چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم


هوش مصنوعی، تلویزیون‌های بی‌سیم، وای‌فای نسل ۷، هدف‌های نسل جدید و صفحات خورشیدی، همه و همه قرار است امسال در نمایشگاه CES سر و صدای بسیاری برپاکننده.

به گزارش ایسنا، یک سال به چشم بر هم زدنی گذشت و به زودی شاهد نمایشگاه نمایشگاه CES بود. نمایشگاهی که به رونمایی از محصولات فناورانه معروف است و هر ساله از سرشناس‌ترین و خلاق‌ترین شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها میزبانی می‌کند.

تنها چند روز تا برگزاری یکی از مهم ترین های مورد انتظار سال ۲۰۲۴ یعنی نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی(CES) باقی مانده است. این رویداد، یک فرصت بزرگ برای شرکت‌های فناوری است تا خود را به عنوان مبتکران کلیدی معرفی کنند، تأثیری بر توجه جامعه بگذارند و نقشه راه خود را برای بقیه سال‌ها تعریف کنند.

این رویداد که هر ساله در هفته اول سال نوی برگزار می‌شود، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد آخرین فناوری‌های خود را پس از تعطیلات سال نو به نمایش بگذارند.

چیزی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و این نمایشگاه به شکل رسمی از ۹ تا ۱۲ ژانویه برگزار می‌شود، اگر ما پیش از آن به معرفی و بررسی برخی محصولاتی که در آن به نمایش درخواهند آمد، پرداخته شود. انتظار می‌رود اولین رویداد رسانه‌های مرتبط با نمایشگاه امسال از ۷ ژانویه آغاز می‌شود.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

اخبار امسال به ما می‌گوید که همه چیز از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته می‌شود تا متاورس و نوآوری‌های فناوری زیبایی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود، اما بیش از هر چیز، انتظار می‌رود که هوش مصنوعی ساخته شود که نقطه عطف اصلی در سال گذشته بود. در کانون توجه قرار گرفتن.

همچنین امسال احتمالاً برای دسترسی و تعداد زیادی از دستگاه‌های طراحی شده برای افراد دارای اختلالات شنوایی و محدودیت‌های حرکتی قابل مشاهده است.

اکنون در این گزارش به بازگویی چند پیش‌بینی در مورد آنچه از نمایشگاه CES ۲۰۲۴ در لاس وگاس انتظار می‌رود، می‌پردازیم.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

هوش مصنوعی

غول‌های بزرگ فناوری کره جنوبی یعنی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در حال آماده‌سازی برای نمایش لوازم خانگی هوشمند به مصنوعی هستند. هدف این شرکت‌ها بهبود سبک زندگی مصرف‌کننده با ارائه آسان‌تر از روش فناوری مصنوعی است.

شایعات فراوانی وجود دارد مبنی بر این که سامسونگ از یک ربات سرآشپز خانگی به مصنوعی مصنوعی رونمایی خواهد کرد که یک همراه آینده نگرانه در آشپزخانه خواهد بود. گفته می‌شود این ربات سرآشپز، سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی غذاهایی درست با مصرف غذای کاربر می‌کند.

در حالی که آمازون اعلام کرد امسال در نمایشگاه CES حاضر خواهد بود، شایعات هیجان انگیز نیز در مورد رونمایی از ویژگی جدید دستیار هوشمند الکسا(Alexa) منتشر می شود. گمانه زنی‌ها حاکی است که آمازون یک قابلیت پیشرفته را نشان می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از گفتار، به‌طور یکپارچه با چندین دستگاه هوشمند داشته باشند.

این یعنی می توانید بدون زحمت به کل وسایل خانه از چراغ ها و دستگاه های پخش موسیقی خود تا انواع وسایل برقی، فقط با صدای خود فرمان دهید.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

سال رایانه های هوش مصنوعی

اگر یک واژه پریاهو وجود داشته باشد که مطمئن باشید در طول سال 2024 سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد، آن واژه، رایانه شخصی هوشمند مصنوعی (AI PC) است. این عبارت است که هم شرکت اینتل و هم شرکت AMD برای توصیف رایانه‌های مجهز به تراشه‌های دارای NPU یا واحدهای پردازشگر عصبی استفاده می‌کنند.

بخوان  به روز رسانی آینده ویندوز 11 به شما امکان می دهد صدای اندروید را به رایانه شخصی خود پخش کنید

می‌گویند در سال ۲۰۲۴، اصطلاح AI PC به معنی رایانه شخصی تجهیزات به هوش مصنوعی یا رایانه به واحدهای پردازش عصبی (NPU) محبوب پیدا می‌کند.

