اولین کپسول برای گردشگری فضایی رونمایی شد


نسخه آزمایشی کپسول فضای نپتون(Neptune) ساخته شده شرکت «اسپیس پرسپکتیو»(SpacePerspective) که در آینده‌ای نزدیک گردشگران را به لبه فضا ببرد، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، وقتی کسی می‌گوید که قصد دارد از یک بالن برای بردن گردشگران به لبه فضا استفاده کند، ممکن است تعجب کنید که آیا این هرگز از مفهومی عبور خواهد کرد یا نه. امروز شرکت اسپیس پرسپکتیو با ساخت یک مدل آزمایشی آزمایشی از کپسول نپتون خود، آن را به احتمال نزدیک کرده است.

بار در مورد اولین بار در شرکت اسپیس پرسپکتیو مستقر در فلوریدا در سال ۲۰۲۰ شنیده می شود، زمانی که برای اولین بار اعلام می کند که قصد دارد از هشت مسافری به همراه یک خلبان در پروازهایی که شش ساعت تا ارتفاع ۳۰ هزار و ۴۸۰ متری بالا باشد. ببرد. در آن ارتفاع، انحنای زمین و فضای سیاه به نمای قابل مشاهده است.

اولین کپسول برای گردشگری فضایی رونمایی شد

افراد در یک کپسول تحت فشار به نام سفینه فضایی نپتون سوار می‌شوند که زیر یک بالن فضایی به طول یک استادیوم فوتبال، پر از هیدروژن آویزان می‌شود.

دو ساعت طول می‌کشد تا به ارتفاع نظر برسد و پس از آن دو ساعت گشت و گذار و دو ساعت دیگر برای فرود آمدن طول می‌کشد. برای فرود، به آرامی از بالن گاز می‌شود.

این کپسول با صندلی‌های مجل، میز نوشیدنی، سیستم ارتباطی وایفای با قابلیت پخش زنده، پنجره‌های تمام سطح ۳۶۰ درجه و توالت کامل می‌شود.

اولین کپسول برای گردشگری فضایی رونمایی شد

این میزان از لوکس بودن با توجه به صندلی‌های بلیت این فضای کپسول در حال حاضر با قیمت ۱۲۵ هزار دلار آمریکا پیش‌فروش می‌شود، مطابقت دارد.

بخوان  Google Maps Live View به شما امکان می دهد از AR برای کاوش در شهرهای بزرگ مانند نیویورک استفاده کنید

مدل آزمایشی کپسول نپتون که به ‌تازگی رونمایی می‌شود، نشان‌دهنده آن چیزی است که این شرکت از آن در عملیات‌های تجاری و به پرواز درآوردن بالن فضای خود استفاده خواهد کرد.

این نمونه آزمایشی بدون سالن داخلیِ لوکسِ وعده داده شده است، زیرا صرفاً برای انجام پروازهای آزمایشی متعدد ساخته شده است.

قرار است اولین پرواز بدون سرنشین نپتون و به دنبال آن پروازهای سرنشین‌دار آن سال آینده انجام شود.

اولین کپسول برای گردشگری فضایی رونمایی شد

تابر مک‌کالوم بنیان‌گذار شرکت اسپیس پرسپکتیو می‌گوید: کل شرکت با رسیدن به این نقطه عطف و دیدن سفینه فضایی نپتون که به طرز شگفت‌انگیزی در مقابل چشمان ما زنده شده است، بسیار زیاد است.

طبق‌ها، این شرکت همچنین در گزارشی در حال تکمیل پایگاه فضایی دریایی وویجر (Voyager) است که شامل یک کشتی خواهد بود که پروازهای فضایی آن از آغاز می‌شوند و پس از بازگشت، کپسول و بالن در دریای آن فرود خواهند آمد.

انتهای پیام



منبع