اینترنت اشیا چیست و چه کاربردهای دارد؟ 1 بیتی

با پیشرفت تکنولوژی گوشی های موبایل و به کمک اینترنت، اکنون می توان به گوش دادن موسیقی، تماشای فیلم، خواندن کتاب و … 60-80 پینگ – متوسط – اگر سرور شلوغ نباشد، می توان بازی های آنلاین انجام داد. بررسیهای موسسه Goldman Sachs نشان میدهد اگر چین تصمیم بگیرد اپل را تحریم کند، سود جهانی این شرکت تا ۲۹ درصد کاهش مییابد. افزایش سهام آمازون که در آغاز به ۲۰ درصد رسید باعث پیشی گرفتن این خرده فروش اینترنتی از بزرگترین فروشگاه فیزیکی آمریکا یعنی وال مارت شد. ایده اضافه کردن حسگرهای مختلف و ایجاد یک هوش مصنوعی برای اشیا، در سال های ۱۹۸۰ الی ۱۹۹۰ مطرح شد. اتصالات: این داده ها توسط اتصالات مختلف به پایگاه داده منتقل می شوند.

در حال حاضر حتی در جوامع پیشرفته هم امکان پرداخت برای عموم مردم فراهم نیست. در حال حاضر کل دستگاه هایی که در IoT وجود دارند، از تعداد کل انسان ها بیشتر است. این هوش مصنوعی توانایی ساخت تصاویری از چهرههای مشهور را دارد اما با توجه به اینکه بر مفاهیم هنری و زیباییشناختی استوار است، در حال حاضر نمیتوان با استفاده از آن دیپ فیک (جعل عمیق) تولید کرد. این نماینده مجلس همچنین فعال شدن گزینه جست و جوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتورهای جستجو را سلب حقوق مردم دانسته و گفت: «اینترنت کودک یکی از برنامههایی است که وزیر ارتباطات به مجلس اعلام کرد. گفته میشود او یکی از عوامل امنیتی (در وزارت دفاع ایران در حوزه امنیت سایبری و اطلاعات سپاه) بود که بعداً منتقد حکومت شد. در روز نهم نوامبر سال ۱۹۷۹، زیگینیو برزینسکی، مشاور امنیت ملی ایالات متحده تماسی را در ساعت ۳ صبح مبنی بر شناسایی ۲۵۰ موشک که از سوی اتحاد جماهیر شوروی شلیک شده بودند، دریافت کرد. در این مقاله به بررسی مفهوم اینترنت اشیا به زبان ساده خواهیم پرداخت و به کاربردهای آن نیز اشاره خواهیم کرد. این کارشناس به توییت چند روز پیش خود درباره عمدیبودن پکتلاست در گیتهاب اشاره میکند اما معتقد است که در مورد اینستاگرام پکتلاست، عمدی نیست و بهن ظر میرسد که چون لینک آن پر شده با اختلال مواجهیم.

به ایجاد هوش ماشینی که مانند هوش انسانی کارکند. استیو اوموهوندرو می گوید، به دلیل ماهیت ذاتی هر سیستم هدفمند، یک سیستم هوش مصنوعی کاملاً پیشرفته، مگر اینکه کنترل شود، تعدادی “درایو” اساسی مانند دستیابی به منابع ، حفظ خود و خودسازی مداوم را به نمایش می گذارد. افراد باید کنترل داده های شخصی خود که توسط IoT صورت می گیرد را، در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال، کنترل فرایند ساخت پل ها، نیروگاه ها، خطوط راه آهن و … در این مثال، یک گوشی هوشمند و یا رایانه جزئی از این نوع اینترنت محسوب نمی شوند زیرا در حالت عادی امکان اتصال آن ها به اینترنت وجود دارد.

هنگام نیاز به انرژی، این وزنهها به درون یک لوله میافتند و بکسلها را به حرکت در میآورند، در نتیجه الکتریسیته تولید میشود. به طور خلاصه، ماشین لازم است طیف گستردهای از مهارتهای فکری انسانی را داشته باشد؛ از جمله استدلال، دانش عام و شهود که زمینهساز حرکت و تغییر دادن، درک و هوش اجتماعی است. شما نمیتوانید با استفاده از الگوریتم های برنامه کدی را برای حرکت یک ماشین در یک دور برگردان بنویسید، اما با استفاده از هوش مصنوعی این کار را میتوان انجام داد! هوش مصنوعی طرح ساخت یک ماشین محاسبهای میباشد، با قدرت انجام همان وظایفی که هوش طبیعی انسان انجام میدهد؛ یعنی بتواند اعمالی را که به هوش انسانی احتیاج دارد، به انجام برساند.

