خواب می‌تواند افراد را نابینا کند

بی‌خوابی نیز می‌تواند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشد. خواب‌های کسانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، هماهنگ هستند که این امر می‌تواند روی چشم تأثیر بگذارد. افكار و تعداد زيادي با بي‌خوابي همراه هستند و مي‌توانند فشار داخلي را افزايش دهند.

چرا مشکلات خواب به ایجاد بیماری‌های چشمی می‌شود؟

به گزارش ایسنا و نقل از اس افنتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خواب کم می‌تواند در معرض خطری قرار بگیرد که نتیجه آن غیرقابل برگشت از گلوکوم باشد.

افرادی که خواب‌آلودگی در طول روز را می‌کردند، 10 درصد بیشتر در معرض گلوکوم بودند، در حالی‌که در افرادی که بی‌خوابی هستند و کسانی که الگوی خواب کوتاه یا طولانی دارند، 10 درصد بیشتر احتمال دارد که به آن بیماری مبتلا شوند. می شوند.

آب‌سیاه یا گلوکوم (گلوکوم) اصطلاحی برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی با دلایل متفاوت ولی مشترک اثری بالینی و بر روی چشم و عصب بینایی و وابسته به فشار داخل چشمی است.

این بیماری یکی از دلایل اصلی نابینایی است و احتمالاً تا سال ۲۰۴۰ تقریباً ۱۱۲ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار خواهد داد. مطالعات در این مطالعه داده‌های ۴۰۹ و ۵۳ نفر از بانک اطلاعات پزشکی بریتانیا را مورد مطالعه قرار دادند. زمانی که از سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ آن‌ها را انتخاب کردند، همه افراد در سنین ۴۰ تا ۶۹ سال بودند. هر فرد توضیحی در مورد رفتارهای خواب فرد خود ارائه کرده بود.

افراد مبتلا به گلوکوم مسنتر و چند مرد بودند. همچنین احتمال می‌رود که سیگاری‌ها بیشتر به فشار بالا یا بیشتر توجه کنند. نتایج این مطالعه نشان داد که خواب کوتاه یا بلند، بی‌خوابی، خروپف و خواب مکرر در طول روز احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

بخوان  دانلود مرورگر کروم قناری Chrome Canary 106.0.5227.0
چینی در مطالعه اخیرشان هشدار داد که کم‌خوابی می‌تواند به نابینایی‌ها منجر شود.

آنها از اطلاعات مربوط به این الگوهای خواب و همچنین اطلاعات زمینه های مربوط به سن، جنسیت، سبک زندگی، وزن، قومیت، میزان تحصیلات و محل زندگی هر گروه استفاده کردند. پس از نظارت بر شرکت کنندگان به مدت کمی بیش از 10.5 سال، تعداد 8690 مورد بیماری به گلوکوم را شناسایی کردند.

انتهای پیام



منبع

کسانی که از هفت تا ۹ ساعت کمتر یا کمتر می‌خوابند، هشت درصد بیشتر در معرض گلوکوم بودند، در حالی که آنهایی که بی‌خوابی داشتند، ۱۲ درصد بیشتر در معرض مشکلات بینایی بودند. احتمال بروز این بیماری در مورد این بیماری که خروپف می‌کرد، چهار درصد بیشتر بود و افرادی که در طول روز خواب آلود بودند، ۲۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری بودند.

چینی‌ها می‌گویند که چشم رو هم خیلی زیاد یا خیلی کم، تجربه خواب در طول روز، بی‌خوابی و می‌تواند خطر را به این بیماری افزایش دهد. گلوکوم یک بیماری شایع چشمی است که در آن عصب بینایی که چشم را به مغز متصل می‌کند، آسیب می‌بیند و در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند به نابینایی کامل فرد تبدیل شود.

با این حال، اذعان دارند که این موضوع نیز وجود دارد که خود آب سیاه ممکن است بر الگوهای خواب تأثیر بگذارد.

نتایج این مطالعه که در مجله BMJ Open منتشر شد و توسط بنیاد ملی علوم چین تامین مالی شد، توضیحات زیادی برای پاسخ به این سوال بررسی شده است.

بخوان  دانش یک گام به ساخت خورشید مصنوعی روی زمین نزدیک شدند

پژوهشگران در یک بیانیه رسانه‌ای نتیجه‌گیری کردند: از آنجایی که رفتارهای خواب قابل تغییر هستند، این یافته‌ها بر مداخله خواب برای افرادی که در معرض خطر قرار گرفتن به گلوکوم هستند و غربالگری چشم در میان افراد مبتلا به مشکلاتی هستند که برای کمک به خواب از آنها استفاده می‌شود. گلوکوم در آنها می‌کند.

به گفته اصلی، فشار روی چشم هنگام دراز کشیدن یک عامل کلیدی در ایجاد گلوکوم است. همچنین، دریافت مکرر سطح پایینی که در نتیجه خروپف و آپنه خواب رخ می‌دهد، می‌تواند به عصب چشم آسیب برساند.