بررسی احتمال وجود نقص در تولید فضاپیماهای روسیه

مونتالبانو شنبه شب در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در راستای بازگشت موفقیت‌آمیز فضانوردان ماموریت کرو-5 اسپیس‌ایکس به بود، گفت: علاوه بر ریز شهاب‌سنگ‌های فضایی، تیم تحقیقات و روسکاسموس در حال بررسی روند فضای تولیدپیما هستند.

مونتالبانو گفت که ناسا به سایت جدید اطمینان دارد.

دو فضاپیمای روسی به تازگی طی دو ماه می‌شود که انرژی‌های خنک‌کننده را تشکیل می‌دهند و اکنون روسیه در حال بررسی این احتمال است که از مراحل ساخت ناشی می‌شود.

بررسی احتمال وجود نقص در تولید فضاپیماهای روسیه

سایت روسکاسموس نشتی‌کننده معروف به MS-22 را برای حمل سه خدمه خود یعنی فرانک روبیو (Frank Rubio) ناسا، سرگئی پروکوپیف (Sergey Prokopyev) و دیمیتری پتلین (Dmitri Petelin) به جزئی از موارد شناسایی اضطراری ایستگاه فضای بین‌المللی، نامناسب دانست. بنابراین، ماه گذشته، روسیه یک سایت جایگزین با نام MS-23 را به این آزمایشگاه مدارک پرتاب کرد.

سپس، در تاریخ ۱۱ فوریه، یک فضاپیمای باری رباتیک به نام «پروگرس» در ایستگاه فضای بین‌المللی همه ناشتا شد. روسکاسموس این موضوع را به یک برخورد نسبت به داد که احتمالا مشکلی است که در جریان پرتاب فضای پیمای باری در ماه اکتبر ۲۰۲۲ رخ داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در روز ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲، یک فضاپیمای حامل خدام سایتی که به ایستگاه بین‌المللی مرتبط بود، تمام مایع خنک‌کننده خود را در فضایی از دست داد. اتفاقی که مقامات روسی آن را به برخورد احتمالی یک ریز شهاب‌سنگ نسبت دادند.

به گفته جوئل مونتالبانو (Joel Montalbano)، مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا؛ در واقع، حوادث پشت سر هم، آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس را بر آن داشته است تا نگاهی دقیق به روندهای ساخت فضاپیمای کشور خود بیندازد.

بخوان  نجات یک مرد با کمک حیوان خانگی اش + تصاویر

سایت MS-22 روبیو، پروکوپیف و پتلین را در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به ایستگاه فضای بین‌المللی منتقل کرد. این سه نفر زودتر به زمین بازگردند، اما این اتفاق باعث شد که به تعویق بیفتد.

انتهای پیام



منبع

آژانس فضایی روسکاسموس روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها در حال حاضر در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ بوسیله سایت MS-23 برنامه‌ریزی شده‌اند.