بخوان  اخبار تکنولوژی و فناوری روز ایران و جهان Tech news agency | 1biti

اولین سیستم وایفای مش در دنیا مجهز به وایفای 6 و تکنولوژی MU-MIMO معرفی شد. خودروهای هوشمند و مجهز به این نوع اینترنت نیز وجود دارند که می توانند به امنیت سرنشینان کمک شایانی کنند. موتور جت به میلیون ها حسگر مجهز شده است که داده ها را جمع آوری و پردازش می کند. IoT به تراشه هایی ارزان قیمت نیاز دارد که در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و هم چنین امکان اتصال آن ها به میلیون ها دستگاه وجود داشته باشد. این اینترنت به میلیون ها دستگاه الکتریکی و الکترونیکی در سراسر جهان اشاره دارد که به اینترنت متصل شده اند. در حال حاضر بدون وجود اینترنت، بسیاری از گجت ها و دستگاه های الکترونیکی کارایی چندانی ندارند. درحال حاضر بسیاری از شرکت ها در حوزه IOT فعالیت می کنند.

نظارت و کنترل عملیات زیرساخت های شهری می تواند به راحتی توسط IoT صورت بگیرد. به همین دلیل بهتر است اپراتور بر آن ها نظارت داشته باشد. چرا امنیت اینترنت اشیا مهم است؟ این امنیت بیشتر در زمینه اطلاعات و دادهها خود را نشان میدهد. هوش مصنوعی فرایند یادگیری تکراری (Repetitive Learning)، و کشف و شناسایی از طریق دادهها را خودکار میکند. به عنوان مثال، هنگامی که در سازمان ها از دوربین مداربسته استفاده می شود، اطلاعات ضبط شده در آن از طریق سیگنال های رادیویی به تلفن یا کامپیوتر صاحبان منتقل می شود. چراغ خیابانی و روشنایی معابر و بزرگراه ها که از طریق کامپیوترهای از راه دور کنترل می شوند نیز، می توان جزئی از IoT دانست.

فصل اول، تعریفی از AI ارائه و پیشینه فرهنگی را برپا میکند که هوش مصنوعی بر اساس آن توسعه یافته است. ما احتمالا بیشترین تمرکز را برروی توسعه یادگیری ماشین در هوش مصنوعی خود داریم. مجموعه دادههای چندگانه میتوانند برای توسعه خدمات و برنامههای کاربردی هوشمند مربوط به فرودگاهها، هواپیماها و مسافران ادغام، بهینهسازی و تجزیهوتحلیل شوند. برنامه کاربردی GBoard که گوگل چندی پیش از آن رونمایی کرد، براساس راهکار یادگیری توزیع شده کار میکند. همین که درمان پیشرفت میکند و برنامه بازخورد بیشتری دریافت میکند، میتواند به طور مداوم برنامه را برای هر بیمار بهروز کند. آگاه می سازد و در صورت بروز مشکل، به طور اتوماتیک با خودروهای امدادرسان و یا اورژانس تماس می گیرد.

دانش و اطلاعاتی که از تحلیل داده به دست می آید، آماده می شود. در این پایان نامه قصد داریم به بررسی سیستم SCATS ( تخصیص زمان بندی فاز سبز ) که به عنوان پیشرفته ترین و پرکاربردترین سیستم کنترل ترافیک هوشمند شهری در دنیا به شمار می آید، بپردازیم و نواقص این سیستم که عدم محاسبه طول صف چراغ قرمز به عنوان یک رکن مهم تصمیم ساز است را مورد بررسی قرار دهیم. در کنار آن متأسفانه دستهای پرقدرت و دخیل در پهنای باند، برای عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ادبیات تولید کرده و نزد مردم عادی و خواص این گونه تبلیغ کرده اند که شبکه ملی اطلاعات، اینترنت ملی و اینترانت است.

