تازههای بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی جهان 1 بیتی

امروزه تکنولوژی به سرعت در حال تغییر سایت 1biti نحوه درمان است. از سال ۲۰۰۸ و همزمان به عرضه اوبر در صنعت تاکسیرانی، Airbnb هم باعث تغییر و تحول در صنعت هتلداری شد. چنین عوایدی عملاً به نظر میرسد که نوع انسان باشد، آن هم در یک معنای صرفاً زیستی، بدون انفعالات و تأثرات. اما از زمان ظهور گوشیهای هوشمند با دوربین جلو و محدودیت بازوی انسان برای گرفتن عکسهای سلفی اینستاگرام پسند، بیش از یک دهه نمیگذرد. چشمانداز کامپیوتری را در نظر بگیرید: یک دهه پیش، موفقیت بزرگ در تشخیص تصویر زمانی حاصل شد که سیستمهای دستی موجود با سیستمهایی جایگزین شدند که خودشان را از ابتدا آموزش میدادند.

در سال های اخير از پلی پروپيلن برای توليد اجزاء داخلی و خارجی اتومبيل به تنهایی و يا ترکيب با ديگر پليمرها استفاده می شود. این شبکه ها با دریافت یک ورودی خارجی، اطلاعات را پردازش کرده و آن را بین واحد های مختلف پخش می کنند. توانایی دریافت اطلاعت بوسیله دستگاههای پوشیدنی مانند ساعتهای هوشمند، این توان را به ما میدهند که از مشکلات بدن خود به سرعت، حتی قبل از بروز عارضه با خبر شویم. اصلا چطور مانع بروزش شویم؟ چگونه مطمئن شویم کسی به حساب فیسبوکمان دسترسی دارد یا نه؟ این نوع وساطت که اهمیت خاصی نزد لاتور دارد، به این نکته اشاره دارد که انسانها کنشهایشان را به تکنولوژیها محول میکنند. پلیس کنش کند کردن سرعت اتوموبیلها را به سرعتگیرها محول میکند. افزایش بهرهوری صنعتی، در صورتی که با طراحی محصولات جدید در صنایع دیگر، حمایتهای دولتی از کارآفرینان، و آموزش کمهزینه (با یارانههای دولتی) به منظور بازجذب کردن نیروی کار از یک صنعت به صنعت دیگر، همراه باشد، میتواند به بهبود شرایط زندگی عموم کمک کند.

نرم افزار های تبدیل گفتار به نوشتار، صنعت اتومبیل سازی ساخت انیمیشن، بازی های کامپیوتری، امنیت و شبکه، فناوری تشخیص چهره، فناوری دوربین های واقعیت مجازی، شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای ساخت موسیقی، تولید فیلم های سینمایی، نرم افزار های طراحی و بسیاری از کاربردهای دیگر که نشاندهنده گسترش هوش مصنوعی و فناوری های وابسته به آن مثل شبکه های عصبی در جهان است. اساساً آن دو چنان درآمیختهاند که نمیتوان صرفاً گفت «انسان تکنولوژی را میسازد». در چنین حالتی ممکن است قوانین دیگری هم وجود داشته باشد که صرفاً به دلیل عدم دسترسی به متغیرهای لازم آنها را از دست دادهایم. تکنولوژیها شکل راستین وساطت هستند؛ یعنی کنشگرانی تغییردهنده هستند، نه صرفاً انتقالدهنده یا انجامدهنده. هر موقعیت به صورت یک محدوده مربعی شکل در نظر گرفته میشود. معمولاً پاکسازی و تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از کتابخانه «پانداس» (Pandas) در پایتون انجام میشود و دادههایی که نیاز است به صورت آرایهای ارائه شوند به وسیله کتابخانه «Numpy» پایتون آماده میشوند. یک جامعة موفق، سکنه نمیخواهد، بلکه به شهروندی نیاز دارد که خود را در قبال جامعهاش مسئول بداند. و اگر پیشرفتِ تکنولوژی باعثِ کاهشِ نیازِ صنعت به نیرویِ کارِ انسانی شود، چه تضمینی وجود دارد که گسترشِ تکنولوژی هایِ پیشرفته در صنایع، منجر به گسترش بیکاری و فقر در جامعه نشود؟

افزایش بهرهوری صنعتی فرآیندی ست که به واحدهای تولیدی این امکان را میدهد با استفاده از تکنولوژی روز، ماشین آلاتِ خودکار را به مرور زمان جایگزینِ نیرویِ کارِ انسانی کنند، و بدین صورت با کاهش نیروی کار و کاستن از هزینههای خود، به سودِ مجموعه صنعتی مذکور بیافزایند. AlphaGo گوگل DeepMind بازیکن جهان، قهرمان Go ،Lee Sedol را شکست میدهد. این مسابقه تبلیغاتی و معروف اولین باری بود که کاسپاروف قهرمان شکست می خورد و این باخت قدم بزرگی بود در پیشرفت برنامه های تصمیم گیری توسط هوش مصنوعی. شرکت های نوپای آمریکایی از جمله Osari ، indred و Vicarious در حال حاضر از این فناوری برای تولید استفاده می کنند.

