این ربات فروشگاهی با دقت قفسهها را شارژ میکند [تماشا کنید] 1 بیتی

Narrow AL گاهی اوقات بهعنوان هوش مصنوعی ضعیف نیز شناخته میشود؛ یعنی ناکارآمد یا چیزی شبیه به آن نیست، بلکه برعکس این فناوری در مشاغل معمولی بسیار خوب عمل میکند. یادگیری ماشین برروی فرآیند یادگیری با استفاده از مشاهدات و دادهها در ماشینها تمرکز میکند. ربات به ماشین هایی اتلاق می شود که می توانند همانند انسان با درک بالا در محیط اطراف خود حرکت کرده و موانع پیش رو را بخوبی تشخیص دهد. آموزشگاه زبان ایران اروپا در پلتفرم اختصاصی خود امکان تشکیل گروه هایی به مانند breakout room را تشکیل داده است. فناوری هوش مصنوعی در ایران نیز روندی رو به رشد داشته است و در حال حاضر شرکتهای زیادی به این حوزه ورود کردهاند و توسعه زیستبوم هوش مصنوعی و هوشمند سازی در دستور کار ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است. این کتاب به طور کلی از ۲۷ سرفصل تشکیل شده که در دانشگاه های ایران تنها ۷ فصل اول آن تدریس می شود. در علوم رفتاری برای هوشمندی جنبههای متعددی تعریف شده اما در علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی تنها دارا بودن پنج خصوصیت یادگیری، استنتاج، حل مسئله، ادراک و فهم زبان برای هوشمند بودن یک سیستم کافی است.

یکی از شاخههای زیرمجموعهی هوش مصنوعی یادگیری ماشین است، در این روش، کامپیوتر پس از پردازش دادهها به صورت هوشمندانه الگوهای موجود در آنها را استخراج کرده، آنها را یاد میگیرد و میتواند از آنها استفاده کند، در صورتی که علاقهمندید بیشتر در این مورد بدانید، مقالهی یادگیری ماشین را مطالعه کنید. ۱ـ منظور از موجود یا ماشین هوشمند چیزی است شبیه انسان. در حقیقت اختراع این دو ماشین آغازگر تلاش های انسان برای پروژه های یادگیری ماشین یا ماشین لرنینگ بود. نمود پیدا کرد. اختراعات و اکتشافات دوره­ مدرن در قالب تکنولوژی بخار و برق نیرو را از عضلات آدمی به درون خود ماشین و ابزار انتقال داد. فناوری ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیتکوین در واقع یک پول و ارز مجازی و رمزنگاری شده است که این امکان را به کاربران میدهد بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند در حالیکه هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی بماند. از زمان آغاز حمله روسیه در روز پنجشنبه ۲۴ فوریه، دولت اوکراین و وبسایتهای بانکی هدف حملات سایبری قرار گرفتهاند.

از مزیت های مهم استفاده از ربات ها این است که آن ها یک سری کارهای پیچیده که ممکن است برای انسان ها خطر آفرین باشند را می توانند انجام دهند. برای ساخت خودروهای فاقد راننده، مهندسها باید آن را برای مدیریت شرایط پر خطر برنامهریزی کنند. سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند الگوها، روندها و ناکارآمدیها را کشف کنند و نتایج آینده را بر اساس روندهای قبلی پیشبینی کنند، که در نهایت تصمیمگیری آگاهانه را ممکن میسازد. با تخفیف در هوش مصنوعی، مردم میتوانند احساس منحصر به فرد و خاصی داشته باشند. شیوع بیماری کووید -۱۹ احتمال پیشامد این وضعیت را تقویت کرد؛ چراکه اغلب مردم جهان به برقراری ارتباط با عزیزان خود تنها از طریق اینترنت روی آوردند. مثال کاربردی از هوش مصنوعی که امروزه مورد استفاده است بسیار زیاد و چالش برانگیز می باشد که در این مقاله تنها از پردازش متن نام برده شده است. گویا در کنار جهش نرخ ارز، چالش بزرگ دیگری هم در همین مدت کوتاه سراغ تان آمد؛ شیوع کرونا! آنها در مقاله خود که در کنفرانس یافتههای تجربی در زمینه پردازش زبان طبیعی (EMNLP) منتشر شد، دقت معیاری که برای این آمار مطرح شده بود را بررسی کردند و به همین سادگی توانستند سطح پیشرفت این علم را به چالش بکشند.

