بازی‌ها به بچه‌ها عمل آب و هوا را آموزش می‌دهند


سیاه چال‌ها، اژدها و عدالت محیطی: بازی‌ها به بچه‌ها عمل آب و هوا را آموزش می‌دهند

تصویری از برنامه بازی برای عدالت. اعتبار: نیکی واترز

لیل میلاگرو هنریکز قدرت استفاده از تخیل برای ایجاد تغییر را تشخیص می دهد. هنریکز به‌عنوان مدیر اجرایی و بنیان‌گذار شبکه جوانان Mycelium (MYN)، یک سازمان مقاوم‌سازی آب و هوا در اوکلند، کالیفرنیا، راهی منحصر به فرد برای آموزش جوانان در مورد محیط زیست و عدالت اقلیمی از طریق گیم‌پلی پیدا کرده است.

شبکه جوانان Mycelium فرصت‌های متنوعی را برای جوانان کم‌درآمد در سراسر منطقه خلیج کالیفرنیا با برنامه‌نویسی در علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات و هنر ارائه می‌کند که در خدمت تقویت انعطاف‌پذیری آب و هوا در نسل بعدی – ابزاری حیاتی در مبارزه است. در برابر افزایش نابودی آب و هوا. برای دستیابی به این هدف، هنریکز یک برنامه نوآورانه ایجاد کرده است: بازی برای عدالت: تجربه بازی مجازی در زمان و فضای اوکلند.

این برنامه ماجراجویی نقش‌آفرینی تعاملی، که ریشه در تاریخ اوکلند، کالیفرنیا دارد، جوانان را به دنیایی هدایت می‌کند که در آن می‌توانند مسائل مربوط به عدالت زیست محیطی را در زندگی واقعی حل کنند، از جنگل‌زدایی محلی درختان بلوط تا آلودگی آب‌های زیرزمینی، وحشیگری پلیس و اصیل‌سازی.

تقلید از بازی برای عدالت سیاه چال ها و اژدها (D&D)، یک بازی رومیزی محبوب. زمانی که در دهه 1980 به عنوان یک سرگرمی مضحک و تحت سلطه مردان تصور می شد، D&D به یک پدیده فراگیر فرهنگ پاپ تبدیل شد.

بازیکنان با مجموعه‌ای از تاس، مداد و برگه شخصیت، وارد دنیایی می‌شوند که با داستان‌گویی جمعی و گیم‌پلی باز و پویا مشخص می‌شود.

بدون کمک بصری معمولی مانند صفحه نمایش کامپیوتر یا گیم برد، کارگردان بازی، با نام مستعار Dungeon Master، روایت پر جنب و جوش و زبان رسا را ​​برای انتقال بازیکنان به دنیای بازی ارائه می دهد.

در حالی که D&D به خودی خود صراحتاً در مورد مسائل آب و هوایی نیست – بازی اغلب مضامین مجاور آب و هوا را از طریق محیط و طرحی که هر داستان را متحرک می کند جمع آوری می کند. یک استاد سیاه چال ممکن است از رویدادها یا تجربیات دنیای واقعی الهام بگیرد، مانند اینکه بازیکنان خود را در دنیایی محصور در آب با افسانه های یخچال های طبیعی که میلیون ها سال پیش ذوب کرده اند، الهام بگیرد.

در ماجراهای از پیش نوشته شده مانند آیس وند دیل، بازیکنان از طریق طوفان های سرد و ابدی و در میان شکاف های یخبندان با تلاش هایی روبرو می شوند که آنها را مجبور می کند با محیط زیست تعامل داشته باشند و در بحث در مورد تغییرات آب و هوایی شرکت کنند.

سوزان هارمن، معاون مدیر مرکز یادگیری، آموزش و بورس تحصیلی در دانشگاه لویولا، شیکاگو، می‌گوید: «بازیکنان تصمیماتی می‌گیرند که دارای وزن و تأکید است. سپس استاد بازی آن تصمیمات را می گیرد و عواقب آن را می دهد و جهان پاسخ می دهد.

هنگامی که بازیکنان مجبور می شوند در این محیط ها حرکت کنند، اغلب در مورد مسائلی که بسیار بزرگتر از خودشان به نظر می رسند، احساس اختیار می کند. با توسعه درک تأثیر انتخاب های خود، آنها می توانند با امکان مشارکت خود در حل مشکلات زیست محیطی ما ارتباط برقرار کنند.

هنریکز بخشی از گروهی از مربیان است که برنامه‌های درسی سنتی را برای دانش‌آموزان از طریق دروس بازی‌شده که تفکر انتقادی، حل مسئله و همدلی آنها را درگیر می‌کند، اصلاح می‌کنند.

در بازی برای عدالت، جوانان نه تنها در مورد مسائل مربوط به عدالت آب و هوا یاد می گیرند، بلکه در حال کشف قدرت تخیل و تأثیر بالقوه آنها بر جهان هستند. این به جوانان اجازه می دهد تا چیزهایی را کشف کنند که ممکن است در زندگی واقعی بسیار دشوار باشد از دیدگاه قهرمانان یا ماجراجویان، به گفته هنریکز.

هارمن گفت، برخلاف آزمایش‌های فکری یا شبیه‌سازی‌ها، بازی‌های نقش‌آفرینی مانند D&D بازیکنان را تشویق می‌کند تا به طور کامل با شخصیت خود و سایر افراد درگیر شوند، نحوه تعامل احساسات و روابط با انتخاب‌های بازیکنان را شناسایی کنند و پیامدهای همه اعمال را در نظر بگیرند. باید در دنیای واقعی هارمن بر نیاز به درک این نکته تأکید کرد که جوانان در حال حاضر این بازی ها را انجام می دهند و اگر درست طراحی شوند، می توانند مزایای آموزشی متعددی برای کلاس درس داشته باشند.

با افزایش اضطراب تغییر آب و هوایافتن راه‌های نوآورانه برای القای انعطاف‌پذیری در جوانان بسیار مهم است. هنگام ایجاد یک شخصیت، بازیکنان می توانند خود را به هر چیزی که می خواهند تبدیل کنند. تبدیل شدن به یک جن یخ‌دار یا جادوگر چند صد ساله فقط به‌منظور کسب قدرت‌های جادویی نیست، بلکه در مورد کشف قدرت‌های درونی شما نیز هست.

ایفای نقش به بازیکنان این امکان را می دهد تا خود و ایده ها یا انگیزه های خود را نیز کشف کنند. برای نسل Z (گاهی اوقات به عنوان تولید آب و هوا) متولد شده در جهانی که با افزایش دما و کوچک شدن یخچال های طبیعی مشخص شده است، این یک فرصت خوش بینانه است.

هنریکز گفت: «بازی به ما این امکان را می‌دهد که موانع جهان را همانطور که هست برداریم و دنیایی را که می‌خواهیم تصور کنیم. خط بین بیایید تصور کنیم دنیایی را که می‌خواهیم بسازیم، و بیایید در دنیایی که می‌خواهیم بسازیم دست به اقدام فعال بزنیم، در واقع یک خط بسیار بسیار بسیار باریک است.

ارائه شده توسط State of the Planet

این داستان توسط موسسه زمین، دانشگاه کلمبیا بازنشر شده است http://blogs.ei.columbia.edu.

نقل قول: سیاه‌چال‌ها، اژدها و عدالت محیطی: بازی‌ها به بچه‌ها اقدام اقلیمی را آموزش می‌دهند (2024، 22 ژانویه) بازیابی شده در 22 ژانویه 2024 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  ۱۴ فضانورد دارای ویژگی‌های مهم در شرایط بی‌وزنی قرار دارند