آزمایش موفق موشک مافوق صوت آمریکا

لاکهید مارتین می‌گوید، این داده‌ها برای بهبود فناوری و گسترش عملکرد قبل از مرحله بعدی و انجام سه آزمایش پرواز دیگر که در آن موشک به یک کلاهک واقعی می‌شود، استفاده می‌شود.

این نکته قابل توجه است که مشتعل ساختن مولکول‌های هوا در حالی است که هوا با سرعت بالای چهار ماخ وارد چنین موتوری می‌شود، مانند روشن کردن یک کبریت در گردباد است.

انتهای پیام



منبع این موشک با استفاده از یک موتور «اسکرم‌جت» ساخته شده توسط شرکت Aerojet Rocketdyne به سرعت بیش از پنج ماخ در مسیر ۵۶۰ کیلومتری خود رسید.

به گفته لاکهید مارتین، این آزمایش داده‌های موتور اسکرم‌جت مورد استفاده برای تأمین انرژی موشک را دو برابر کرد. این موتور یکی از دو نسخه است که توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده است. دیگری توسط شرکت Raytheon در حال توسعه است.

در این پرواز نیز مانند دو آزمایش قبلی پرواز، این موشک مافوق صوت متشکل از یک تقویت کننده موتور موشک جامد، یک پوشش محافظ گلایدر و یک کلاهک جنگی از یک بمب افکن B-52H Stratofortress بود.

سازمان‌های دفاعی پیشرفته ایالات متحده آمریکا(دارپا) جدیدترین آزمایشی آزمایشی موشک مافوق ساخته شده به دست شرکت لاکهید مارتین را با موفقیت به انجام رساند.

این پرواز آزمایشی جدید، سرمایه‌گذاری مشترک DARPA، نیروی هوایی ایالات متحده، آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی (AFRL) و شرکت‌های لاکهید مارتین و Aerojet Rocketdyne است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، پروژه‌های رهبری سازمان پژوهش‌های دفاعی پیشرفته ایالات متحده (DARPA)، آزمایش موشک مافوق صوت شرکت لاکهید مارتین موسوم به HAWC را با موفقیت انجام داد.

بخوان  زنان در حل جدول بهتر هستند

اندرو تیپی نالر، مدیر برنامه HAWC گفت: برنامه HAWC نسلی از مهندسین و تحقیقات جدید را در حوزه مافوق صوت ایجاد کرده است. همچنین حجم زیادی از داده ها و پیشرفت ها را برای جامعه مافوق صوت به ارمغان آورده است. تیم‌های صنعتی به طور جدی با اسکرم‌جت‌های موتور به چالش‌های شکسته‌اند و ما شجاعت و شانس این را دارند که این کار را انجام می‌دهد.

اولین هواپیمای دارای موتور اسکرم جت، هواپیمای ناسا ایکس-43 است که در بالای هفتم ماخ است.

بنابراین از پرتاب، پیشرانه به طور خودکار روشن شد و پس از آن که موتور اسکرم‌جت کار را به دست گرفت، موشک را به سرعت مافوق صوت رساند و با ارتفاع بیش از ۱۸ هزار متر، موشک به سرعت بیش از پنج برابر سرعت صوت. شتاب یافت.

اسکرم‌جت(Scram Jet) که از عبارت فراصوت احتراق ramjet گرفته شده و به معنای احتراق در سرعت مافوق صوت است، نام موتوری برای انجام پروازهای مافوق صوت است. این گونه موتورها در سرعت‌های مافوق صوت به کار می‌روند و طرز کار آنها بسیار مشابه با موتورهای رَمجت با چند تغییر است.