همچنین اشتباه گرفتن اصطلاح واقعیت مجازی با تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) بسیار رایج سایت 1biti است. در چند سال گذشته با سرعت گرفتن رشد این شاخته از کامپیوتر و وارد شدن آن به محصولات تجاری و همچنین علاقمند شدن مصرف کنندگان به این محصولات علاوه بر ایجاد یک بازار جدید، بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان از مخاطرات هوشمند شدن کامپیوترها سخن گفتهاند. ویتروویوس در ۱۴ سال قبل از میلاد به اثرات منفی قرار گرفتن در معرض سرب اشاره کرد. حال پس از طراحی مدلی که دقت مطلوبی دارد و کار مفیدی را انجام میدهد، میتوان مدل را ذخیره کرد تا در بخشهای دیگر نیز آن را مورد استفاده قرار داد. همچنین، مقالات مفیدی را برای ابزارهای آینده منتشر می کند. با کمک درس هوش مصنوعی دانشجویان باید به قدری بر این مفهوم مسلط باشند که بتوانند برنامه های مفیدی را نوشته و با استفاده از آن ها ماشین ها را کنترل کنند. ولی در یادگیری ماشین هدف ML این است که ماشینها بتوانند از دادهها یاد بگیرند تا بتوانند بازده دقیقی داشته باشد. یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در صفحه کلیدهای هوشمند است که به کاربران این امکان را میدهد که بتوانند راحتتر و سریعتر تایپ کنند. راسل و نوروینگ معتقدند که بیشتر پژوهشگران حوزهٔ هوشِ مصنوعی، فرضیهٔ هوش مصنوعی ضعیف را بدیهی فرض میکنند و (انگار) اصلاً فرضیهٔ هوش مصنوعی قوی برایشان جذابیتی ندارد.

بخوان  همه چیز درباره ی رشته دانشگاهی تکنولوژی مواد غذایی اکسپرس مگ | 1biti

تصور عموم افراد از واژهی هوش مصنوعی، رباتهای بیجان و بیاحساسی است که به زودی قرار است جای فعالیت های انسانی را گرفته و انجام امور را راحتتر و سریعتر کنند اما اینگونه نیست. اما در هر صورت ارزش هر سهم از کمپانی یاد شده به ۱۲۶ دلار هم رسیده و حالا ارزیابی میشود که برند مورد بحث ارزشی بالاتر از ۵۰ میلیارد دلار داشته باشد. توماس پی هیوز در سال 2004 کتابی به نام «دنیای ساخته شده توسط انسان: چگونه در مورد فناوری و فرهنگ فکر کنیم»تعریف خاص خود از فناوری را ارائه کرده است. هوش مصنوعی PLATO هنگام مواجه شدن با فیلمهایی از سناریوهای غیرممکن، واکنش حاکی از تعجب از خود بروز میداد. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از دانشمندان طی یک مطالعه جدید نوعی هوش مصنوعی به نام PLATO را با الهام از تحقیقات انجام شده در مورد نحوه یادگیری کودکان معرفی کردهاند. بسیاری از رابطهای صوتی نظیر سرویس Siri شرکت اپل از پردازش زبانهای طبیعی و یادگیری ماشین برای ارتباط با کاربران استفاده میکنند. پایه تحقیقات علمی برروی هوش مصنوعی به سال ۱۹۵۶ و کنفرانس علمی در دانشگاه راتماوث و با حضور چهرههای جامعه هوش مصنوعی نظیر جان مککارتی، ماروین مینسکی، آلن نیوول و هربرت سایمون بازمیگردد.

