تاثیر هیدروژل در درمان بیماری کرون

با این حال، سالارو باید هشدار دهد که این نتایج بسیار دلگرم‌کننده در آزمایش‌های انسانی می‌شوند. این تیم قصد دارد این کار را ادامه دهد و کیفیت ژل را بهبود بخشد و ایده یک فوم از آن را نیز بررسی کند.

دکتر پزشکی دانشکده دانشگاه «جانز هاپکینز» در مطالعه اخیرشان بیان کرد هیدروژل در درمان بیماری شدید کرون در مدل حیوانی موفقیت آمیز بوده است.

این نتایج برای ترمیم بافت و آسیب‌های من (حتی فراتر از فیستولهای اطراف مقعدی) در آینده بسیار هیجان انگیز است.

«فلورین ام. سلارو»(Florin M. Selaru) دانشیار پزشکی و انکولوژی و از مطالعات این مطالعه گفت: تعداد زیادی از بیماران در اواخر نوجوانی تا اوایل دهه ۲۰ به بیماری کرون مبتلا می‌شوند و در معرض خطر به فیستول اطراف مقعدی هستند. درمان این وضعیت در وضعیت بحران بسیار است. ما امیدواریم که نتایج یک الگوی درمانی را برای بهبود و بهبود کیفیت زندگی این بیماران ارائه دهند.

بیماری کرونیک زیرگروه از بیماری بیماری (روده) که توسط مراکز کنترل کننده و آب سرد از بیماری های ایالات متحده تخمین زده شده است که از بیش از سه میلیون نفر آمریکایی مبتلا شده اند. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری کرون، فیستول‌های اطراف مقعدی می‌شوند. فیستول می‌تواند به درد، تورم، ناراحتی و جاری شدن خون یا چرک در آن منطقه منجر شود. معمولاً برای درمان این عارضه به جراحی نیاز است. با این حال، در حال حاضر بیش از نیمی از بیماران از درمان‌های موجود بهره نمی‌برند.

کامپوزیت نانوالیاف هیدروژل قابل تجزیه، تخریب پذیری و تکه تکه شده به صورت مکانیکی(mfNHC)، مملو از سلول‌های بنیادی است و محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز آن را طراحی کرده است. این کامپوزیت نانوالیاف هیدروژل قابل تجزیه، تخریب پذیری و تکه تکه شده به مکانیکی می‌تواند در داخل مجرای فیستول تزریق شود. بنابر گفته‌ها، از تزریق درجه بهبودی بالاتری مشاهده می‌شود و اندازه فیستول را تا شش برابر در مقایسه با کاهش می‌دهد.

بخوان  توسعه دهنده VLC به دلیل ممنوعیت سراسری جدی می شود

سلارو می‌گوید، مطالعات قبلی و آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که سلول‌های بنیادی در اطراف مجاری فیستول به بهبود وضعیت کمک کرده‌اند. با این حال، بعید است که سلولهای بنیادی در اطراف مسیر فیستول برای مدت زمان زیادی باقی بمانند اما توسط هیدروژل ایجاد شده توسط استاد می‌توان آنها را مستقیماً به داخل مجرای فیستول تزریق کرد. این ماده با قطعات نانوالیاف تزریق می‌شود که به ماده سفتی کافی را می‌دهد تا سلول‌های بنیادی را در محل فیستول نگاه دارد، بنابراین از بین نمی‌روند. این امر به ساخت کمک می‌کند و باعث بهبودی می‌شود.

در یک مطالعه جدید آزمایش با آزمایش بر روی یک مدل حیوانی و استفاده از موش صحرایی مبتلا به بیماری کرون، یک کامپوزیت هیدروژل زیست محیطی تخریب پذیرملو از سلول‌های بنیادی را که توسط متخصص دانشکده پزشکی جانز هاپکینز و اساتید دانشکده مهندسی وایتینگ ساخته شده را استفاده کرد. کردند و آن هیدروژل موفقیت چشمگیری در درمان فیستولهای اطراف مقعدی(PAF) که یکی از عوارض بیماری کرون است، نشان داد.

سلارو افزود: این ژل ساختاری ساخت سلول‌های بنیادی را در محل فیستول‌ها نگاه می‌داشت و باعث بهبودی و ترمیم بافت می‌شد. نتایج نشان داد که ژل در مقایسه با جراحی شش برابر حجم مسیر فیستول را می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، بیماری کرون(بیماری کرون) یکی از بیماری‌های بیماری روده است که با دیواره روده مشخص می‌شود. بیماری کرون یک بیماری مزمن بوده است که قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش از دهان گرفته تا مقعد را می‌توان تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری بیشتر قسمت انتهایی روده باریک(ایلئوم) و قسمت ابتدایی روده بزرگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بخوان  نقاشی که می‌تواند در پشت سرش نقاشی بکشد + فیلم

فیستول(فیستول) یا ناسور در پزشکی به هر نوع ارتباط غیرطبیعی یا مجرای ارتباطی بین دو اندام مختلف یا دو بخش از بدن یا حتی دو رگ که در حالت طبیعی باید از هم جدا باشند گفته می‌شود. فیستول یک بیماری ایجاد می‌شود و نیاز به درمان دارد، گاهی اوقات برای مقاصد درمانی به وسیله‌ی جراحی اقدام به ایجاد فیستول در بدن نیز می‌شود. از عوامل ایجاد کننده فیستول می‌توان به انواع بیماری‌ها، مداخلات و درمان‌های پزشکی و همچنین انواع تروما نام برد.

انتهای پیام



منبع