تشخیص بقای بیماران به سرطان ریه با کشف یک سازنده جدید

پژوهشگران دانشگاه ادینبرو (ادینبورگ)، کالج دانشگاهی لندن، دانشگاه کانتابریا (Cantabria) در اسپانیا، شورای پژوهش های ملی اسپانیا و کلینیک مایو (Mayo) در ایالات متحده، یک ترکیب دارویی که TLR2 را در موش ها فعال می کند، آزمایش می کند. که می‌تواند سرعت رشد بیماری را در کاهش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس یک پژوهش جدید که توسط پژوهشگرانی از چندین دانشگاه انجام شده است، سطح پرورشی به نام TLR2 در تومورها می‌تواند نشان دهد که آیا بیمار پس از تشخیص سرطان ریه زنده می‌ماند یا خیر.

نتایج این پژوهش در مجله Cell Reports منتشر شده است.

گروه پژوهشی پس از اطمینان از مصرف TLR2، از نمونه‌های تومور انسانی استفاده کرد. در نهایت انجام، سطوح بالاتر از TLR2 در مراحل اولیه سرطان ریه را دارند، در مقایسه با سطوحی که سطح پایین‌تری دارند، نرخ بقای بالاتری را نشان می‌دهند.

این تیم پژوهشی سپس دارویی را آزمایش کرد که نشان داد TLR2 را در مدل موش مبتلا به سرطان ریه فعال می‌کند. در نهایت، پژوهشگران دریافتند که این دارو رشد تومورهای ریه را می کند.

هموار شدن مسیر برای پژوهش‌های بیشتر

پژوهشگران امیدوارند که این اکتشاف‌ها به پژوهش‌ها در مورد پیری و ترکیبات مرتبط با آن می‌پردازند که به عنوان یک ابزار غربالگری برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه شناخته می‌شوند، می‌شوند.

گروه پژوهشی کشف کردند که TLR2 را به تنظیم برخی از مکانیسم‌های دفاعی بدن هنگام جهش‌های سرطانی در سلول‌ها کمک می‌کند.

کنترل برخی از مکانیسم های دفاعی بدن

دانشمندان می‌گویند که به نام TLR2 می‌توانند نشان دهند که آیا بیمار از تشخیص سرطان ریه زنده می‌ماند یا قربانی می‌شود.

بخوان  کمک گوشی‌های هوشمند برای آنکه کمتر از آن‌ها استفاده کنید

دکتر فریزر میلار (Fraser Millar) مدرس بالینی پزشکی در دانشگاه ادینبرو می‌گوید: فکر می کنم این نتایج واقعاً هیجان انگیز هستند. اطلاعات کمی در مورد بیولوژی سرطان ریه در مرحله اولیه وجود دارد و با بررسی بیشتر این روش، یک درمان جدید احتمالی برای این بیماری ویرانگر شناسایی شده است. این پروژه تحقیقاتی علوم پایه و چگونگی تبدیل آن به درمانهای جدید برای افراد برجسته می‌کند.

پرورش TLR2 با پیری سالخوردگی بیولوژیکی نیز مرتبط است که نشان‌دهنده یا روشی است که در آن سلول‌ها رشد نمی‌کنند و به طور گسترده‌ای از مواد شیمیایی و پرورش‌دهنده‌های دیگر مصرف می‌کنند که به عنوان خطر خطرناک و جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌شوند. سلول‌های پیر در تومورهای اولیه ریه وجود دارند، اما در سرطان‌های مرحله پایانی ناپدید می‌شوند که نشان می‌دهد، سلولی می‌تواند باعث پیشرفت سرطان شود.

این گروه پژوهشی خاطر نشان می‌کند که برای تعیین اینکه آیا این دارو در افراد مفید واقع می‌شود، پژوهش‌های بیشتر آزمایش‌های بالینی مورد نیاز است.

انتهای پیام



منبع