به‌روزرسانی MacOS Sonoma اپل از افزونه‌های Mail قدیمی شما پشتیبانی نمی‌کند

اگر قصد دارید اواخر امسال به macOS Sonoma ارتقا دهید، اما اتفاقاً از افزونه‌های Mail قدیمی نیز استفاده کنید، زمان بدی خواهید داشت. به این دلیل که به‌روزرسانی برای اولین بار پشتیبانی از آن افزونه‌ها را حذف می‌کند.

مانند MacRumors اشاره می‌کند، اپل تأیید کرده بود که قبلاً افزونه‌های Mail قدیمی را از بین می‌برد، اما نگفت چه زمانی این اتفاق می‌افتد. این هشدار زمانی داده شد که macOS Monterey در سال 2021 منتشر شد و حتی جایگزینی برای پلاگین های قدیمی در همان زمان اعلام شد.

با توجه به اینکه اپل اکنون به‌روزرسانی macOS Sonoma را طی ماه‌ها آزمایش بتا در ماه سپتامبر یا اکتبر قرار می‌دهد، زمان زیادی برای اتخاذ این تصمیم‌ها وجود دارد. یکی دیگر از گزینه‌ها این است که هنوز به‌روزرسانی نکنید، اما اگر ویژگی‌های جدید macOS وجود داشته باشد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، این کمتر از حد ایده‌آل است و اصلاً فایده‌ای ندارد.

نامه قدیمی

بیشتر ببین

این جایگزین چارچوب MailKit است و توسعه دهندگان از آن زمان به آن متصل شده اند. با این حال، هنوز احتمال زیادی وجود دارد که برخی از افزونه‌های قدیمی به‌روزرسانی نشده باشند و کاربران آن‌ها را در موقعیت دشواری قرار دهند.

PSA: در آزمایشگاه‌های WWDC تأیید شد که افزونه‌های Mail قدیمی در macOS Sonoma پشتیبانی نمی‌شوند. افزونه‌های مبتنی بر MailKit تنها روشی هستند که در آینده پشتیبانی می‌شوند. افزونه Mail AltServer پس از به‌روزرسانی دیگر کار نخواهد کرد، اما ما در حال کار روی روش جدیدی هستیم که امیدواریم به زودی منتشر کنیم.14 ژوئن 2023

بخوان  فیلمی از پیاده‌روی فضای ۷ ساعته فضانوردان ناسا

این هم فقط نرم افزار بود. اپل اولین مک پرو غیر اینتل، مک استودیو به روز شده و اولین مک بوک ایر 15 اینچی را در همان رویداد معرفی کرد. بزرگترین اعلامیه بدون شک ورود هدست Vision Pro AR/VR بود.





منبع

با این حال، در حالی که برنامه‌های افزودنی MailKit می‌توانند از همتایان قدیمی خود ایمن‌تر باشند، اما سطح دسترسی یکسانی ندارند که می‌تواند بر ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند تأثیر بگذارد. در نتیجه، این امکان نیز وجود دارد که برخی از افزونه های قدیمی به سادگی به MailKit منتقل نشوند.

برخی از توسعه دهندگان از قبل می دانند که اپل پلاگین های قدیمی Mail را منسوخ می کند و در تلاش هستند تا پروژه های خود را برای روز بزرگ آماده کنند.