بهبود اتصال به اینترنت با نسل جدید ماهواره‌های چین



شرکت چینی «گلکسی اسپیس» در حال توسعه ماهواره‌هایی با صفحات خورشیدی تاشو است که ارتباط تلفن‌های همراه به ماهواره‌های ارائه‌دهنده اینترنت را می‌بخشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در ماه ژوئن گزارش شد که چین، با کمک شرکت سازنده خصوصی در پکن به نام «گلکسی اسپیس» (GalaxySpace)، اولین صورت فلکی در مدار پایین زمین را توسعه داده و به یک نقطه عطف مهم دست یافته و همچنین استارلینک شرکت اختصاصی اسپیس‌ایکس. را به چالش کشیده است.

اکنون چاینا دیلی گزارش داده است که گلکسی‌اسپیس در حال حاضر نوع جدیدی از ماهواره‌های بشقابی‌شکل را توسعه می‌دهد که به اپراتورها اجازه می‌دهد تا برای ارائه خدمات اینترنتی بهتر، ارتباط مستقیم بین تلفن‌های همراه و چنین فضاپیماهایی وجود داشته باشند.

ماهواره ارتباطی نسل جدید

چاینا دیلی با تشریح ظاهر این نسل جدید از ماهواره‌های ارتباطی گفت که آنها شبیه یک جعبه مسطح روی زمین خواهند بود. علاوه بر این، این سیستم، صفحات خورشیدی متصل به ماهواره را دارند که در مدار قرار می‌گیرند، فعال و می‌شوند.

ژو مینگ(Xu Ming)، بنیانگذار و رئیس گلکسی اسپیس، بررسی کردند که این ماهواره‌ها همچنین دارای آنتن‌های آرایه فازی خواهند بود.

هفته گذشته او فاش کرد که مهندسان یک فناوری پیشرفته و متمایز را توسعه دادند. این پنل‌های خورشیدی را در جهات مختلف فناوری می‌کند که جنبه‌های حیاتی برای ماهواره‌ها را باز می‌کند.

آنها همچنین در کار بر روی قرار دادن واحدهای انرژی خورشیدی و آنتن‌های آرایه فازی بر روی صفحات خورشیدی نازک و تاشو و بهینه‌سازی قابلیت انتقال سیگنال‌ها برای خدمات اینترنتی از طریق اتصال مستقیم بین کاربران همراه و شبکه ماهواره‌ای هستند.

بخوان  غلاف‌های بادی برای پرورش محصولات کشاورزی در مریخ

پشتیبانی از خدمات بیشمار

مینگ اظهار داشت: اینگونه ماهواره‌ها دارای مناطق خاص از واحدهای انرژی خورشیدی و آنتن‌های آرایه فازی و سیستمی بر فضا هستند که به این معنی است که دارای قابلیت انتقال انرژی بسیار قوی هستند.

در اوایل ماه ژوئیه، گلکسی اسپیس ماهواره Lingxi ۰۳ را پرتاب کرد که اولین ماهواره با آرایه خورشیدی منعطف بود.

با ماهواره جدید، این شرکت قصد دارد خدمات اینترنتی را با توسعه ارتباطات مستقیم بین کاربران و سیستم‌های ارتباطی بر فضا، بهبود قابلیت‌های انتقال سیگنال و کاوش در فناوری‌های ماهواره‌های نسل بعدی افزایش دهد.

بلندپروازی‌های چینی از راه‌اندازی یک فلکی صورت ۱۳ هزار ماهواره‌ای در مدار پایین قرار دارند که می‌توانند خدمات اینترنتی را در سایر کشورهای جهان ارائه کنند و برنامه‌های اپراتورهای ماهواره‌های بین‌المللی را خدشه‌دار کند.

انتهای پیام



منبع