مشابه روشی که پردازنده‌های گرافیکی، پردازش گرافیکی را برای بازی‌ها سرعت می‌بخشند، یک NPU کار مصنوعی را می‌کند تا به شکلی کارآمدتر آنها را مدیریت کند.

شرکت AMD قرار است در رویداد پیش رو از پردازنده‌های بازی پیشرفته خود با هوش مصنوعی رونمایی کند. سازنده‌های نسل بعدی نوید گرافیک فوق‌العاده واقع‌گرایانه و تجربه‌های بازی همهجانبه را می‌دهند و مرزهای بین واقعیت و دنیای مجازی را جابجا می‌کنند.

از آنجایی که سازندگان تراشه به سمت طراحی‌های موبایل و موبایل بر روی GPUها برای بهبود بازی‌ها و عملکرد خلاقانه حرکت می‌کنند، NPUها به عنوان یک ابزار حیاتی ظاهر می‌شوند و به طور بالقوه از رایانه برای ارائه انرژی و عمر باتری بیشتر، به ویژه برای دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. قابل حمل تغییر می‌دهند.

در ویندوز 11، این کار به استودیو افکت‌های مایکروسافت محدود می‌شود که می‌تواند پس‌زمینه ویدیویی شما را محو کند یا نور شما را افزایش دهد. اما شایع شده است که ویژگی های بیشتری از هوش مصنوعی در راه است. در عین حال، تلاش مایکروسافت برای ارائه هوش مصنوعی Copilot نشانه‌های بزرگی از همین امر است و شرکت‌هایی مانند ادوبی و اوداسیتی نیز در حال توسعه ویژگی‌های مبتنی بر NPU برای برنامه‌های خود هستند.

سال‌هاست که سازندگان تراشه به دنبال طراحی‌های کوچکتر و تعداد زیادی از به‌روزرسانی‌های ساختاری مانند ترانزیستورهای سه‌بعدی هستند تا سخت‌افزارهای خود را سریع‌تر و کارآمد کنند. حرکت به سمت طراحی‌های تراشه‌های موبایل، راه دیگری برای کاهش مصرف انرژی و در عین حال سرعت بخشیدن به امکانات محاسباتی است. شرکت‌های اینتل، AMD و سایر شرکت‌ها نیز بیشتر بر روی پردازنده‌های گرافیکی تمرکز می‌کنند تا عملکردهای پایه در بازی‌ها را تقویت کنند، در حالی که برخی از کارهای خلاقانه مانند رمزگذاری محتوا نیز انجام می‌دهند.

تراشه‌های NPU جدیدترین ابزارهایی هستند که طراحان تراشه می‌توانند به آنها اعتماد کنند و همچنین این پتانسیل را می‌توان استفاده کرد که چگونه از رایانه‌هایمان را به طور کامل تغییر دهند یا حداقل، انرژی و عمر باتری را برای دستگاه‌های قابل حمل‌کننده استفاده کنند.

اما هنوز تعداد زیادی لپ‌تاپ بدون NPU در بازار وجود دارد، چرا که برای مثال شرکت اینتل به تازگی با تراشه‌های Core Ultra جدید خود وارد بازی‌های مصنوعی شده است.

همچنین هفته گذشته گزارش شد که شرکت مایکروسافت مجموعه دستگاه‌های سرفیس (Surface) خود را با قابلیت‌های خلاقانه مصنوعی در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

وسایل نقلیه الکتریکی

نمایشگاه CES ۲۰۲۴ قرار است برق‌سازی خودروها را نسبت به پیشرفت‌های خودروهای خودران در اولویت قرار دهد که نشان‌دهنده افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی یا برقی (EV) در مقایسه با چالش‌های جاری در فناوری خودران است.

خودروسازان بزرگی مانند هوندا از مدل‌های جدید خودروهای برقی خود رونمایی خواهند کرد که نشان دهنده تغییر رویه به سمت خودروهای الکتریکی است.

در حالی که این رویداد برای عملی بودن ایده‌ها تاکید دارد، اما همچنان خودروهای مفهومی جذابی مانند موبیون (Mobion) محصول شرکت هیوندای به نمایش گذاشته می‌شود که خلاقیت در صنعت خودرو را به نمایش می‌گذارد.

هوش مصنوعی نیز نقش مهمی در این عرصه ایفا می‌کند، اما با ویژگی‌های محتاطانه و بررسی برنامه‌های کم‌خطر مانند شخصی‌سازی وسیله نقلیه برای افزایش تجربه، کاربر بدون خطری که به دنبال آن است، می‌شود.

