تأثیر مثبت مدیریت تکنولوژی بر حسابداری 1 بیتی

آنها با دیگر تصمیمگیرندگان تعامل دارند، که هر کدام از آنها ممکن است نیازها و ارزشهای متفاوتی داشته باشند، و تعامل کلی باید توسط اصول اقتصادی اطلاع داده شود. البته کاستلز در تمام نوشتههایش دغدغهی این بحث را دارد، خصوصاً در جنوب شرقی آسیا که زمانی جنبش همجنس­گرایان آنها را در مقابل همجنس­گرایان آمریکا قرار می­دهد و یکی از دلایل نقادی او از ژاپن این است که سنتگرایی و پدرسالاری آن مانع رشد این نهضتهاست. البته اوهمای با این دیدگاه خود به نقد دموکراسیهای امریکا و ژاپن، خصوصاً نظامیگری امریکا میپردازد (Ohmae,2002:9-16).کاستلز با شوروشوق از کمرنگ شدن دولت ـ ملتها و گسترش زوال آنها می­گوید: «در پایان این هزاره شاه و ملکه یعنی دولت و جامعه مدنی هر دو بیتخت و کلاهاند و فرزندان، شهروندان آنها آواره یتیمخانهها شدهاند» (کاستلز،1380، ج2: 426). او سپس این بحث را پیش می­کشد که اساس مدرنیته سیاسی برمبنای دولت و تعلق خاطر به سرزمینی بود که در شکل لویاتانی ضعیف یا قوی،کوچک یا بزرگ به تأمین رفاه و سعادت شهروندان خود می­پرداخت. نبود جریان شفافسازی یعنی اطلاعات­مداری و درنتیجه بهصورت بهبود روابط داخلی و خارجی و ایجاد فضای تعاملی، همینطور پیشی گرفتن دیگر کشورها و در این زمینه تغییر جوهره قدرت، این امپراطوری بزرگ در دوران صنعتی را زمین­گیر کرد و به فرایند فروپاشی آن به لحاظ عملی و خصوصاً روانی انجامید.

پس فرهنگ تکنولوژی اطلاعات، رسانهها و اینترنت بسیار به دموکراسی نزدیک است و امروزه با توجه به بحران­های شدید دموکراسی، به سختی میتوان از دموکراسی و حوزهی عمومی بدون تکنولوژی اطلاعات نام برد. گردشگری با پای پیاده را میتوان از میدان بازار شروع کرد و به سمت کلیسای جامع سفید به راه افتاد. پژوهشهای هوش مصنوعی به دو صورت Symbolic (روش بالا به پایین که فقط هوش و ادراک آن از علائم را شبیهسازی میکند) و یا به صورت Connectionist (روش پایین به بالا که با ایجاد شبکههای عصبی مصنوعی ساختار مغز را شبیهسازی میکند) میباشد. فعالان حاضر در عرصه هک، نسخه غیرمتمرکزی از ویکی پدیای ترکیه را ایجاد کردند که بر بستر شبکه IPFS اجرا میشود و دولت ترکیه نمیتواند این شبکه را مسدود کند. سیستم مخابراتی پیشرفته و دامنه وسیع دسترسی شهروندان به کامپیوتر و اینترنت و از همه مهمتر کاربران اطلاعاتی، میتوانند زمینهساز تحقق دولت الکترونیک باشند. برای مثال، روزنا از افزایش چشمگیر کنفرانسهای رایانهای ((Computer conferencing در سطح بینالملل (همان:437ـ438) و دیپلماسیهای دیجیتالی نام می­برد که باعث افزایش صلح شده است. همین نگرش باعث شده است که عملاً هر فعالیت مهمی در جامعه امروز، تحت کنترل اصول سیبرنتیک صورت گیرد و این روش نه تنها یک ابزار، بلکه نگاهی است که فرهنگ تکنولوژیکی را شکل داده و حلقه فرایندهای قابل کنترل را گسترش داده است.