اما سیستم های کامپیوتری نمی توانند مانند انسان ها دارای قابلیت هایی مانند خلاقیت، وجدان و امکان تفکر در مورد مسائل انتزاعی باشند. این روبات در پاسخ به این سوال که آیا «نظری در مورد مارک زاکربرگ» دارد، پاسخ داد: «اوه مرد، خیلی وقت است. همانطور که می دانید یادگیری ماشینی یکی از شاخه های هوش مصنوعی بوده و از سرفصل های مهم این درس هم به حساب میآید. هوش مصنوعی بهوسیله یادگیری ماشینی و عمیق، مطالب را یاد میگیرد و هوشمند میشود. یادگیری تقویتی (RL) رشته ای در هوش مصنوعی و شاخه ای از یادگیری ماشینی است. اینکه هوش مصنوعی چیست و چه کارهای انجام می دهد و چرا برای زندگی بشری اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است؟ سیستمهای هوشمصنوعی (AI) به کارهای اداری کمک میکنند تا خطاهای انسانی را به حداقل و کارایی را به حداکثر برسانند.

در هوش مصنوعی و سیستم های خبره، این توانایی مربوط به پردازش زبان طبیعی (Natural language processing) بوده که به اختصار NLP نامیده شده است. هوش مصنوعی یک سیستم کامپیوتری است که رفتار انسان را طبق ۴ توانایی پردازش اطلاعات، استدلال، حل مسئله و یادگیری بروز میدهد. از اهدافی که برای هوش مصنوعی پیش بینی میشود توانایی استدلال کردن (reasoning)، ایجاد درخت دانش به منظور استفاده از دانش قبلی برای حل مسائل جدید، توانایی برنامهریزی و تعیین استراتژی، پردازش زبان طبیعی و درک محیط پیرامون (machine perception) است. AI برای پیادهسازی دانش به اطلاعات اشیاء، خصوصیات، دستهبندیها و روابط بین آنها نیاز دارد. ️ روباتیک (Robotics) این شاخه از هوش مصنوعی سعی دارد روباتها را طوری برنامهریزی کند که اعمالی هوشمندانه، چون توانایی دیدن، شنیدن و نشان دادن عکسالعمل به محرکهای محیطی را انجام دهد. شخص اوّل خستگیناپذیر است و دستكاریهای بسیار زیادی را انجام میدهد، ولی شخص دوّم به زبان چینی بهصورت زیبا و دلنشین سخن میگوید و این توانایی را دارد كه از محدودهٔ شخص اوّل پا را فراتر بگذارد و جزئیات زبان چینی را بفهمد. شواهد قوی وجود دارد که انزوای اجتماعی و تنهایی را با افزایش خطر وخیمتر شدن سلامت قلب و مغز به صورت کلی مرتبط میداند.

“تمدن چين که تمدن باستاني، وسيع و انعطافپذير بود، چند اختراع بزرگ به جهان عرضه کرد که ميتوان از اختراع کاغذ و باروت نام برد، با اين وجود عليرغم نبوغ آشکار يکايک مخترعان چيني، دستاورد کلي اين اختراعات براي جامعه چين نوميدکننده بود، زيرا اين فنون نتوانست بر موانعي غلبه کند که جامعه ايستا در آن بسر ميبرد. حتما تا پیش از این نام ربات بارها و بارها به گوشتان خورده است. به این خاطر که توانمندی های چنین هوشی ممکن است غیرقابل درک باشد، “تکینگی تکنولوژی” حادثه ایست که در ورای آن رویدادها غیرقابل پیش بینی و حتی غیر قابل درک هستند. ازاینرو میتوان گفت که پردازش زبان طبیعی شاخهای از هوش مصنوعی است که ماشینها را قادر میسازد تا زبان انسان را بفهمند. این روند ماشین را قادر میسازد تا در آینده بتواند دادههایی که به آن ارائه میشود را تمیز دهد یا برروی آنها تصمیم گیری انجام دهد. شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۴ با استفاده از یکی از زیرشاخههای یادگیری ماشین به نام یادگیری عمیق (Deep Learning) سیستم تشخیص چهرهای تولید کرد که ۰.۳ درصد از میانگین انسانها دقیقتر است. زیرمجموعه ای از یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق نام دارد که طی آن، شبکه های عصبی بسط داده شده و لایه های زیادی را شکل می دهند تا امکان انتقال حجم بالایی از داده ها فراهم آورده شود.