بخوان  با ارزشترین شرکتهای تکنولوژی جهان 1 بیتی

اوبر در حال حاضر با ارزش ترین برند تکنولوژیک خصوصی جهان است و ارزش آن حدود ۵۱ میلیارد دلار برآورد می شود. ارگن یکی از چهره های شناخته شده در حوزه تجارت تجهیزات ارتباطی، ماهواره و رسانه محسوب می شود. در حال حاضر، بسیاری از خردهفروشان فعال در حوزه تجارت الکترونیک به سمت روباتهای چت یا دستیارهای دیجیتال روی آوردهاند تا پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته را به مشتریان ارائه دهند. البته هنوز در مورد اینکه تا چه اندازه میتواند مورد قبول و استفاده در تجارت قرار بگیرد اطمینانی وجود ندارد. اين کنگره که بزرگ­ترين رويداد در حوزه موبايل در جهان به حساب می­آيد، هر سال در شهر بارسلون اسپانيا و توسط بنياد GSMA اين کشور برگزار می­شود و شرکت­ها توليدکننده گوشی­های موبايل، اپراتورهای تلفن همراه، توليدکنندگان محتوا برای موبايل و فعالان ديگر اين عرصه را دور هم جمع می­کنند تا جديدترين محصولات و خدمات خودشان را در اين فضا رونمايی و معرفی کنند.

همچنین پژوهشگران این نکته را هم تذکر میدهند که دانشآموزان دبیرستانی و به ویژه آنهایی که بیشتر از اینترنت استفاده میکنند ممکن است اطلاعات چندانی دربارهی این مشکلات نداشته باشند. در عوض، AI مزایای ویژه بسیاری را در همه صنایع فراهم آورده است. با توجه به افزایش تقاضای مصرف پروپیلن در سال های گذشته، شرکت های چند ملیتی تمرکز ویژه ای بر روی توسعه فرایندهای با بازدهی بالا داشته اند چرا که روش های با بازدهی پایین به تنهایی پاسخ گوی تقاضا نمی باشند. رشد تقاضا برای ال ئی دی ها نیز تاثیر زیادی بر افزایش مصرف طلا داشته است.

کپیبرداریهای اینستاگرام و فیسبوک و به دنبل آنها برنامههای دیگر در نهایت باعث تاثیر گذاری زیاد Snapchat در به اشتراکگذاری عکس و ویدیو در سراسر اینترنت گذاشت. در سال 2020 برنامههای بیشتری را در زمینه مراقبتهای پزشکی، درمانهای موثرتر و شخصیسازی شده خواهیم بود. مدل این گروه جزو ده درصد برتر بود. و حالا در این مقاله به معرفی ۹ مورد از این تکنولوژیهای جدید میپردازیم که ده سال گذشته وجود نداشتند اما حالا جزوی از زندگی روزمره بسیاری از مردم دنیایند. الیس و همکارانش در سال ۱۹۹۱ گزارشی از پیشرفت های کاربرد مدل های شبکه عصبی در مواجهه با استراتژی قیمت گذاری کششی ارائه کردند در حالی که پراکتر در سال ۱۹۹۲ چگونگی کاربرد تکنولوژی شبکه های عصبی در یادگیری مدل های داده بازاریابی و نقش آنها را در ساختن سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی به نمایش گذاشت. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا به اختصار AI هوشی است که توسط ماشینها به نمایش گذاشته میشود. آمستردام بیشتر بهعنوان شهری شلوغ با کیفیت بالای زندگی شناخته میشود که از مزایای منحصر به فردی مانند فضای کاملا دو زبانه بهره میبرد. Airbnb در بیش از ۶۵ هزار شهر در بیش از ۱۹۱ کشور دنیا به بالای ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا محلی برای اقامت ارائه میدهد که دیگران آن را به اشتراک میگذارند.