او که به گونهای افراطی طرفدار جهانی شدن است (سلیمی،1384: 79)، با اشاره به کشورهایی مانند امریکا، ژاپن، اروپا، تایوان، سنگاپور و هنگکنگ استدلال می­کند که نقش بوروکرات­ها، سیاستمداران و نظامیان کم شده است. توسعه دهندگان GPUها مانند Nvidia NVLink، در حال توسعه توانایی اتصال این سختافزارها به جریان دادههایی هستند که الگوریتمهای هوش مصنوعی از آن بهره میبرند. بازنمایی دانش به عنوان حافظه آن عمل می کند. سیستمهای خبره با دست یافتن به این امکانات جدید از روش پدیدارشناسی و بازنمایی دانش بهره گرفتند. تکنولوژی اطلاعات و عصر جدید امکانات خارقالعادهای در اختیار زنان گذارده است. این فرایند پایهای است که شکلگیری مناسبات جدید ارتباطات و اطلاعات در امور نظامی را ضرورت بخشید. کاستلز تقویت و گسترش جنبشهای جدید و بهرهمندی از امکانات تکنولوژی اطلاعات در جهت عضوگیری و مشارکت در امر سیاسی بهنحو انتقادی را (همانند جنبش زنان، سبزها، همجنس­گرایان و گروههای قومی، نژادی، زبانی، مذهبی) چنین ترسیم میکند: تکنولوژی اطلاعات در عصر جدید به شکلگیری نوعی مقاومت سیاسی در مخالفت با سراسری بودن هویتهای یکنواخت و آرمان­شهرها و استانداردهای یکدست،کمک کرده است. انقلاب اطلاعاتی در امور نظامی باعث شد تمام فرایند جنگی در قالب اطلاعات فضایی، تخمین امکانات محیطی ابزاری و انسانی، درجه موفقیت حملهها، انجام رزمایش­ها و پیروز شدن در جنگ منوط به داشتن این تکنولوژی شود، چرا که در نبردهای جدید، اصل نشانه رفتن به مرکز ثقل حیاتی است، که بهنحو فلج کردن طرف مقابل، سوار شدن بر اراده او و حتی پیروز شدن در جنگ بدون جنگ مستقیم انجام می­شود.

مرزهای جدید در جریان فعالیتهای صنعتی، کمرنگ و حذف می­شوند و قدرت از حالت جنگ افزاری به اطلاعاتی تبدیل می­شود (Ohmae, 2002: 193). دولت ـ ملتها برای سازماندهی فعالیت انسانی و اداره تلاشهای اقتصادی در یک جهان بدون مرز به واحدهای غیرطبیعی، معلول و ناکارآمد تبدیل می­شوند ((Ohmae,1990:3. دولت الکترونیک باعث می­شود کارایی عملیاتی دولت در چهار مورد یعنی افزایش بهرهوری، کاهش نیروی کار، کنترل مدیریت فرایندها و کارکنان و صرفهجویی در زمان مورد توجه قرار گیرد. در این قسمت ترجیح دادهایم که قبل از توضیح در مورد چتبات به توضیح بات بپردازیم. به همین سان، عملکنندگان نیز به حضور دیگران نیاز دارند، قبل از اینکه اصلاً بتوانند ظاهر شوند. این فناوری در بخشها و صنایع مختلف قابل استفاده است، و برای مثال صنایع میتوانند به کمک این فناوری قطعات را قبل از ساخت، به طور کامل از زوایای مختلف ببینند و بررسی کنند. پس میتوان گفت دیپلماسی دیجیتالی عبارت است از: اثرگذاری، اقناع و انگیزش بازیگران با جمعآوری، تجزیه و تحلیل، پردازش و توزیع اطلاعات در زمان مناسب، بدون محدودیت مکانی از طریق تکنولوژی اطلاعات در جهت منافع ملی است (بیات،1385: 52). مک کورمیک می­گوید: شبکه­ای شدن جامعه­ بین الملل باعث میشود هویتهای به حاشیه رفته که زمانی برای پاسداشت هویت خود سرکوب میشدند و یا منطق خشونت را دنبال میکردند اکنون فرصت مییابند که از آرمانهای خود با محوریت گفتگو و اندیشه دفاع کنند که این خود نوعی پیشرفت برای صلح بینالملل و جلوگیری از نسلکشیها محسوب میشود (McCormick, 2002: 22). با توجه به همین امر است که تحلیلگران عرصه­ اطلاعات گسترش تلویزیون را با مدرنیته و ملی­گرایی همراه میدانند.