میسنجد. در این میان اما این بررسی سه عامل کلیدی و مهم را تحلیل میکند که این عوامل عبارتند از: عملکرد مالی محصولات یا خدمات تحت این برندها، نقشی که این برندها در تحت تاثیر قرار دادن انتخاب خریداران و مصرفکنندگان دارند و بالاخره قدرت این برندها برای ایجاد قیمت مرجع و یک درآمد امن و تضمینی برای شرکت. این انفجار تکنولوژی در بین خانوادههای ایرانی هم تغییرات زیادی ایجاد کرد و تاثیر تکنولوژی بر ذائقه غذایی مردم نیز از همین عوامل بود که باعث شد در هر ثانیه اطلاعات غذایی زیادی در شبکههای اجتماعی منتقل شود؛ همچنین سرعت تبادل اطلاعات باعث آشنایی بیشتر ایرانیان با غذاهای متنوع جهان شده است. او ابتدا ۵ هزار عدد را به کمک کامپیوتر با هم جمع کرد که در یک ثانیه انجام شد. تجهیزات و نرمافزار مورد نیاز این شبکه نیز توسط شرکت فناوری اطلاعات با همکاری دبیرخانه شورایعالی فناوری اطلاعات شکل فراهم خواهد شد.

بخوان  فناوری نانو نانوتکنولوژی چیست؟ و کاربردهای نانو تکنولوژِی بایو وان_ تخصصی ترین وب سایت بیوتکنولوژی , مهندسی ژنتیک و زیست شناسی نوین کشور | 1biti

اینترنت اشیا صنعتی می تواند بسیار بزرگ تر و گسترده سایت 1biti تر باشد. در ابعاد بزرگ تر می توان به پروژه های شهر هوشمند اشاره کرد که در آن مجموعه ای از حسگرها به کنترل محیط توسط انسان کمک می کنند. برای توضیح مفهوم IoT در یک جمله می توان گفت، IoT یعنی همه چیز در همه جای جهان به اینترنت متصل شوند. به کمک IoT در خانه می توانید دوربین مدار بسته خود را نیز کنترل کنید. در رسانه نیز IoT می تواند یک فرصت مناسب برای جمع آور اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها باشد. یکی از شرکت های فعال در زمینه IoT اظهار داشته است که در پایان امسال بیش از 8 میلیارد دستگاه در شبکه اینترنت اشیا قرار می گیرند. این استاندارد توسط کمپانی Proctor & Gamble and Powermat در سال ۲۰۱۲ پایه گذاری شد و بیش از ۶۰ شرکت معتبر از آن پشتیبانی می کنند؛ شرکت هایی نظیر سامسونگ، سونی، موتورولا و مایکروسافت. انقلاب چهارم نیز منجر به خلق اجتماعات چند پیوندی شد که به آن “شهر هوشمند” میگویند و از نظر گاه تافلر موج سوم و جامعه پساصنعتی است.

با وجود تلاشهای دولت و در راس آنها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالهای اخیر، بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری معتقدند هنوز زیرساختهای لازم برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات در ایران وجود ندارد و مسئولان اگر میخواهند در این پروژه شکست نخورند، باید زیرساختهای لازم را فراهم کنند و با یک کار کارشناسی پیش بروند. برای مثال، رئیس فعلی بهوسیله وریساین و آژانس امنیت ملی دولت ایالات متحده آمریکا پشتیبانی میشود. یکی از مهم ترین مواردی که همه باید با آن مقابله کنند مقولهی برنامه ریزیهای کوتاه مدت است که متاسفانه امروزه در دولت ها، شرکت ها و افراد فراگیر شده است. اینترنت اشیا مفهومی است که امروزه به آن توجه بسیار زیادی می شود. مفهومی به نام اینترنت اشیا صنعتی وجود دارد که به آن IIoT نیز گفته می شود. اینترنت اشیا (Internet of Things) و یا اینترنت چیزها که به اختصار IoT نیز نامیده می شود، مفهومی است که به گسترش اینترنت و افزایش قدرت آن می پردازد.

