تصویربرداری از قلب بوسیله یک حسگر پوشیدنی

انتهای پیام



منبع

بیماری‌های بیماری عامل اصلی مرگ و میر در میان سالمندان است و همچنین به دلیل رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن در بین جوانان قهرمان شده است. علائم بیماری‌های قلبی گذرا و غیرقابل پیش‌بینی هستند و این امر تشخیص آنها را سخت می‌کند. از سویی این امر برای توسعه فناوری‌های نظارتی پیشرفته‌تر، غیرتهاجمی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر مانند تصویربرداری طولانی‌مدت از قلب را افزایش می‌دهد.

استاد دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو از توسعه یک حسگر پوشیدنی دارای قابلیت نظارت و تصویربرداری از قلب، خبر داده‌اند.

استاد دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو می‌گویند، این دستگاه از فناوری فراصوت برای ارزیابی ساختار و عملکرد قلب استفاده می‌کند. بیماری‌های بیماران قلبی قاتل شماره یک افراد در جهان هستند و سالانه حدود ۱۸ میلیون قربانی می‌گیرند. این حسگر می‌تواند از حمله قلبی یا جلوگیری از خطرات را زودتر شناسایی کند.

پروفسور «شنگ ژو» رهبر پروژه، در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: این فناوری به هر کسی می‌تواند از تصویربرداری فراصوت در هر حالتی استفاده کند.

این دستگاه از فراصوت برای ثبت تصاویر مداوم از چهار حفره قلب در زوایای مختلف استفاده می‌کند و یک سیستم نیز با استفاده از هوش مصنوعی را تجزیه و تحلیل می‌کند.

مانیتورهای سنتی قلب خیلی بزرگ هستند

یافته‌های این مطالعه در مجله «نیچر» (Nature) منتشر شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، این حسگر پوشیدنی فراصوت به اندازه یک پست است و تا ۲۴ ساعت قابل استفاده است و حتی در هنگام ورزش شدید نیز کار می‌کند. این حس جدید نظارت بر قلب می‌تواند تصاویری از این اندام را در حین انجام کارهای روزمره فرد در اختیار پزشکان قرار دهد.

بخوان  نه، گیمرها دسته دسته از ویندوز 11 فرار نمی کنند - کاملا برعکس

این دستگاه‌ها همچنین تصاویر بسیار بهتری با وضوح و کنتراست نسبت به روش‌های غیرتهاجمی موجود می‌دهند.

در حال حاضر، اکوکاردیوگرام – معاینات فراصوت قلب – به تکنسین های بسیار آموزش دیده و دستگاه های بزرگ نیاز دارد. یک الگوریتم مصنوعی به این حسگر جدید کمک می‌کند تا میزان خون پمپاژ شده به قلب کاربر را اندازه‌گیری کند. بیشتر بیماری‌های بیماری‌های قلبی این دلیل ایجاد می‌کنند که خون کافی از طریق اندام پمپاژ باشد و این مشکلات تنها در یک حرکت بدنی نمی‌شوند.

اسکن قلب، سلامت قلب در ازمدت را ارزیابی می‌کند، مشکلات را در بروز تشخیص می‌دهد و از بدحالت مراقبت می‌کند. این حسگر پوشیدنی و غیرتهاجمی جدید، اطلاعات در لحظه‌های رای درباره فعالیت پمپاژ قلب – حتی زمانی که فرد در حال ورزش است – می‌کند.

متخصصان بیان کردند: این دستگاه را می‌توان با محدودیت‌های حرکتی افراد به قفسه سینه افراد انجام داد، حتی یک‌بار فعالیت‌های قلبی قبل، حین و بعد از ورزش را می‌کند.

در حال حاضر، این حسگر از طریق کابل به اتصال می‌شود و رایانه‌ها را به صورت خودکار دانلود می‌کند. با این حال، مطالعه گذشته یک مدارک بی‌سیم را داده‌است که برای استفاده از بالینی‌تر است. پروفسور ژو قصد دارد این محصول را از طریق شرکت اسپین-آف« Softsonics» روانه بازار کند.