بخوان  نحوه استفاده از اینترنت To Desire

در شاخه هوش مصنوعی از رشته علوم کامپیوتر، یک الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm) یک جستوجوی مکاشفهای است که روند انتخاب طبیعی را شبیهسازی میکند. روند تولید سریع اتفاق میافتد و تجهیزات و قطعات میتواند گران باشد، برنامههای هوش مصنوعی باید در لحظه اعمال شوند تا بتوان بلافاصله ناهنجاریها را تشخیص داد تا از ضایعات و عواقب دیگر جلوگیری شود. به عقیده وی دولتها از همان ابتدا اطلاعات­محور بودهاند و با دنبال کردن تاریخ می­توان اشکال جدید کنترل اطلاعاتی دولت را در عصر جهانی شدن نیز دنبال کرد (وبستر،126). دیپلماسی سنتی نوعی نظام مکانیکی و روابط نیوتونی سخت قدرت بود که بازیگران اصلی آن یعنی دولت ـ ملتها با مقامات رسمی محدود و قوانین سفت به همراه روابط چهره به چهره از طریق سفارتخانهها مبادرت به انجام آن میکردند. در هسته خود، هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است که هدف آن پاسخ مثبت به سؤال تورینگ است. دستاوردهای علمی به صورت عملی، نظریههای وجودی، پدیداری، هرمنوتیک و پساساختگرایی را زیر سؤال برد و به گفته کارناپ نشان داد که متافیزیک­های غیر علمی چیزی جز چرندیات و وراجیهای غیر زبانی نیست (کارناپ، 1382: 39). به اعتقاد اینان هرکس از هستن، بودن، شدن و گزارههای گنگ، نامفهوم و پر ابهام در کلامش استفاده کند، قصدیتش در همان ابتدا به حوزه متافیزیک مهمل جای خواهد گرفت (همان،40).

با روی­آوردن به تکنولوژی اطلاعات، تحلیلهای سیستمی ماهیتی سایت 1biti سیبرنتیک بهخود گرفت. از طرف دیگر مباحث عقلانیت توسط یورگنهابرماس مطرح می­شد که به تعبیر کاستلز نظریه­ کنش وی برای خروج از بن­بستهای قفس آهنین وبری، بدون توجه به امکانات جدید عصر اطلاعات، امری ناممکن است (مهدیزاده،1383: 113). هابرماس با زبانی توهمی به جنگ پسامدرن­ها می­رفت، در حالی که بازی­های زبانی آنان را می­پذیرفت، اندرزگویانه و هنجاری تنها بر عقلانیتی که خود آن را تضعیف کرده بود، به وجهی شهودی پا می­فشرد. واینر در این مورد می­گوید: روند دریافت اطلاعات و استفاده از اطلاعات در واقع روند تطبیق یافتن ما با امکانات محیط خارجی و تطبیق حیات ما بهنحوی مؤثر در چارچوب محیط زیست است (همان،309). داشته باشند نیاز دارند تا در مورد ارزش و فواید به كارگیری تكنولوژی تجربیات بیشتری كسب كنند. در این فهرست جدید تنها شش شرکت حذف شدهاند تا جایی برای شرکتها تازه وارد و فعال باز کنند. جان تاملینسون در مقاله «مجاورت سیاست » مینویسد: «در جنگهای قدیم که دولت ـ ملتها علیه یکدیگر وارد نبرد میشدند، فرهنگ تجاوز، ترور و زیر پا گذاشتن حقوق بشر غیرقابل اجتناب بود. مردم حاکم می­شوند و فیلسوفان و اندیشمندان ساکت، تا خود فردانیتها بر بستری از آگاهی و شعور جدید خلق شده و اخلاق جهانی متکثر در فضای مملو از مفاهیمی برای حاکم کردن ناخودآگاهی که دارای منطق خودجوش است وارد عمل شود.