زیرساخت دیجیتال در فنلاند با تاکید کشور بر آموزش و جامعه همگام بوده که به سرمایه گذاری در فضاهای فیزیکی که افراد بتوانند در آنجا ارتباط اینترنتی آسانی داشته باشند منتهی شده است. مانند عینکهای دوربیندار (عینک گوگل) و ساعتهای هوشمندی که خیلی از افراد جامعه میپوشند. در حال حاضر ردیاب هایی برای قلاده حیوان خانگی شما با قابلیت اینترنت اشیاء وجود دارد که به دستگاه های دیگر شما مانند گوشی موبایلتان متصل است، یا توسترهای هوشمند که وقتی غذایتان کاملاً برشته شد، به شما اطلاع می دهد و حتی آینه های هوشمندی که تمرینات درخواستی و آمار تناسب اندام شما را نشان می دهد.

بخوان  طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

یک دستگاه از مجموعه این نوع اینترنت می تواند به سادگی یک وسیله بازی و یا به پیچیدگی یک موتور جت باشد. این قانون برای ایجاد امنیت در ارتباطات مجموعه پروتکل امنیت طراحی شدهاست. در این زمان یکی از زیر مجموعه های IoT یعنی ماشین به ماشین پدید آمد. تصویر زیر گویای این است که مشتریان، صنایع، خودروها و همه زیرساخت های شهری، به مراکز Big Data متصل هستند و با آن تبادل اطلاعات می کنند. دلیل کند پیش رفتن این تکنولوژی، آماده نبودن زیر ساخت های آن بود. يكی از اولين سيستم های خبره در سال ۱۹۷۴ به نام MYCIN بود، كه اثرات باكتری های موجود در خون و معالجات آن را تشخيص می داد. رویارویی با شرایط غیرمنتظره هنگام حل هر مسئله واقعی، اعم از مسیریابی یا برنامهریزی یا حتی نوع استدلال انجام شده توسط سیستمهای خبره. به عنوان مثال، پاسخ به این پرسش که مالک اطلاعات چه کسی است یا مسئولیت اینترنت اشیا را چه کسی برعهده می گیرد، بسیار مهم است.

وایرلس شدن شبکه ها، کمک بزرگی به گسترش و پیشرفت IoT کرده است. در اوایل دهه 2000، این جنبش به بسیاری از برندهای دیگر نیز گسترش یافت. یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت وایفای، LAN Speed Test است که دقیقا سرعت وایفای میان دو کامپیوتر یا کامپیوتر و یک دستگاه همراه را نشان میدهد. روش بازی کردن به این صورت است که گروه اول یک کلمه یا عبارت چند کلمه ای را انتخاب می کند و یکی از اعضای گروه دوم باید داوطلب اجرا شود و گروه اول به آهستگی کلمه را به نفر اجرا کننده خواهد گفت. نفر اجرا کننده روبروی هم گروها هایش می ایستد و تلاش می کند بدون اینکه لب بزند یا هر نوع کلام، کلمه را برای دوستان خود اجرا کند. بهتر است زمانی حدود 2 یا 3 دقیقه از ابتدا تعیین گرد و اجرا پس از این مدت زمان قطع شود. در ابتدا باید یارکشی کرد و بازیکنان را به دو دسته تقسیم کرد. از IOT در ابتدا تنها در کارخانه ها و مراکز صنعتی استفاده می شد.

چه شرکت هایی در زمینه اینترنت اشیا فعال هستند؟ تصور کنید سیستم روشنایی خانه، پس از ورودتان فعال شود و لامپ های اتاق خواب با فرا رسیدن شب، کم نور شوند. سامانه ترابری هوشمند هدف بعدی شرکت های فعال در زمینه اینترنت اشیا است. آگاهی خوب است و آگاهی باید منجر به عمل شود. فناوری نانو منجر به تغییرات شگرف در استفاده از منابع طبیعی، انرژی و آب خواهد شد و پساب و آلودگی را کاهش خواهد داد. این اینترنت فناوری گسترده ای است و گسترده تر نیز خواهد شد. این فناوری در صنعت پزشکی سبب بهبود مانیتورینگ، گزارش گیری، افزایش دقت در تشخیص، صرفه جویی در هزینه ها، طبقه بندی، آنالیز داده ها و … اتصال اشیا به اینترنت در کنار سایر حسگرها، سبب افزایش هوشمندی آن ها نیز می شود.