ایرباس برای آنگولا ماهواره پیشرفته می‌سازد

وی افزود: ایر به عنوان شریک استراتژیک آنگولا در فضا، نسل جدید ماهواره‌های رصد زمین را برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی از جمله برخی از فعالیت‌های استراتژیک مانند برنامه‌ریزی شهری و مدیریت منابع معدنی گرانبها به این کشور تحویل خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود که Angeo-1 توسعه زیرساخت‌ها، نقشه‌برداری منابع و نظارت بر روی از بخش‌های شیلات، کشاورزی و جمعیت را بهبود بخشید و به آنگولای دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای ارائه کرد.

ژان مارک نصر، رئیس سیستم‌های فضایی ایرباس گفت: فضا از حیات بر روی زمین پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل است که من مفتخر شدم که به روسای جمهوری ژائو لورنسو(رئیس جمهوری آنگولا) و امانوئل ماکرون(رئیس جمهوری فرانسه) برای حمایت از جاه طلبی‌های فضای دوراندیشانه آنگولا بپیوندم.

انتظار می‌رود موقعیت آنگولا در منطقه با کمک ماهواره Angeo-۱ بهبود می‌بخشد که انتظار می‌رود با عکاسی ماهواره‌ای عالی، فرصت‌های کشور را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور فراهم کند.

در بیانیه مطبوعاتی شرکت ایرباس آمده است که این یک پیشرفت قابل توجه در همکاری با ایرباس با آنگولا است که از آرزوهای این کشور در عرصه فضای حمایت می‌کند.

این ماهواره از بهره‌برداری، پیشرفته‌ترین ماهواره در کلاس خود در آن منطقه خواهد بود و آنگولا را به عنوان یک قدرت فضایی پیشرو در قاره آفریقا معرفی می‌کند.

نظارت بر خشکسالی و افزایش سطح دریاها و منابع آب به چگونگی تغییر آب و هوا برای اقتصاد کمک می‌کند.

این امر به منظور توسعه شایستگی‌های داخلی از طریق انتقال دانش، شامل یک برنامه آموزشی کامل برای مهندسان آنگولایی نیز می‌شود.

بخوان  برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۲ اعلام شد

ماهواره Angeo-1 یک ماهواره نوری S250 خواهد بود که از تجربه 30 ساله بسیار قابل اعتماد ایرباس در توسعه سیستم‌های فضایی بهره خواهد برد.

به گفته ژان مارک نصر، رئیس سیستم‌های فضایی شرکت ایرباس، این اقدام فرصتی برای حمایت از رشد اجتماعی و اقتصادی آنگولا، از جمله ابتکارات تاکتیکی مانند برنامه‌ریزی شهری و مدیریت منابع طبیعی ارزشمند است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت دفاعی و فضایی ایرباس(Airbus) با ساخت ماهواره‌های موسوم به «Angeo-1»، اولین ماهواره رصدی زمین با عملکرد بسیار بالا برای کشور آنگولا در فرانسه درخواست کرده است.

پیشرفته ترین ماهواره در منطقه

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این غول سازنده هواپیماهای تجاری، این توافق، همکاری دوجانبه را تقویت می‌کند و همچنین باعث می‌شود ایرباس آموزش‌های توسعه‌ای را برای مهندسان آنگولایی ارائه دهد.

آنگولا پیش از این نیز از تصاویر ماهواره‌های ماهواره‌های شرکت ایرباس برای نظارت بر کشاورزی، نقشه‌برداری استفاده از زمین و نظارت بر سایر ماهواره‌های مخابراتی این شرکت استفاده کرده است.

انتهای پیام



منبع

شرکت ایرباس قرارداد ساخت پیشرفته‌ترین ماهواره در منطقه آفریقا را با کشور آنگولا منعقد کرده است.

پیش‌بینی می‌شود که این ماهواره توسعه زیرساخت‌ها، نقشه‌برداری منابع و نظارت بر روی از جمله شیلات، کشاورزی و جمعیت را بهبود بخشید.