تبدیل اتوبوس به راهنمای تور می‌شود!


اگر در یک اتوبوس شهری شهری حضور داشته باشید، به احتمال زیاد دلتان نمی‌خواهد از جاذبه‌هایی که در کنار آنها رد می‌شوید بی‌توجهی کنید یا باید آنها را در تلفن همراه هوشمند خود جستجو کنید. اینجاست که نمایشگرهای واقعیت افزوده(AR) خودرو با نشان دادن اطلاعات مربوط به روی شیشه به کمک شما می‌آید.

به گزارش ایسنا، این فناوری که قرار است هفته آینده در نمایشگاه CES معرفی شود، توسط موسسه تحقیقات فناوری صنعتی کره جنوبی(ITRI) توسعه یافته است.

در هر پنجره اتوبوس، یک دوربین ردیابی چشم در قسمت بالای قرار می‌گیرد و یک صفحه نمایش لمسی شفاف میکروال‌ای‌دی (microLED) تمام سطح داخلی شیشه را می‌پوشاند. مکانی که از پنجره به بیرون نگاه می‌کند، سیستم به طور مداوم جهت نگاه او را ردیابی می‌کند.

با در نظر گرفتن داده‌های جی‌پی‌اس(GPS) برای تعیین سرعت و موقعیت مکانی خودرو در لحظه، می‌توان تشخیص داد که فرد در کدام نقطه خاص را مشاهده می‌کند. این سیستم از این اطلاعات برای نمایش عکس کوچکی از جاذبه گردشگری روی صفحه میکروالای‌دی استفاده می‌کند که در کنار نقطه اصلی پشت شیشه به نمایش در می‌آید.

تبدیل اتوبوس به راهنمای تور می‌شود!

اگر شخصی بخواهد در مورد چیزی که به آن نگاه می کند بیشتر بداند، کافی است روی آن عکس ضربه بزند. انجام این کار باعث می‌شود که اطلاعات در کادرهای متنی که در اطراف آن جاذبه‌های گردشگری قرار می‌گیرند، ظاهر شوند.

لازم به ذکر است که این فناوری را می‌توان در پنجره‌های قطار، قایق‌های گردشگری یا سایر وسایل نقلیه دیگر گنجاند. در واقع مؤسسه تحقیقاتی فناوری‌های صنعتی کره جنوبی، در حال حاضر از فناوری بسیار مشابهی که در شیشه‌های آکواریوم‌های عمومی استفاده می‌شود که مردم درباره ماهی‌هایی که مشاهده می‌کنند، می‌گوید، استفاده می‌شود.

بخوان  ویندوز 11 از یک باگ عجیب رنج می‌برد که با حافظه‌های SSD و هارد دیسک‌های SATA به هم می‌خورد

منبع: آی‌ای

انتهای پیام



منبع