بخوان  مرور سریع QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

توانایی کامپیوترها در زمینه محاسبات منطقی بر کسی پوشیده نیست. آخرین مبحث درس هوش مصنوعی، با نام عامل های منطقی شناخته می شود. با این اوصاف است که نمایشگاهی که زمانی با معرفی دستگاه رادیویی ساخته شده با حمایت نازیها در برلین و با همین نام «نمایشگاه رادیویی برلین» شکل گرفت، حالا به رویداد بزرگ و بینالمللی تبدیل شده که با نام IFA در سراسر جهان شناخته میشود. رویداد می تواند شامل هر چیزی اعم از اتفاقات بازی تا دستوراتی باشد كه كاربر به شخصیت مجازی خود می دهد. در مسابقات تیراندازی، دولت ها و سازمان ها سرمایه گذاری خود را در توسعه هوش مصنوعی به طور وسیعی افزایش دادهاند.

همهچیز فقط به زمان بستگی داشت تا ایدهی جذاب هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) در دوران رشد تصاعدیِ علوم کامپیوتر و دنیای دیجیتال محقق شود. شبکههای عصبی مصنوعی (Artificial Neural Networks) یا ANN که به اختصار آنرا شبکه عصبی نیز مینامند، نوع خاصی از مدل یادگیری است که روش کارکرد سیناپسها در مغز انسان را تقلید میکند، همانگونه که گفتیم این سیستم ایدهای برای پردازش اطلاعات است که از سیستم عصبی زیستی انسان الهام گرفته است و دقیقا همانند مغز انسان به پردازش اطلاعات میپردازد. الگوریتمهای ژنتیک با هدف تقلید فرآیند تکامل طبیعی موجودات زنده ابداع شدند، در حقیقت این سیستمها از اصول انتخاب طبیعی داروین برای یافتن فرمول بهینه برای پیشبینی و یا تطبیق دادن الگوهای موجود استفاده میکنند و به مرور زمان تکامل پیدا میکنند. همچنین سیستمهای BI میتواند به شرکتها در جهت تشخیص روند بازار، یافتن مشکلات تجاری و موانع موجود در کسب و کار کمک نمایند. سیستمهای خبره یکی از شاخههای هوش مصنوعی میباشد که میتواند با شبیهسازی نحوهی تفکر یک متخصص فرایند تصمیمگیری را انجام دهد، در حقیقت اینگونه سیستمها الگوهای منطقی مورد استفادهی یک متخصص در تصمیمگیریهای واقعی را شناسایی کرده و بر اساس آنها همانند یک انسان متخصص اقدام به تصمیمگیری میکنند و در نهایت نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها را به سایرین ارائه میدهند.

یکی از دلایل این محبوبیت بازار کار رو به گسترش آن است که باعث شده هر روز بیش از قبل مورد توجه افراد برای انتخاب رشته قرار بگیرد. بنابراین نمودارهایی که نشان از تغییر در نحوه حرکت فناوری بر روی چرخه دارد، مورد تأکید قرار گرفته است. این امر به طور چشمگیری استفاده فعلی و شیوههای استاندارد در حریم هوایی را تغییر میدهد و میتواند ترافیک هوایی ایجاد کند و از رسیدن هواپیماهای مهم مانند بالگردهای اورژانس هوایی به مقصد جلوگیری کند. اگرچه پیشرفتهای جدید فناوری میتواند خیلی زود مورد استقبال کشورها قرار گیرد و به امری عادی تبدیل شود، اما اکثر مردم با اندکی ترس و عدم اطمینان به این موضوع واکنش نشان میدهند. برخی هوش مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای جامعهی جهانی تلقی میکنند، از نظر عدهای پیشرفت هوش مصنوعی میتواند باعث خودسر شدن آن و عدم فرمانبرداری از انسان شود، از آنجایی که هوش مصنوعی میتواند بیاموزد و تصمیمگیری کند و از طرفی خستگیناپذیر است شاید بتواند در آینده به یک نیروی افسار گسیخته تبدیل شده و دیگر از انسانها نیز فرمانبرداری نداشتهباشد.

