نابودی میکروبهای نیاز برای گیاهان به خاطر گرم شدن کره زمین



پژوهشگران می‌گویند بیماری‌های گیاهی که در اکوسیستم‌های کشاورزی مثمر، مسئول تولید غذا هستند، به گرم دلیل کره زمین در حال بین رفتن هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، میکروبهای دوستدار گیاه نقش مهمی در تقویت رشد، سلامت و آرامش کلی گیاه دارند. این میکروب‌های مفید همزیستی با گیاهان ایجاد می‌کنند و به دریافت مواد مغذی، مقاومت در برابر بیماری‌ها و سازگاری با آب و هوا کمک می‌کنند.

گرم شدن کره زمین

با این حال، یک مطالعه جدید پیش‌بینی است که حضور آنها می‌تواند به شدت گرم جهانی کم شود.

پژوهشگران، چندین گیاهی و توزیع‌کننده گیاهی مفید (PBB) را در سراسر جهان ارزیابی کرده و چگونه واکنش نشان می‌دهند به تغییرات آب و هوا در قرن آینده را مدل‌سازی کرده‌اند و به نتایج هشداردهنده‌ای دست پیدا می‌کنند.

فارسیسکو دینی آندروت استاد علوم گیاهی در دانشگاه ایالتی پن می‌گوید: گیاهان مجموعه‌ای از میکروب‌ها بر روی تن و ریشه، برگ و ساقه‌شان مستعمره می‌شوند. این میکروبیوم‌های مرتبط با گیاه نشان‌دهنده ظرفیت متابولیک آن‌ها هستند که با عنوان «ژنوم دوم گیاهان» نامیده می‌شوند.

تحقیقات تحقیقاتی در مورد روش های مفید در تنوع گیاهی نشان داد، از جمله تنوع و غنای بیشتر در عرض جغرافیایی پایین تر که بیشتر آن در آمریکای شمالی و آفریقا گزارش شده است. علاوه بر این، عناصر محیطی محلی، به‌ویژه آب و هوا، پیش‌بینی‌کننده‌های خوبی برای ترکیب جامعه‌های گیاهی مفید هستند که به این معنی هستند که آن‌ها بر روی پراکندگی گیاهان مفید گیاهی تأثیر می‌گذارند.

پژوهشگران از این داده‌ها به این نتیجه رسیدند که آب و هوا تعیین می‌کند که کجا و چه تعداد گیاهان در گیاه قرار داشته باشد.

بخوان  آینده مربیگری تنیس در دست فناوری هولوگرام

سپس آنها را جستجو کردند تا با استفاده از مدل‌هایی بر اساس داده‌های هیئت‌های دولتی تغییر اقلیم، پیش‌بینی‌هایی برای قرن آینده انجام دهند.

مدل‌ها نشان می‌دهند که گیاهان مفید گیاهی مرتبط با کنترل زیستی و مقاومت در برابر فشار تغییر اقلیم در ۸۰ درصد مکان‌های جهان تحت سناریوی توسعه با سوخت‌های فسیلی هستند که پیش‌بینی می‌کند انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۷۵ برابر با ۰.۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این به طور قابل‌توجهی بیشتر از 0.07 درصد پیش‌بینی شده در سناریوی به پایداری رسیده است.

محصولات مهندسی دوستدار

به طور کلی مشخص شد که این باکتری‌ها در حال کاهش، عناصر مفقود حیاتی در اکوسیستم‌های کشاورزی مثمر مسئول تولید غذا هستند.

اکنون پژوهشگران امیدوارند که یافته‌های جدید آنها علاوه بر غنی‌سازی تحقیقات بوم‌شناسی جامعه، نوآوری‌های کشاورزی و برنامه‌های کاربردی برای افزایش امنیت غذایی هدایت کند.

پروفسور آندروت می‌گوید: ما با درک خود از چگونگی زنده ماندن این گیاه‌های مفید گیاهی متمایز در ارتباط با گیاهان، به عنوان مثال در ریشه‌گاه گیاهی می‌توانیم استراتژی‌هایی را برای محصولات مهندسی کشاورزی برای ترکیباتی ایجاد کنیم که این میکروب‌های مفید را برای تغذیه ایجاد کنند.

این کار توسط ست بوردنشتاین مدیر مرکز میکروبیوم One Health مورد ستایش قرار گرفت. وی بررسی کرد که این پژوهش با تحقیقات موفق هولوژنوم گیاهی و ادغام با داده‌های محیطی و جغرافیایی جهانی می‌شود که نه تنها دانش کتاب‌های درسی را توسعه می‌دهد، بلکه نگرانی‌های مهم را در مورد مشکلات پایداری می‌کند که باعث ایجاد رشد می‌شود.

مفهوم هولوژنوم به یک نظریه بیولوژیکی اشاره دارد که دیدگاه سنتی را فراتر از ارگانیسم مجزا می‌دهد تا شامل ژنوم‌های جمعی ارگانیسم میزبان و میکروارگانیسم‌های مرتبط با آن شود.

بخوان  امشب ماه تصویر راصد کنید

در این مورد، مطالعه این نظریه امکان توصیف جغرافیای زیستی زیستی‌های مفید گیاهی و عناصر حاکم بر الگوهای جامعه میکروبی جهانی را فراهم کرد.

این مطالعه در مجله Nature Food منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع