بزرگترین نقشه ۲بعدی آسمان بزرگ‌تر شد

آرجون دی ستاره‌شناس NRAO می‌گوید: هرکسی می‌تواند از بررسی‌های کاوش در آسمان و اکتشافات استفاده کند. به نظر من، همین دسترسی سهولتی است که این نظرسنجی را بسیار تأثیرگذار کرده است. ما امیدواریم که در چند سال آینده Legacy Surveys کامل‌ترین کل آسمان را داشته باشد و در آینده گنجینه‌ای ارزشمند برای نقشه‌ای که می‌خواهد بخرد.

این هدف توسط بررسی پنج ساله DESI مورد استفاده قرار می‌گیرند، پروژه‌ای که می‌تواند در نهایت در درک انرژی تاریک، نیروی اسرارآمیزی که انبساط پرشتاب جهان را هدایت می‌کند، کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، بزرگترین نقشه دو بعدی از آسمان بر روی زمینی که ایجاد شده است، بزرگتر شده و تقریباً نیمی از آسمان است که از زمین دیدن می‌شود، در می‌گیرد.

افزودن‌های نزدیک به فروسرخ به این معنی است که داده‌ها می‌توانند برای کمک به بررسی‌هایی که با استفاده از طول‌های رادیویی و پرتوی ایکس به فضا نگاه می‌کنند، استفاده می‌شود. این به این دلیل است که این تحقیقات به یک نمای نوری کامل برای کمک به ردیابی انتشارات به خانه‌های کهکشانی یا ابرسیاه‌چاله‌های فعال نیاز دارند.

بر اساس گزارش رصدخانه ملی رادیو نجوم آمریکا (NRAO)، نقشه هایی که یک بررسی پیشگامانه شش ساله از کیهان ایجاد شده است، بیش از یک چهره درخشان را نشان می دهد که نشان دهنده کسانی است که هر کدام از آنها دارای ستاره هستند.

آلفردو زنتنو، ستاره‌شناس CTIO می‌گوید: افزودن طول موج نزدیک به فروسرخ در این بررسی به ما امکان می‌دهد تا جابه‌جایی‌های سرخ را پیدا کنیم.[کشش طول موج‌های نور از طریق انبساط کیهان] کهکشان‌های دور یا مدت زمانی را که نور از آن‌ها به آن‌ها می‌برد را بهتر محاسبه کنیم.

بخوان  جام جهانی فوتبال در آکواریوم!

این به معنای افزودن تصاویر بیشتر و ترکیب تکنیک‌های پردازش تصویر بهتر در بررسی DESI است که قبلاً بر روی داده‌های دو نظرسنجی قبلی موسوم به بررسی دوربین انرژی تاریک (DECam) و بررسی آسمان پکن-آریزون ساخته شده بود.

این سه بررسی مشترک با استفاده از خانه تلسکوپ‌های رصد ملی کیت پیک (KPNO) و رصدخانه میان‌آمریکایی چرو تولو (CTIO) در شیلی، ۱۴ هزار درجه‌مربع از آسمان را در نیم‌کره شمالی زمین تصویربرداری کرده‌اند.

این برای بررسی DESI از این نقشه عظیم دوبعدی کیهانی انتخاب شده و این پروژه در حال انجام است و این پروژه تحقیقاتی جدید در این جامع‌ترین نقشه از آسمان افزوده می‌شود.

انتهای پیام



منبع

داده های جدید از یک بررسی پیشگامانه شش ساله، نقشه بزرگ دو بعدی از فضا را گسترش داده است.

گسترش جدید این نقشه به لطف انتشار دهمین مجموعه داده از ابزار سنجش انرژی تاریک(DESI) انجام می‌شود. هدف از این پروژه شناسایی حدود 40 میلیون هدف است که می‌توان از آنها برای ترسیم دقیق تاریخ انبساط کیهان در 12 میلیون سال گذشته استفاده کرد.

این داده‌ها تحت عنوان Legacy Surveys در دسترس عموم است، به این معنی که آماتور را انتخاب می‌کنند و همچنین حرفه‌ای می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن برای اکتشاف کیهان استفاده کنند.

این یک راز واقعی و مبهم است، زیرا ۷۰ درصد آن انرژی تاریک از کل انرژی و ماده کیهان را تشکیل می‌دهد، تحقیقات نمی‌دانند که این انرژی واقعاً چیست.

اکنون دهمین انتشار مجموعه داده، این پوشش را تا ۲۰ هزار درجه مربع که تقریباً معادل نیمی از آسمان زمین است، با اضافه کردن تصاویر DECam از آسمان بر فراز نیمکره جنوبی به دور از تابش قرص روشن کهکشان راه شیری گسترش داده است.

بخوان  فکر می کنید گوگل و سامسونگ روی اپل ویژن پرو می خوابند؟ کوالکام برای شما خبری دارد

علاوه بر این، داده های جدید تصاویر از آسمان با یک فیلتر شامل می شود که از آسمان را در فروسرخ نزدیک کنید. در نتیجه افزایش دید نقشه از فضا و افزایش پوشش طول موجی آن، اکنون باید برای مطالعه دقیق آسمانی، مفید باشد.