برگزاری رویداد اندیشمندان علوم پایه در هفته پژوهش و فناوری



معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را رویداد ریورس پیچ توصیف کرد و گفت: در این رویداد طرف عرضه و استفاده از فناوری حضور دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر پیمان صالحی امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه های پژوهش، فناوری و فن بازار با اشاره به برگزاری نمایشگاه های استانی هفته پژوهش و فناوری، گفت: این نمایشگاه از 11 تا 19 آذرماه با همکاری اساتید دانشگاه برگزار شد و از روز گذشته، یکشنبه 19 آذرماه برگزار شد. آذر با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد و مهار» آغاز شد.

وی تقدیر از ۳ دانشگاه برتر با مهمترین همکاری و ۳ دانشگاه برتر را از برنامه‌های دیگر جنبی این هفته نام برد و اظهار کرد: هر ساله نمایشگاه «تستا» همزمان با نمایشگاه فن بازار و نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری می‌شد، ولی برگزاری این دو نمایشگاه است. امسال میسر نشد.

صالحی با اشاره به نمایشگاه فناوری بیست و چهارم پژوهش، و فن‌بازار، یادآور شد: در این نمایشگاه ۲۰۸۸ محصول ثبت نام شد که امروز ۲۸ محصول رو می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و این نمایشگاه را رویداد ریورس توصیف کرد که در آن نیازها و فناوری ها ارائه شده است و خاطر نشان کرد: در بخش «تستا» تنها از سوی شرکت صنایع پتروشیمی 200 عرضه شده است.

وی برپایی نشست انجمن های علمی را از دیگر برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰ انجمن علمی در کشور ایجاد شده است و این نشست یک رویداد دوطرفه با محوریت این نهادهای ترویجی و علمی است.

بخوان  آثار هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی چگونه هستند؟

مراسم صالحی برگزاری تجلیل از پژوهشگران و فناوران در دانشگاه شهید بهشتی را از دیگر برنامه‌ها نام برد و یاد کرد: همچنین هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشجویان جوان برگزار می‌شوند.

به گفته وی، این رویداد در حوزه علوم پایه است.

انتهای پیام



منبع