائو و گروهش ربات GeiwBot را با استفاده از پدهای چسب مصنوعی و الاستومره های کریستال ساخته شده اند. اساساً یک نوار پلیمری واکنش دهنده به نور، یک عمل کش و قوس کرم‌سازی را شبیه‌سازی می‌کند. از سوی دیگر، پدهای آهنربایی الهام گرفته شده از گکوها در هر دو انتهای آن، عمل چسبیدن را انجام می‌دهند.

طبیعت یک منبع بزرگ الهام است و فناوری نانو روشی هیجان انگیز برای استفاده از دروس آن و اکنون اولین ربات مارمولکی در نوع خود می‌تواند روزی به پزشکان در جراحی‌ها کمک کند.