بخوان  هسته جامد داخلی زمین کاملا جامد نیست!

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

خورشیدیِ کاربر پسند

گمان می‌رود که نمایشگاه CES ۲۰۲۴ مملو از فناوری‌های مربوط به انرژی پاک خواهد بود که در قالب سخت افزاری با نیازهای مصرفی طراحی شده است.

پنل‌ها یا صفحات خورشیدی به طور سنتی از قبل در اختیار پیمانکاران حرفه‌ای بوده‌اند، اما در حال حاضر در حال حاضر و استفاده‌های مستقل در حال افزایش محبوبیت است.

دو یا سه سال پیش، این تجهیزات، تخصصی و در اختیار شرکت‌ها بود، اما اکنون در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی برای عموم مردم است.

صفحات خورشیدی بیرون آمدنی همراه با اینورترها و باتری‌هایی که شبیه دستگاه‌های تهویه مطبوع به نظر می‌رسند و خیلی محجوب در گوشه‌های نشسته‌اند. این یک نکته مثبت است که بیشتر این دستگاه‌ها کاربرپسند هستند و به حرفه‌ای از بین می‌برند و نیاز دارند.

چند عامل مهم برای توسعه این فناوری وجود دارد. برای مثال در بسیاری از نقاط انرژی انرژی به چشمگیری افزایش یافته است. در حالی که این شبکه‌های برق پاسخگوی استفاده از روزافزون در چند سال آینده بازاری برای صفحات خورشیدی بزرگ خواهد آمد.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

پوشیدنی های نظارت بر سلامت

پیش‌بینی می‌شود که ساعت هوشمند سامسونگ «گلکسی فیت ۳» که ویژگی‌هایی از آن در ماه نوامبر فاش شد و موجی از تحریکات را ایجاد کرد، در ژانویه به طور رسمی معرفی شد. ممکن است در نمایشگاه CES معرفی شود، اما گفته می‌شود که می‌تواند بخشی از بحث‌های محرمانه در طول برگزاری این رویداد باشد.

سامسونگ یکی از رویدادهای مهم رونمایی خود را برای تاریخ ۱۸ ژانویه، یعنی تنها چند روز پس از پایان نمایشگاه CES برنامه ریزی کرده است.

یکی دیگر از ابزارهای پوشیدنی که مطمئناً در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته می‌شود، حلقه Evie است که در رده پوشیدنی‌ها بسیار مورد انتظار است. این انگشتر هوشمند، ابزاری ارزشمند برای بانوانی است که می‌توانند مدیریتی بر سلامتی و تندرستی خود داشته باشند.

این دستگاه دیدگاه در نظارت بر معیارهای کلیدی سلامت مانند چرخه‌های قاعدگی، مراحل خواب و اشباع خون (SpO2) می‌دهد.

کاربران از طریق اپلیکیشن هوشمند Evie می‌توانند اطلاعاتی مانند علائم قاعدگی، خلق و خو و تمرینات خود را ثبت کنند و بینش‌های شخصی‌سازی را دریافت کنند که آن‌ها را با انجام عملی برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه درباره سلامتی خود توانمند می‌سازند.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

اهداف نسل جدید

هدفون نسل جدید بسیار مورد انتظار هستند. سیستم‌های میکرو الکترومکانیکی(MEMS) احتمالاً خبر بزرگ بعدی در مورد هدف‌ها هستند.

یک شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام xMEMS اولین شرکتی است که قطعات حالت جامد را به بازار عرضه می کند و اولین هدف بی سیم واقعی را به فروش می رساند.

برخی از مزایای درایورهای MEMS بهبود پاسخ، دوام بهتر و پایداری بیشتر است. شرکت xMEMS در نسل بعدی اهداف MEMS خود، 40 برابر صدای واضح تر و بلندتر را می‌دهد.

این مدل جدید Cypress نام دارد و این شرکت آن را برای شرکت کنندگان در نمایشگاه CES نمایش خواهد داد. شرکت xMEMS می‌گوید عملکرد آن را با عملکرد بهترین هدف‌های ۱۰ تا ۱۲ سیم‌پیچی که در حال حاضر در ایربادها استفاده می‌شود، سازگار است.

علاوه بر این، سرو می‌توان فرکانس‌های بالاتر را پوشش دهد.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

نسل جدید وای فای

اتفاقاً هیجان‌انگیزترین خبر برای نمایشگاه CES امسال نباشد، اما انتظار می‌رود که دستگاه جدید، از لپ‌تاپ‌ها گرفته تا تلویزیون و هر چیز دیگری با پشتیبانی از وای-فای ۷ در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ ببینیم.