این همان تکنولوژیای است که به دوربین گوشی هوشمند شما قابلیت تشخیص صورت را میدهد. ضعیف بر مجموعهدادهای خاص و مشخص متکی است، به همین خاطر نمیتوان از آن برای وظایف دیگری خارج از همان مجموعهداده استفاده کرد. آنها در طول زمان آنها را تکامل خواهند داد، توانایی های آنهارا در جمع آوری و تصور مجازی داده های مناسب بهبود خواهند بخشید، تحلیل های جدیدو قوانین رادرست اعمال خواهند کرد و به اهداف تجاری به طور موثر پاسخ خواهند داد. او این کار را در تسلا انجام داد و حالا ماشینهای الکتریک به عضوی از خانوادهی ماشینهای پر استفاده دنیا بدل شدهاند.

بخوان  موبایل - یک نمای کلی

حالا اوبر مسیری را باز کرده که تاکسیهای دیجیتال زیادی در دنیا از جمله ایران بازگشایی شدند و در شهرهای بزرگ گویی سالهاست ازآنها استفاده میکنیم و بدون آنها شهر چیزی کم دارد. برایناساس هر چیزی که میانبری ایجاد کند، وصف تکنیکال به خود میگیرد. کوی، گلوکوز ایزومراز را ایجاد کردند. بنابراین نهتنها ما به تکنولوژی میگوییم که چه کارهایی برای ما انجام دهد، تکنولوژی نیز کنشهایی را به ما محول میکند. اما این نیمی از ماجراست؛ چنانکه پیداست، محولکردن یا واگذاری کنش فقط از سوی انسان به تکنولوژی نیست؛ بلکه تکنولوژی نیز کنش دیگری را به انسان محول میکند؛ کنشی که در قالب یک «دستورالعمل» معمولاً بر روی خود دستگاه، به انسان ابلاغ میشود. یک «در» با انجام کنشی ساده، جانشین کار و هزینه بسیار زیادی میشود که بدون آن، انسانها لازم بود انجام دهند. البته مشخص است که خودرانها به اتومبیلهای سواری محدود نخواهند بود؛ حمل و نقل کامیونی و کشتیرانی توسط خودرانها تیترهای خبریای خواهند بود که در سال 2020 خواهید دید.

در بخش مشاغل هوش مصنوعی ایران در چند سال اخیر، با توسعه ICT، اپلیکیشنهای موبایل، فروشهای اینترنتی، بازیهای اینترنتی و … ↑ «’کارمند کنسولگری ایران در ارتباط با پرونده مسعود مولوی بازداشت شد’». کمره ای تصریح کرد: در این جلسه از وزارت خارجه درخواست شد که مسوولان این کنفرانس را به سازمانهای جهانی که در ایران دارای نمایندگی هستند معرفی کنند و همچنین در زمان برگزاری این همایش مساعدتهای لازم را به عمل آورند. کتابخانه MLPACK: این کتابخانه دارای الگوریتمهای قابل گسترشی است که کاربران میتوانند آنها را در راه حلهای یادگیری ماشین خود ادغام کنند. تلاش برای دادن این ویژگی به ماشینها منجر به شکلگیری شاخهای به نام یادگیری ماشین در Ai شده است. بسیاری از کارها هست که انسانها به صورت مستقیم قادر به انجام دادن آنها نیستند ؛ تکنولوژی یک میانبر در اختیار میگذارد.

لاتور از مفهوم انحراف و میانبر برای اشاره به تکنولوژی استفاده میکند. یکی از نمونههای رایج دستگاه هوش مصنوعی واکنشی، سیستم دیپ بلو IBM است، دستگاهی که در سال 1997 توانست استاد بزرگ شطرنج «گری کاسپاروف» را شکست دهد. رئیس شرکت “تسلا” گفته انتظار دارد شرکت او در سال جاری، یک خودروی کاملا خودران را بسازد. رویداد۲۴ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رئیس شورای عالی فضایی کشور در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه ماهواره خیام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: این یک کار ملی و دستاورد ملی متعلق به همه و مربوط به تلاش همه دولتهاست و آنچه مهم است این است که ما توانستیم در کنار قدرت شماره یک یا دو فضایی دنیا کار مشترک تعریف کنیم و توافقات بسیار خوبی را با آژانس فضایی روسیه برای ادامه همکاریها داشتیم و این اتفاق با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اتفاق افتاد. دکتر امین باقی زاده رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی که به نمایندگی دانشگاه در کارگروه علم، فناوری و نوآوری شورای مدیریت آموزش عالی استان کرمان شرکت کرده بود گفت: سند آمایش علم، فناوری و نوآوری آموزش عالی استان کرمان تدوین می شود.