یکی از ویژگیهای بسیار مهم در تلویزیونهای سونی ضخامت کم عرض آن می باشد که موجب سبک تر شدن وزن تلویزیون و کاهش وزنهای اضافه به دلیل قطعات اضافه می شود به علاوه این مورد موجب می شود تلویزیون به راحتی در اکثر فضاها جا بشود و بتوان در هر مکانی از آن استفاده کرد زیرا فضای اضافی به خود اشغال نمی کنند و برای هر مکانی با هر فضایی مناسب می باشند. در این سیستم ارتباطات چهره به چهره و مبتنی بر محدودیتهای مکانی و زمانی حذف میشود. نقطه ضعف اساسی این روش در شرایط رو به تحول و پیچیده دنیای فعلی که شرایط آینده آن از روند گذشته تبعیت نمیکند به وضوح مشخص میشود.

بخوان  بررسی تاثیر فعالیت های مدیریت تکنولوژی بر قابلیت های چابکی سازمان 1 بیتی

شرکت تحقیقات امور مشتریان Tuluna در یک نظرسنجی از کاربران خواسته بود تا مشخص کنند کدام کمپانی بیشترین سوء استفاده را از اطلاعات کاربران به عمل می آورد و غیرقابل اعتماد ترین کمپانی کدام است. هر چه در هنگام تفکر درباره امر معین دیدگاههای تعداد افراد بیشتری در ذهن من حاضر باشد و من بهتر بتوانم تصور کنم که اگر جای آنان بودم، چگونه احساس و فکر میکردم، ظرفیت من برای اندیشیدن، بهمنظور نمایندگی قوی­تر خواهد بود و نتیجهگیری نهایی و عقیده من معتبرتر خواهد بود» (همان،334). طبق نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، همانطور که در شکل 5 مشاهده میشود، هر دو متغیر مدیریت تکنولوژی و قابلیتهای چابکی از توزیع نرمال برخوردارند. طبق این آمار، کره جنوبی در ردهی نخست توسعهی فناوری اطلاعات در جهان جای گرفته و جایگاه اول منطقه نیز به بحرینیها اختصاص پیدا کرده است.طبق آخرین آمار منتشر شده، ایران در جایگاه خوبی از نظر توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار ندارد و رتبه 15 منطقه و 89 جهان را به خود اختصاص داده است. تعرفه اینترنت پرسرعت ADSL جهت سفارش اینترنت adsl، در شرکت پیشگامان طبق جدول بالای همین صفحه است. وجود این شرکت ها یک مزیت و سود کامل برای انسان ها است. ولی این «تکنولوژی» با دیگر مظاهر ابرازسازی انسان تا دوران ماقبل مدرن، دو تفاوت اساسی دارد.

دوم، ایجاد کردن نوعی نمایندگی مجازی از طریق گسترش تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در بین وزارتخانه­ کشور و نمایندگیهای مستقر در خارج (همان،47). در روز ۲۵ آبان ۱۳۹۸، همزمان با گسترش اعتراضات سراسری علیه ارکان جمهوری اسلامی که در پی اعلام گران شدن بنزین آغاز شده بود، مقامات جمهوری اسلامی اینترنت کشور را قطع کردند تا اخبار مربوط به اعتراضات و سرکوب آن به جهان مخابره نشود. CeBIT در زمینی به مساحت 450 هزار مترمربع برگزار می­شود و بیشترین بازدیدکننده آن با 850 هزار نفر مربوط به دوره انفجار حباب دات­کام است. به کانبان، روش سوپرمارکت نیز گفته می شود، زیرا ایده اولیه از فروشگاه های تجاری بزرگ گرفته شده که از کارت های کنترل استفاده می کنند و کلیه اطلاعات مربوط به محصول مثل اسم، کد، محل انبار و مانند آن، در کارت نوشته می شود. اگر گوشی را تازه خریداری کردهاید و یا گوشی را یک بار ریست فکتوری کرده باشید و تنظیمات آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانده باشید، باید تنظیمات گوشی را برای اتصال به اینترنت سیم کارت تغییر دهید. دو یا چند شرکت دانش فنی و منابع تکنولوژیک خود را جهت توسعه تکنولوژی تلفیق می کنند.

