غذاهای فرآوری شده ممکن است شما را افسرده کند

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، مطالعات بنیاد سلامت روان برزیل نتایج حاصل از این مطالعه را نشان می‌دهد که میزان مصرف غذاهای فرآوری شده حدود ۸۰ درصد بیشتر است. غذاها شامل شکلات، چیپس، بیسکویت، بستنی، کیک و غذاهای آماده است.

با این حال، متخصصان ارشد رژیم غذایی امروز از این یافته‌ها انتقاد و استدلال کردند که رمزگشایی یک طرفه این رابطه غیرممکن است. برای مثال دکتر «دوان ملور» از دانشگاه استون بیرمنگام گفت: بسیاری از غذاهایی که این مطالعه نشان می‌دهد با افسردگی مرتبط هستند، جزء رژیم غذایی سالم می‌شوند. ممکن است عوامل مرتبط با افسردگی باعث عدم مصرف یک الگوی غذایی ایده آل در فرد شود. بنبیرایهن ، ملمی‌توان آتههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

همچنین از شرکت‌کنندگان سوالاتی درباره نحوه زندگی و سلامتی از جمله BMI آنها، مصرف سیگار یا نوشیدن الکل، ساعت تماشای تلویزیون آنها، بررسی و تشخیص افسردگی بالینی پرسیده شد. پاسخ همان سوالات هر دو سال یک بار بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ توسط بررسی می‌شد. در طول مطالعه، ۲۴۶ مورد شناسایی شد. نتایج نتایج را به چهار گروه تقسیم کردند تا ببینند آیا تفاوتی بین رژیم‌های غذایی وجود دارد یا خیر.

در این مطالعه از ۲۵۷۲ دانشجوی فارغ‌التحصیل و مقطع کارشناسی از برزیل در مورد عادات غذایی و سبک زندگی آنها سؤال کردند. از همه داوطلبان خواسته شد تا گزارش دهند که چقدر ۱۴۴ غذای مختلف خورده‌اند و مقدارشان چقدر است. علاوه بر تنقلات فرآوری شده، برگر و چیپس، شامل میوه و سبزیجات نیز می‌شد.

انتهای پیام



منبع عده‌ای گفتند: آنچه می‌خوریم می‌توانم بر خلق و خوی ما به طرق مختلف تأثیر بگذارد: غذای مستقیماً از طریق شیمی مغز، بر خواب، سلامت جسمانی ما و احساسی که نسبت به خودمان تأثیر می‌گذارد. ذهن و بدن ما به یک رژیم غذایی سالم و سالم نیاز دارد و این چیزی است که ما فقط از غذاهای فوق العاده فرآوری شده دریافت نمی کنیم. تنقلات قندی و نوشیدنی‌های ئین‌دار می‌تواند باعث تقویت بدنی موقتی ما شود اما این اثر کوتا مدت است و می‌تواند خواب را مختل کند و بر روانی ما تأثیر بگذارد.

بخوان  ویندوز 11 تغییراتی در طراحی دارد که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند

غذاهایی که بیش از فرآوری شده‌اند معمولاً حاوی پنج ماده یا بیشتر و مواد شیمیایی مانند امولسیفایرها و شبیه سازهای طعم هستند که ماندگاری و طعم غذاها را می‌دهد، اما لزوماً برای شما مفید است.

داوطلبانی که بدترین رژیم‌های غذایی را می‌خورند، با غذاهای فوق‌العاده‌ای که ۳۱ درصد از مصرف روزانه آن‌ها را تشکیل می‌دهند – تا ۸۲ درصد بیشتر احتمال می‌رود در طول مطالعه به‌عنوان بیماری‌های ناشی از آن می‌شوند. این در مقایسه با آنها که کمترین یا کمتر از ۱۶ درصد از مصرف روزانه را به مصرف غذاهای فرآوری اختصاص داده می‌دادند.

غذاهای ناامید فقط شما را چاق نمی‌کنند چرا که به جدیدترین گزارش‌های برزیلی گفته‌اند که این غذاها می‌توانند افراد را نیز افسرده کنند.

نتایج این مطالعه در مجله «Affective Disorders» منتشر شد.