از پروپیلن محصولات متعددی تولید می شوند که از مهمترین مشتقات پروپیلن عبارتند از پلیپروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنل، اکسوالکلها، کیومن، ایزوپروپیلالکل، آکریلیک اسید. به این ترتیب شوماخر اولین و مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را انتقال مفاهیم ارزشی میداند. برنامههایی که نرمافزار گفتار را میسازند باید آموزش داده شوند به این معنا که از شبکه عصبی استفاده کنند. کنش در نظر لاتور خاصیت یا ویژگی یک شبکه یا یک زنجیره از کنشگران است، نه ویژگی یک کنشگر منفرد. البته انواع نگهدارندههای دوربین به قبل یک دهه پیش بر میگردد. هیچ چیزی به اندازه سرویس اشتراکگذاری اینستاگرام، نمونه بارز پیشرفت تکنولوژی در دهه اخیر نیست.

بخوان  مفاهیم پایه به زبان ساده - منابع، کتاب و فیلم آموزشی 1 بیتی

تکنولوژی یک چیز نیست در میان دیگر چیزها، بلکه یک صفت است؛ تکنولوژی بهجایاینکه یک چیز باشد، وصف «تکنیکال» یا «فنیِ» چیزی است. برنامههای تلوزیونی محبوب میآیند و میروند و همه چیز در اطراف ما تغییر میکند. پس باید به یک تعریف عمومیقناعت کرد و پیش از هر چیز به خاطر داشت که این مفهوم، همچنان مفاهیم دیگری را نیز در برمیگیرد. از دیگر نامهای قابل توجه در این لیست مدیر اجرایی شرکت اپل استیو جابز است که رتبه هفتم لیست 100 نفری را به خود اختصاص داده و پس از استفان فری یکی از کاربران وفادار توئیتر قرار گرفته است.

به سه مثال زیر توجه کنید. لذا ضروریست که سری به بخش برنامه ها و سرویسهای گوشی(all apps) بزنید و با توجه به نوع کاربری خود برنامه ها و سرویس های غیر ضروری را حذف یا غیرفعال کنید. هوش مصنوعی تا سالها با تصویری که مردم از روباتها داشتند گره خورده بود اما در یک دهه اخیر کاربردهای غیر سختافزاری هوش مصنوعی در زندگی روزمره بیشتر ملموس شدهاست. از پیاده روها گرفته تا خیابان ها و حتی ساختمان ها، همه به اینترنت متصل خواهند بود. برای پای تورچ من منبع ویدئویی خوبی پیدا نکردم و در نتیجه دو تا کتاب معرفی میکنم. مجموعه دورههای آموزشی هوش مصنوعی فرادرس شامل ۲۸ عنوان آموزشی مختلف و در مجموع دارای ۲۷۷ ساعت محتوای ویدئویی است. بنابراین برای شروع یادگیری هوش مصنوعی باید این موضوع و زمینه فعالیت در آن را مشخص کرد تا بر اساس آن، یادگیری آغاز شود؛ زیرا هر زمینه از هوش مصنوعی دارای ابزارها و روشهای مختلف مخصوص به خود است.

از کاربردهای دیگری که در برابر کووید-19 داشته است میتوان به تشخیص عفونت از اسکن ریه توموگرافی کامپیوتری اشاره کرد. اگر هوش مصنوعی بتواند برای کارهای خود توضیح ارائه دهد، بدون شک مسیر پیشرفت آن چند برابر سریعتر خواهد شد.» روزلن سالاخاتینوف مدیر بخش پژوهش و تحقیقات هوش مصنوعی اپل در این ارتباط میگوید: «حتی انسانها نیز ممکن است در ارتباط با کارهای خود توضیحات ناکافی را در اختیار شما قرار دهند. رافائل لیناری، مدیر طراحی در مرکز طراحی رنو در سئول و طراح ظاهر خودروی مفهومی رنو زویی زد.ای. لری پیج هماکنون مدیر عامل اجرایی شرکت الفابت است. اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ برای اپل و دو سال بعد برای سیستم عامل اندروید عرضه شد. هزاران سال است،انسان دریافته است که چگونه گیاهان مفید را به کاربرد . این مقاله به بررسی ادبیات موجود در این زمینه می پردازد و نشان می دهد که چگونه نقش زنان در کاربرد و پیشبرد علم و تکنولوژی می تواند به بهبود وضعیت جامعه بیانجامد. روکش محافظ: اين بخش از پلی پروپيلن رفته رفته جايگزين کاربرد پلی اتيلن سبک LDPE می شود. با حرکت به سمت مصرفکننده کسبوکار، برندها سریعتر به آزمایش و ادغام برنامههای مبتنی بر هوش مصنوعی در مقایسه با بخش پشتیبان یا زنجیره تامین اقدام کردهاند.