همه صنایع نیاز فراوانی به قابلیتهای AI دارند – به طور خاص سیستمهای پاسخ دادن به سوالات که در مشاوره حقوقی، جستجوی حقوق انحصاری (پتنت)، هشداردهی مخاطرات و تحقیقات پزشکی قابل استفاده هستند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شدت بیماری BA5 بیشتر از امیکرون قبلی است، امیکرون عفونت خفیف تنفسی فوقانی ایجاد میکرد، اما این سوش علاوه بر درگیری تنفسی سایر اندامها را نیز درگیر میکند و ممکن است منجر به بروز بیماریهایی از جمله مشکلات قلبی و گوارشی شود. در این راستا، از الگوریتمها و دادههای تاریخی برای پیشبینی استفاده میکند. در طرف مقابل ارتش انگلستان قرار داشت که با توسعه دانش خود در تلاش برای شکستن این رمزها و دستیابی به مفاد پیام ها بر می آمد. این اصطلاح (هوش مصنوعی) برای اولین بار توسط جان مکارتی (John McCorthy) -که از آن به عنوان پدر «علم و دانش تولید ماشینهای هوشمند» یاد میشود، استفاده شد. لین گفت: “ما متعجب شدیم که چگونه این مدلها نمیتوانند دانش ساده و عادی را ارائه کنند. این خودروها نمیتوانند استدلالی درباره اینکه هدف بعدی عابر پیاده (موقعیتی که قصد دارد به آن حرکت کند) چیست داشته باشند، در حالیکه یک انسان راننده میتواند برای این شرایط به استدلال مشخصی دست یابد.

