بررسی چگونگی ایجاد سازگاری بهتر و مبادلات در دسترس بودن در شبکه ها

اطلاعات بیشتر:
ادوارد لی و همکاران، سازگاری و در دسترس بودن معاملات در سیستم‌های توزیع ناهمگن ردیفی، محاسبات هوشمند (2023). DOI: 10.34133/icomputing.0013

برخلاف قضیه CAP، که طراحان سیستم را وادار می‌کند تا زمانی که یک خطای شبکه رخ می‌دهد، سازگاری، در دسترس بودن یا هر دو را قربانی کنند، قضیه CAL به طراحان سیستم اجازه می‌دهد تا انتخاب‌های خود را بسته به موقعیت تنظیم کنند – روشی که “طراحی دقیق با مفروضات واضح بیان شده را ممکن می‌سازد. ”

محققان همچنین نحوه شناسایی و رسیدگی به نقض الزامات تاخیر شبکه را پس از استقرار چنین سیستمی نشان دادند. با کنترل‌کننده‌های خطای داخلی که توسط زبان هماهنگی LF ارائه می‌شود، طراحان سیستم می‌توانند ثبات یا در دسترس بودن را قربانی کنند و «به خوبی با چنین خرابی‌هایی برخورد کنند».

طراحی دقیق برای سیستم‌های توزیع‌شده که شبکه‌های پیچیده دستگاه‌های متصل مانند روبات‌های کارخانه، دستگاه‌های پزشکی و سیستم‌های امنیتی را کنترل می‌کنند، که تاخیرهای متفاوتی در گره‌های مختلف دارند و مستعد خرابی شبکه هستند، ضروری است. با استفاده از قضیه CAL و زبان هماهنگی Lingua Franca، ابزار قدرتمندی که به برنامه نویسان امکان می دهد تعیین کنند گره های مختلف چگونه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند، طراحان سیستم می توانند شبکه های پیچیده را مدل کنند و از نتایج برای سفارشی سازی سیستم های توزیع شده برای قابلیت اطمینان و کارایی استفاده کنند.

علاوه بر این، محققان دو برنامه افزودنی هماهنگی را بر اساس قضیه CAL – یکی متمرکز و دیگری غیرمتمرکز – پیاده‌سازی کردند که از مبادلات انعطاف‌پذیر بین ثبات و در دسترس بودن با تغییرات تأخیر شبکه پشتیبانی می‌کنند. مکانیسم هماهنگی متمرکز ثبات را در اولویت قرار می دهد، در حالی که مکانیسم غیرمتمرکز در دسترس بودن را در اولویت قرار می دهد. سیستمی که از این مکانیسم ها استفاده می کند را می توان با توجه به نیازهای زمینه سفارشی کرد.

بخوان  انتشار تصاویر آزمایش جدیدترین پهپاد نظامی آمریکا

تصور کنید می خواهید مقداری پول نقد از دستگاه خودپرداز برداشت کنید. انتظار دارید که موجودی حساب شما را به درستی نشان دهد و درخواست شما را به سرعت پردازش کند. با این حال، تاخیرهای شبکه، برآورده کردن هر دوی این انتظارات ساده را به طور همزمان برای سیستم دشوار می کند. اگر یک سیستم خودپرداز سعی در دستیابی به “ثبات” بالایی داشته باشد، به این معنی که آخرین موجودی حساب را با بررسی یک پایگاه داده از راه دور نمایش می دهد، می تواند شما را وادار کند منتظر بمانید یا حتی مانع از دسترسی شما به حساب های خود در زمان های شلوغ شود.

محققان اثربخشی رویکرد خود را با استفاده از یک شبکه ATM ساده برای ردیابی مانده ها و پردازش تراکنش ها نشان دادند. آن‌ها از قضیه CAL برای مدل‌سازی شبکه‌ای از دستگاه‌های خودپرداز و استخراج مرزهایی در تأخیر شبکه بر اساس حداقل سازگاری و الزامات در دسترس بودن مشخص شده با استفاده از زبان هماهنگی LF استفاده کردند.

ارائه شده توسط محاسبات هوشمند

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

با حفظ این محدوده ها، آنها توانستند با تصمیم گیری در مورد قرار دادن نرم افزار و مبادله بین ثبات و در دسترس بودن، طراحی شبکه را بهینه کنند. در دنیای واقعی، چنین بهینه سازی ممکن است برای دستیابی به اهداف تجاری ضروری باشد.

بخوان  Shopify مدیریت مالیات ها را برای سایت های تجارت الکترونیک ایالات متحده آسان تر می کند

از سوی دیگر، اگر یک سیستم خودپرداز طرفدار «در دسترس بودن» باشد، می‌تواند به شما امکان دسترسی سریع به حساب‌هایتان را بدهد، اما خطر نشان دادن اطلاعات نادرست را دارد. برای جلوگیری از نتایج نامطلوب، طراحی سیستم های خودپرداز و سایر سیستم های توزیع شده نیاز به مبادلات هوشمند دارد.

چگونه می توان سازگاری بهتر و مبادله در دسترس بودن را در شبکه ها ایجاد کرد

ساختار یک برنامه LF فدرال برای زبان مقصد L. اعتبار: محاسبات هوشمند (2023). DOI: 10.34133/icomputing.0013

نقل قول: بررسی نحوه ایجاد سازگاری بهتر و مبادلات در دسترس بودن در شبکه ها (2023، 6 آوریل) بازیابی شده در 6 آوریل 2023 از

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه فنی درسدن، در جستجوی کمک به طراحان سیستم در انجام این مبادلات، یک رابطه جبری ساده بین ثبات، در دسترس بودن و تأخیر شبکه را کشف کردند. این تحقیق در محاسبات هوشمند.

محققان این رابطه جبری را قضیه ثبات-در دسترس بودن-تأخیر ظاهری می نامند. ثبات، در دسترس بودن و تأخیر ظاهری را به صورت فواصل زمانی تعیین می کند. قضیه CAL مبتنی بر قضیه پارتیشن بندی شبکه سازگاری-دسترسی-سازگاری معروف اریک بروئر است.