با هوش مصنوعی جوان بمانید

دکتر ونسا اسمربارتو، محقق اصلی موسسه ژنتیک و سرطان دانشگاه ادینبورگ و دانشکده انفورماتیک، نظرات خود را در مورد این موضوع بیان کرد: «این کار از تحقیقات گسترده بین داده‌ها، شیمیدانان و زیست‌شناسان به دست آمد. با بهره‌گیری از نقاط قوت این ترکیب بین رشته‌های، ما مدل‌های قوی بسازیم و با استفاده از داده‌های منتشر شده برای آموزش مدل، در هزینه‌های غربالگری صرفه‌جویی کنیم. امیدوارم این کار فرصت‌های رشد را برای استفاده از این فناوری هیجان انگیز باز کند.»

آزمایش‌هایی که در سلول‌های انسانی در محیط آزمایشگاه انجام می‌شود، قابل توجهی قابل توجه سه ماده شیمیایی به نام‌های جینگژین، پری‌پلوسین و اولاندرین برای از بین بردن سلول‌های پیر و حفظ سلول‌های سالم پرده‌برداری انجام می‌شود.

انتهای پیام



منبع

این مطالعه نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در زمینه علوم رایانه و هوش مصنوعی (AI) است که بر اساس تاریخ غنی دانشگاه ادینبورگ در این رشته‌هاست که ۶ دهه را در بر می‌گیرند.

هدف قرار دادن سلول های نادرست؛ پیشرفتی

دکتر دیگو اویارزون از دانشکده انفورماتیک و دانشکده علوم زیستی دانشگاه ادینبورگ گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به طور باورنکردنی در شناسایی نام‌زدهای دارویی جدید، ویژه در مراحل اولیه کشف داروها و بیماری‌هایی با بیولوژیک پیچیده یا تعداد کمی از مولکولی‌های خاص. شناسایی شده است و به ما کمک کند».

با هوش مصنوعی جوان بمانید

این مطالعه که در مجله معتبر Nature Communications منتشر شده است، از سوی موسسات مختلف ازجمله شورای تحقیقات پزشکی، تحقیقات سرطان انگلستان، بریتانیا حمایت شده است. همچنین از طریق مرکز تحقیق و نوآوری انگلستان (UKRI)، شورای تحقیقات ملی اسپانیا و همکاری متخصصان دانشگاه کانتابریا، اسپانیا و موسسه آلن تورینگ نیز تقویت شده است.

بخوان  اتصال رایگان تلفن‌های همراه به ماهواره‌های استارلینک از سال آینده

ایسنا/خراسان رضوی تحقیقات پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی سه ترکیبی را شناسایی کرده اند که بیماری های مرتبط با افزایش سن را هدف قرار می دهند. شناسایی موفقیت‌آمیز این سه ترکیب دارای قابلیت توجه برای هدف دادن به سلول‌های نادرست مرتبط با پیری است.

یافته‌های مطالعات جدید نشان می‌دهد که داروهای شناسایی شده با این روش، پتانسیل این را دارد که به‌طور طبیعی و ایمن سلول‌های پیری را می‌دهد که سلول‌های معیوب مرتبط با بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری آلزایمر، کاهش بینایی و تحریک مرتبط با افزایش سن هستند. از بین ببرند.

قابل توجه است، هر ترکیبی از منابع طبیعی طبیعی در داروهای گیاهی سنتی، مصرف آن توسط گروه تحقیقاتی برجسته شده است. علاوه بر این، اولاندرین در مقایسه با داروی سنولی پیشرو در دسته خود، اثربخشی برتری را نشان داد.

الگوریتم های هوش مصنوعی؛ داروهای ضد پیری امیدوارکننده

سنولیتیک‌ها مولکول‌هایی هستند که سلول‌های پیر را هدف قرار می‌دهند و آنها را از بین می‌برند و با این روش از روند پیری جلوگیری می‌کنند. حتی اگر سنولیتیک‌ها با تغییر در زندگی مورد استفاده قرار گیرند، قادر به کاهش میزان سلول‌های پیر خواهند بود.

استاد دانشگاه ادینبورگ، به رهبری گروهی از تحقیقات، روشی نوآورانه ایجاد کرده است که از هوش مصنوعی (AI) برای شناسایی داروهای سنولیتیک استفاده می‌کند. این گروه با استفاده از داده‌های بیش از 2000 تجزیه تحلیل شده از مطالعات گذشته، با موفقیت یک مدل ماشینی را برای تشخیص ویژگی‌های ضروری مرتبط با مواد شیمیایی دارای فعالیت‌های آموزشی داد. متعاقبا، گروه با استفاده از مدل‌های خود، غربالگری جامع بیش از 400 ماده شیمیایی را انجام داد که به شناسایی 21 داروی احتمالی برای ارزیابی تجربی بیشتر پرداخت.

بخوان  فضاپیمای ناسا از مکان فرود ماموریت «آرتمیس۳» روی ماه عکس گرفت

با هوش مصنوعی جوان بمانید

حذف سلولهای پیر؛ غلبه بر چالش‌ها

به نقل از خبر، این فناوری هوش مصنوعی را با تلاش‌های توسعه داروهای ترکیبی می‌توان به این معنا کرد که به‌طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از روش‌های غربالگری مرسوم خواهد بود و می‌تواند این ترکیبات را برای می‌کند کشف کند.

تحقیقات قبلی برخی از پتانسیل‌های اولیه را نشان داده است، شناسایی مواد شیمیایی که قادر به هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های پیر هستند، محدود باقی مانده‌اند. به گفته محققان، چالش‌های بدنتیک در این واقعیت نهفته است که بسیاری از داروهای سنولی سمیت بالا نسبت به سلول‌های طبیعی و سالم در نشان می‌دهند.

برای تجلیل از این مجموعه ها و کشف آینده علوم رایانه و هوش مصنوعی در ادینبورگ، مجموعه ای از رویدادهای یک ساله برنامه ریزی شده است.

کشف دارویی بر هوش مصنوعی؛ نوآوری های دانشگاه ادینبورگ