بخوان  تکنولوژی های جدید حسابداری طلوع پدیده | 1biti

هوش مصنوعی تا سالها با تصویری که مردم از روباتها داشتند گره خورده بود اما در یک دهه اخیر کاربردهای غیر سختافزاری هوش مصنوعی در زندگی روزمره بیشتر ملموس شدهاست. اما برای انتخاب درس خط جبری حتماً باید درس ریاضی عمومی ۲ را پاس کرده باشید. یک دانشجوی رشته هوش مصنوعی باید بداند که برای چه درس هوش مصنوعی را انتخاب کرده و با کاربردهای آن در و زندگی روزمره و صنایع آشنا باشد. اما این تفکر که ماشینها قادر باشند بدرستی درک کنند به سالها پیش از این باز میگردد. در این آزمون، سوالاتی برای تعامل انسان با کامپیوتر ارائه میگردد و اگر در پایان پرسش نتواند تشخیص دهد که با انسان یا کامپیوتر در تعامل بوده است یعنی آزمون با موفقیت انجام شده است. هر قدر که شبکه های عصبی پیچیده تری طراحی می شوند از آن طرف هم می شود با کمکشان برای حل مسائل دشوارتر اقدام کرد. انزوای اجتماعی به معنای داشتن حداقل تماس حضوری با افراد برای روابط اجتماعی مانند خانواده، دوستان یا اعضای یک جامعه یا گروه است ولی انزوای اجتماعی زمانی است که احساس میکنید کمتر از آنچه تمایل دارید، با دیگران در ارتباط هستید. واژه ی تکنولوژی،واژه ای آشنا برای مردم جهان،واژه ای که هرگاه آن را می شنویم به دنبال یک شگفتی هستیم یه چیز عجیب.امروزه خواه و ناخواه ما از تکنولوژی استفاده می کنیم امروزه دیگر نوشتن و خواندن به تنهایی سواد محسوب نمی شود مطابق تعریف یونسکوباسواد در هزاره سوم کسی است که همزمان سه شرط یا سه توانایی داشته باشد،که یک توانایی آن کار با کامپیوتر است،خیلی جالب است مثلا کسی که در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده باشد اما از کامپیوتر و تکنولوژی چیزی نداند آن را بی سواد فرض می کنند.همانطور که می بینید ما باید مطابق با جهان امروزی جلو برویم.در جهان امروزی تکنولوژی بسیار بسیار با زندگی ما عجین شده است و اگر سواد استفاده از آن را نداشته باشیم ازجهان عقب خواهیم ماند.در این وبلاگ سعی شده بهترین و بروز ترین مطالب حال حاضر جهان پوشش داده شود و بازدیدکننده و خواننده با قبل و بعد از آمدن به وبلاگ دانش و اطلاعاتی که بدست اورده است فرق داشته باشد برای جذابیت بخشیدن به قسمت ها بخشی از مطالب را به صورت ویدیو قرار داده ایم و بخشی را ترکیب ویدیو و مقاله به همراه تحلیل و برسی تا لذت کافی را از خواندن ببرید برای اینکه لذت مطالعه دوبرابر شود در اخر هر مطلب،مطلب مورد نظر را به صورت پی دی اف و پاورپوینت در اورده ایم.اعداد و حروف انگلیسی به همراه واژه های مهم را با رنگی متفاوت قرار داده ایم تا توجه و سهولت در خواندن مطالب دوچندان شود.یکی از ویژگی های مهم این وبلاگ قالب رسپانسیو(واکنشگرا)بودن ان می باشد.این وبلاگ با تلاش دوستان و همکاران توانسته اولین مجله را تولید کرده و ان را با نام مجله ی تکنولوژی جهان به بازار عرضه کند و موفقیت ها و تجربه های زیادی را در این راه بدست اورد.یکی از خدمات خوب این وبلاگ داشتن اپلیکیشن می باشد که با نام اپلیکیشن تکنولوژی تولید شده و می توانید از منوی سمت چپ ان را دانلود کنید.

این مطالعه نشان داد هر سال بیش از ۱۷.۶ میلیون نفر در جهان بر اثر بیماریهای قلبی جان خود را از دست میدهند. واژه «هوش مصنوعی» اولین بار توسط جان مکارتی در سال ۱۹۵۹ ایجاد شد و کنفرانسی پیرامون آن برگزار گردید. در این مقاله ما قصد داریم تعریف جامع و کاملی از هوش مصنوعی و کاربردهای آن ارائه دهیم و شما را با سرفصل ها و نکات مهمی که در این درس مهم هستند آشنا می کنیم. اما برای اینکه با روش تست زنی و سوالاتی که در کنکور می آیند آشنا شوید می توانید از سری کتاب های انتشارات پارسه استفاده کنید.

بدون شک، یکی از عوامل اثرگذار برپایی فرصتها و امکانات پرورش ذهن و گسترش بستر تفکر، تکنولوژیهای مدرن امروزی است که به انحای متفاوت میتواند برای استفاده بهینه در غنیسازی عوامل یاددهی – یادگیری در اختیار یاددهنده (معلم) و یادگیرنده (دانشآموز) قرار داده شود. نرم افزار های تبدیل گفتار به نوشتار، صنعت اتومبیل سازی ساخت انیمیشن، بازی های کامپیوتری، امنیت و شبکه، فناوری تشخیص چهره، فناوری دوربین های واقعیت مجازی، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای ساخت موسیقی، تولید فیلم های سینمایی، نرم افزار های طراحی و بسیاری از کاربردهای دیگر که نشاندهنده گسترش هوش مصنوعی و فناوری های وابسته به آن مثل شبکه های عصبی در جهان است.