در بازارچهی جدید، کسبوکارهایی که وظایف عظیم و آسان برای نیروی انسانی (و دشوار در خودکارسازی) داشتند، با شبکهای از نیروی کار فریلنسر ارتباط برقرار میکردند. مطالعهای در سال ۲۰۱۷ که بر اساس خوداظهاری شرکتکنندگان انجام شد نشان داد بین اعتیاد به استفاده از گوشیهای هوشمند و مشکلات گردن رابطهی کاملا مشخصی وجود دارد. نه فقط بر اساس آنچه با دیگران ارتباط برقرار می کنند، بلکه بر اساس نحوه ارتباط آنها می تواند بفهمد که ممکن است آنها به چه چیزهایی نیاز داشته باشند. شبکههای تصمیم، یک نمایش ریاضی و مبتنی بر گراف از متغیرها و مقادیر آنها در یک تصمیمگیری خاص ارائه میدهند. در مورد اثربخشی مدیریت دولت الکترونیک می­توان به سه شاخص بهبود فرایند تصمیم، بهبود برنامهریزی و بهبود کالاها و خدمات اشاره کرد (همان،58). سیبرنتیک نظریهای عمومی است که تلاش می­کند شیوهای را که پدیدهها برای حفظ خود بهکار می­گیرند مورد استفاده قرار دهد. برای این منظور فعالیت را به دو جز اصلی سازنده یعنی اطلاعات و بازخورد تقسیم می­کند و مدعی است که همه فرایندها را میتوان بهعنوان ترکیبی از این دو درک کرد.

اما براساس نظریه کالدور در جنگهای جدید شاهد بازگشت اخلاق و عقلانیتر شدن محیط نبرد میباشیم. آنتونی گیدنز بر این باور است که در طرح نظریه دولت، نظارت گسترده و خشونت در نظر گرفته نشده است. آثار کهن و ارزشمند معماری ایران، از پیشرفته ترین تکنولوژی زمان خود بهره برده اند، اما از اوایل قرن چهاردهم شمسی تاکنون معماران ایرانی کمتر موفق به نظریه پردازی و ابداعات اصیل شده و آنچه در ایران روی داده، غالبا به سبب عدم شناخت عمیق، به شکل نوعی تقلید بوده است. اما انقلاب تکنولوژی اطلاعات به در هم شکستن مرزهای جغرافیا و قلمروهای اقتدار کمک بسیاری کرد (بیات،1385: 60). اکنون دیپلماتها از طریق اینترنت به تعاملات شبکه­ای و مدیریت تصاویر روی آوردهاند. بسیاری از شرکتهای نوآوری، ارزش القای این نوع فرایند تکرارشونده را در میان گروههای متحد و چندرشتهای در سازمانشان فهمیدهاند. جان کین در کتاب «حیات عمومی و سرمایهداری متأخر» به نقد هابرماس می­پردازد و میگوید: «دموکراسی را نباید شکلی از زندگی دانست که از اصول هنجاری بنیادین تأثیر میپذیرد.

بخوان  یک سلاح مخفی برای اینترنت

برای مثال رینگولد در کتاب مشهورش «اجتماع مجازی» به ارتباطات کامپیوتری بهعنوان گفتگوهایی اشاره میکند که در مکان اجتماعی و شناختی صورت میگیرد تا مکان جغرافیایی. به نظر وی، هنرهای نمایشی یک خویشاوندی نزدیکی با سیاست دارد؛ در هنرهای اجرایی رقاصان، بازیگران و نوازندگان به پیامگیرانی نیاز دارند تا هنروریشان را بنمایانند. این شیوه مدیریت عمومی جامعه بعد از مفاهیم دولت رفاهی و سیاست خودجوش محافظهکار، اخیرا به مفهوم حکمرانی خوب مطرح شده است (همان،3). کنیچی اوهمای (1990) در کتاب معروف خود به نام «جهان بدون مرز» (THE BORDERLESS WORLD) از پایان دولت ـ ملتها مینویسد. در سال ۱۹۹۹ بود که نام اینترنت اشیا توسط کوین اشتون (Kevin Ashton) ، یکی از بنیانگذاران گروه پژوهشی Auto-ID Labs در دانشگاه MIT، ابداع شد. در سال 1981 بودجه پنتاگون برای اینکار 10 میلیون دلار بود که در سال 1986 به 90 میلیون دلار رسید. در ماه می 1986 براساس گزارشی که توسط وزارت دفاع امریکا به کمیته تدارکات مجلس نمایندگان این کشور فرستاده شد، به این نکته اشاره گردید که فناوری DNA نوترکیب و دیگر فناوریهای موجود در عرصه ژنتیک نهایتاً جنگ میکروبی را به یک گزینه­ مؤثر نظامی تبدیل می­کند.

