اپل بی سر و صدا در حال توسعه “Apple GPT” است

به گزارش ایسناهر زمانی که محصول اپل را روانه بازار می کند، چشم رقبا، مصرف کننده ها و مصرف کنندگان را خیره می کند. اکنون با توجه به پیشرفت و گسترش ابزارهای مصنوعی، همه منتظر پرده‌برداری این شرکت از ابزارهای مخصوص خود هستند و زمان آن رسیده است که شرکت خالق آیفون چیزی انفجاری ارائه می‌دهد.

اپل با ویژگی‌های محافظه‌کارانه نسبت به هوش مصنوعی، همچنان در حال کار بر روی مصنوعی مصنوعی است و می‌کند تا اطلاعات مربوط به حریم خصوصی مرتبط با این فناوری را کند، چیزی که سایر شرکت‌های هوش مصنوعی مانند Open نیز به آن اشاره کرده‌اند.

یک مدل زبانی بزرگ (large language model) یا به اختصار LLM، یک مدل زبانی متشکل از یک شبکه عصبی با شبکه‌های بسیاری است که بر روی بسیاری از متن‌ها بدون برچسب با استفاده از نظارت خود یا نمایش نیمه‌نظارتی آموزش داده می‌شود. مدل‌های زبانی بزرگ حدود سال 2018 ظاهر شدند و در گستره وسیعی از وظایف، عملکرد بالاتری داشتند.

اما اپل اولین شرکتی نیست که این فشار را احساس می کند و تسلیم می شود. گوگل نیز در این جایگاه بوده است، چرا که در عرض دو هفته پس از عرضه ChatGPT، گوگل یک کارگر برای شروع ساخت محصولات هوش مصنوعی خود ایجاد می کند تا هرچه سریعتر از هوش مصنوعی خود را روانه بازار کند. این عجله به حدی بود که به اشتباهی فاحش اشتباه می کرد از سویی ربات آن را در مراسم رونمایی از آن معرفی کرد و با انتقادات فراوانی از جمله کارمندان خود گوگل مخالفت کرد.

بخوان  گوگل قصد دارد تبلیغات خود را کمتر کند

رونق جدید هوش مصنوعی زمانی آغاز شد که شرکت OpenAI سال گذشته چت‌بات هوشمند خود موسوم به ChatGPT را عرضه کرد و دنیا را منفجر کرد. پس از آن بود که تقریباً هر شرکت فناوری بزرگی نسخه چت‌بات و مدل زبانی بزرگ خود را راه‌اندازی کرد.

این در حالی است که اپل در سال گذشته حدود 32 میلیارد دلار درآمد داشته است و اگر این غول فناوری با پیشرفت‌های مصنوعی مصنوعی همگام شود، درآمد آن می‌تواند باعث افزایش سرمایه شود.

به نظر می‌رسد شرکت اپل در حال ایجاد مدل زبانی بزرگ خود برای رقابت با مدل‌های GPT-3 و GPT-4 از شرکت OpenAI، مدل‌های Bert و LaMDA از گوگل و مدل‌های LLaMa-1 و LLaMa-2 از شرکت متا است.

اپل در حال حاضر ویژگی‌های هوش مصنوعی را در خود دارد، تشخیص می‌دهد در ساعت‌های هوشمند خود و البته دستیار صوتی هوش مصنوعی خود که سیری نام دارد. برخی از مدل‌های هوشمند آیفون و اپل واچ نیز دارای قابلیت تشخیص هستند، در حالی که ساعت‌های اپل دارای عملکرد کنترل بر قلب یا همان نوار قلب (ECG) هستند که زمان و نورهای قوی‌ای هستند که مسئول ضربان قلب را می‌کند.

اعتقاد بر این است که شرکت در حال ایجاد مدل زبانی بزرگ(LLM) خود در رقابت با GPT-3 و GPT-4 توسعه یافته توسط شرکت OpenAI، Bert و LaMDA از گوگل، LLaMa-1 و LLaMa-2 متعلق به شرکت متا و سایرین است.

GPT اپل

در حال حاضر، چت‌بات یا ربات گفتگوگر درون این شرکت توسط کارمندانش برای نمونه‌سازی از محصولات استفاده می‌شود. گفته می‌شود که این ربات می‌تواند متون را خلاصه کند و بر اساس داده‌هایی که روی آنها آموزش دیده می‌شود به سؤالات پاسخ دهد.

بخوان  تبلیغات منوی استارت ویندوز 11 در حال افزایش است - مایکروسافت فقط آن را متوقف کنید

اکنون برخی ممکن است استدلال کنند که برنامه کاربردی مانند معرفی اولین هدست واقعیت مجازی و افزودن خود موسوم به Pro Vision است که شرکت متا سال‌ها قبل از آن پیشرفت قابل توجهی را در این حوزه از خود نشان داده بود، دیر به این جمع پیوسته است.

با جود که اپل برای ورود به عرصه هوش مصنوعی مولد، اما قابل توجه است، بدون شک اکنون کنجکاوی همگان را برانگیخته است.

به گفته منابعی که این اطلاعات را در اختیار بلومبرگ قرار داده است، این شرکت سال گذشته پروژه توسعه ماشینی خود را به نام «آژاکس» راه‌اندازی کرده است.

را فشار دهید اپل

طبق گزارش بلومبرگ، اپل یک سرویس چت‌بات مشابه با ChatGPT ایجاد کرده است که خودی‌های شرکت، آن را به عنوان “Apple GPT” می‌نامند و بر روی یک مدل زبانی بزرگ به نام آژاکس(Ajax) اجرا می‌شود.

اکنون شایعات در مورد Apple GPT دو ماه پس از آن منتشر شد که تیم کوک، مدیر عامل این شرکت اشاره کرد که این شرکت در حال «ادغام هوش مصنوعی در محصولات آینده» است.

انتهای پیام



منبع

گزarش belumebrگ Hemahnیn mekuیd کhe eپ شdt شdt rhwی hhuش memahnnhی methdhdhedhedhdhdhdhndhn thahn thیn thehmی‌کn thehnehmnehne