بخوان  ویژگی مخفی ویندوز 11 نشان می دهد که مایکروسافت ممکن است با منوی استارت دچار مشکل شده باشد

در حال حاضر، هنوز کارها روی توسعه وای-فای نسل ۷ در حال انجام است، اما با توجه به اینکه انتظار می رود مشخصات رسمی وای فای ۷ در اوایل سال ۲۰۲۴ نهایی شود، به نظر می رسد سازندگان گجت ها به دنبال استقبال زودهنگام از آن هستند. .

تعدادی از کاربران و فای-فای ۷ عبارتند از حداکثر سرعت تا ۴ گیگابیت در تعداد بیش از دو برابر سریعتر از نسل فعلی، به همراه عرض کانال ۳۲۰ مگاهرتزی که دارای دو برابری در مقایسه با نسل های قبلی می باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن، عملیات چند پیوندی (MLO) است که به دستگاه‌های وای-فای ۷ اجازه می‌دهد از دو باند به طور همزمان استفاده کنند.

برای اینکه خانه‌های بزرگ‌تری دارند، این فناوری می‌تواند عملکرد شبکه‌ها را با اجازه دادن به دستگاه‌ها برای تعویض باند بدون دست دادن سرعت یا، بهبود بخشد. همچنین به دستگاه ها امکان می دهد اطلاعات بیشتری را در حامل یکسان قرار دهند.

نکته منفی در این میان این است که در حالی که برخی از گجت‌های موجود مانند گوشی گلکسی S23 از وای-فای ۷ پشتیبانی می‌کنند، شما به یک دستگاه سازگار و روتر برای استفاده از این فناوری نسل جدید نیاز دارید.

چه چیزی امسال از نمایشگاه CES انتظار داریم

تلویزیون واقعا بیسیم

شرکت دیسپلیس(Displace) در نمایشگاه سال قبل با تلویزیون واقعاً بی‌سیم خود را که می‌توان در هر جای دلخواه، حتی با مکش روی پنجره نصب کرد، سر و صدا به پا کرد. نسخه‌ی نمایش این شرکت ما را با سوالات متعددی می‌توان مطرح کرد، زیرا این شرکت هنوز در مورد جزییات کلیدی این محصول نبود و آنچه را که برای نمایش نمونه‌های اولیه برای نمایش در نمایشگاه‌های CES نمایش داده می‌شود، مورد بحث قرار داد.

اکنون این شرکت در سال جاری به این نمایشگاه بازمی‌گردد و از پیش اعلام کرده است که چه چیزی را در معرض نمایش قرار خواهد داد.

این شرکت می‌گوید امسال دو اندازه از این تلویزیون‌ها موسوم به دیسپلیس مینی(Displace Mini) ۲۷ اینچی و دیسپلیس فلکس(Displace Flex) ۵۵ اینچی به نمایش درخواهند آمد.

صفحه نمایشی که در نمایشگاه پارسال دیدیم نیز ۵۵ اینچی بود، اما تفاوت اصلی آن با مدل فعلی Flex این است که این نسخه جدید به یک پایه شارژ بی‌سیم مغناطیسی اختیاری مرتبط می‌شود.

به گفته این شرکت، هر دو مدل فلکس و مینی عمر باتری کافی دارند تا در تماشای شش ساعت محتوا در روز، یک ماه دوام بیاورند.

هنوز قیمتی برای این تلویزیون‌های خاص اعلام نشده است، اما پیش‌سفارش آنها از 9 ژانویه (تاریخ نمایشگاه) ممکن است، بنابراین ما به زودی از قیمت این محصولات بیشتر می‌توانیم استفاده کنیم.

انتظار می‌رود تلویزیون‌های مینی فلکس جدید تا سال آینده عرضه شوند.

گفتنی است که این شرکت داده شده است که یک مدل ۱۱۰ اینچی را نیز در نمایشگاه CES به نمایش خواهد گذاشت، جزئیات بیشتری اعلام نشده است.

شرکت دیسپلیس همچنین یک سکوی خرید تولید بر روی هوش مصنوعی برای تلویزیون های خود ارائه کرده است. این فناوری با استفاده از همان حرکاتی که تماشای تلویزیون را کنترل می‌کند، می‌شود صحنه‌های تولید محصولاتی که برای فروش در دسترس هستند را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

این سیستم همچنین می‌تواند با تلفن‌های نزدیک یا ساعت هوشمند خود به تلویزیون‌های دارای NFC یا با استفاده از یک برنامه تلفن همراه با سرعت خرید امکان‌پذیر باشد.

انتهای پیام



منبع