نظر علم رباتیک، ربات به ماشینی گفته می شود که وظایفی که برای آن برنامه ریزی شده را انجام می دهد. این اطلاعاتی شدن سوداگرانه و شرکتی شدن جامعه بر بنیادهای ماشینی به سمت توجیهسازی اطلاعاتی جامعه در حرکت است و بهنحو گسترده و پیچیده در حال انجام است. به همین نسبت متون سیاسی نیز با توجه به حرکت به سمت عصر اطلاعات دچار تحولات بنیادینی شدهاند. ربات به ماشین هایی اتلاق می شود که می توانند همانند انسان با درک بالا در محیط اطراف خود حرکت کرده و موانع پیش رو را بخوبی تشخیص دهد. اعداد و کاراکترهایی که به صورت دستی و توسط انسان نوشته میشوند، دارای اندازهها، شکلها، منحنیها و سبکهای گوناگونی هستند و حتی دست خط دو فرد شبیه به یکدیگر نیست. دایره کم و بیشی از اعداد با کمّی کردن همه روابط انسانی مبتنی بر یک نوسان کنترلی بر استانداردهای عددی، فرد را در همه زمینهها هدایت و فایدهمند میکنند. روباتیک در واقع طراحی، تولید، ارزیابی عملکرد ماشینها و استفاده از روباتها را شامل میشود. به عنوان نمونه، در پردازش تصویر، لایههای پایانتر شبکه ممکن است ویژگیهایی نظیر «لبه» (Edge) را در تصویر شناسایی کنند، در حالی که در لایههای بالاتر، ویژگیهای سطح بالاتر نظیر رقم، حروف و یا صورت استخراج میشود.

به احتمال زیاد در این صورت مطمئناً شانس رسیدن شما به آن طرف خیابان بسیار پایین می باشد و یا زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید که تصمیم به عبور از خیابان را به مرحله اجرا در آورید. شفافیت اطلاعات محاسباتی و کاربردی بودن آن یعنی استفاده از منطق مهندسی دانش، تفکری اثباتگراست (الاهی،1382: 100)، اما دراین اثباتگرایی نوعی عدم قطعیت دیده می­شود. آنها از یکسو با تمسخر و تردید یا به حاشیه رفته­اند و یا نمایشگاه خارقالعادههای جهانی شدند، اما از سوی دیگر با امکانات تکنولوژی اطلاعات و قدرت درونی خویش برای به رسمیت شناخته شدن تلاش می­کنند. از نظر آنها در امریکا دیگر مردم علاقهای به خواندن روزنامهها ندارند و بهجای آن عمدتاً از رسانههای الکترونیکی استفاده میکنند. « هرگاه خدمات و اطلاعات دولتی از طریق اینترنت یا سایر رسانههای الکترونیکی بهصورت ساختاری، غیرسلسله مراتبی، غیرخطی و دوطرفه بهصورت بیست و چهار ساعته و در هفت روز هفته ارائه گردد، دولت الکترونیک ایجاد شده است. اما با بهوجود آمدن فضای جدید، متکثر و پاسخگویی قدرت سیاسی در عصر اطلاعات، میتوان میان مدیریت عمومی و خطمشیگذاری از یکسو و سیاستگذاری و حکمرانی از سوی دیگر تمایز ایجاد کرد.

به قول مایرو ویتز: تلویزیون تنها رسانهای است که کدها و رمزهای آن را هر کسی حتی کودکان میتوانند به راحتی بفهمند. با این حال هوش مصنوعی بر چهار اساس طبقه بندی می شود که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم. طبق آنچه در مقدمه کتاب بیان شده است، یک دانشجوی سال دوم در مقطع کارشناسی میتواند این درس را بگذراند. اگر مجذوب توانایی میدجورنی در تولید آثار انتزاعی شدهاید و توانایی بیان عبارتهای مناسب برای خلق یک اثر هنری را دارید میتوانید در این سامانه ثبت نام کنید. این صفحه با بیش از ۴۱ هزار دنبالکننده صرفا توانسته میانگین ۱۰۰۶ لایک و ۲۹ کامنت را برای هر پست خود ثبت کند.