تغییرات جهان در ۲ سال اخیر از دریچه «گوگل ارث»

گوگل ویژگی Timelapse را در گوگل ارث با داده های دو سال اخیر به روز کرده است.

به گوگل گفته، ویژگی Timelapse برای افزایش اطلاعات عمومی از تاثیر تغییرات اقلیمی، شهرنشینی و جنگل زدایی ایجاد شده است. این شرکت با سازمانی از جمله ناسا، برنامه Landsat سازمان زمین شناسی ایالات متحده آمریکا و ماهواره‌های Sentinel متعلق به آژانس فضایی اروپا همکاری کرده است.

ویژگی Timelapse در Google Earth موجود است و می‌توان از طریق مرورگر وب به آن دسترسی پیدا کرد یا آن را به شکل یک برنامه برای دستگاه‌های Android و iOS دانلود کرد.

ویژگی Timelapse یک ویژگی جذاب است که به ما امکان می دهد ببینیم سیاره ما در طول زمان چگونه تغییر کرده است. این ابزاری است که توسط Google Earth ایجاد شده و از تصاویر ماهواره‌ای برای نشان دادن مکان‌های مختلف در طول سال‌ها استفاده می‌کند.

ویژگی به روز شده در حال حاضر علاقه و هیجان زیادی را در بین کاربران ایجاد کرده است. بسیاری از مردم به سراغ شبکه‌های اجتماعی رفته‌اند تا دیدگاه‌های خود را در مورد آن به اشتراک بگذارند و ترس خود را نسبت به تغییراتی که ممکن است داشته باشند، ایجاد کنند.

گوگل به تازگی به‌روزرسانی بزرگی را برای ویژگی Timelapse در Google Earth ارائه کرده است که هر سال را به آن اضافه می‌کند.

چرا این به روز مهم است؟

همچنین می‌توانیم ببینیم که شهرها چگونه رشد و توسعه یافته‌اند، روند ذوب شدن یخچال‌های طبیعی چگونه بوده و جنگل‌ها چگونه از بین رفته‌اند.

جستجوهای گوگل برای جمع آوری اطلاعات، علاوه بر جمع آوری اطلاعات ارزشمند، به تصاویر خیره کننده از طریق ویژگی هایی مانند نمای فراگیر و نمای خیابان مشخص می شود. به این ترتیب، ما می‌توانیم‌های بیشتری نسبت به گذشته ببینیم و تجزیه و تحلیل کنیم.

بخوان  لینک پیوند تماس برای کاربران واتساپ فعال می‌شود

برخی از کاربران نیز از این پروژه‌های تکمیلی خود مانند ویدیوهای تایم‌لپس از مکان‌های خاص یا مقایسه مناطق مختلف در طول زمان اطلاعات استفاده شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، طبق اعلام بیانیه اخیر غول فناوری گوگل، ویژگی «تایم‌لپس» در گوگل ارث با دو سال جدید به روز شده است.

گفتنی است که از این ویژگی برای مطالعه تغییرات آب و هوا و تأثیر فعالیت های انسانی بر روی کره زمین استفاده می کند.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا مکان‌های خاص را به دلخواه خود بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنند، تغییرات را از زوایای مختلف مشاهده می‌کنند و حتی نمایش‌های مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

چه دانشمند، چه دانشجو یا صرفاً در مورد دنیای اطراف خود کنجکاو باشید، ویژگی Timelapse نمای جالب و آموزنده از گذشته، حال و آینده سیاره ما می دهد.

ویژگی به روز شده Timelapse ابزار قدرتمندی است که می‌توان به ما در انجام این کار کمک کرد.

این به‌های جدید حاوی چندین پتابایت جدید است که سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۰ را پوشش می‌دهد و سال‌های جدید ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ را نیز به آن اضافه می‌کند. این بدان معنی است که کاربران اکنون می توانند ببینند که جهان در چند سال گذشته چگونه تغییر کرده است و چیزهایی مانند تغییرات آب و هوا، شهرنشینی و بلایای طبیعی بر کره زمین را داشته باشد.

از آنجایی که جهان همچنان با تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می‌کند، دسترسی به داده‌های دقیق و قابل اعتمادی است که به ما در اطرافمان کمک کند، مهم است.

بخوان  ماوس جادویی «اپل» هک شد!

ویژگی Timelapse تنها یکی از ابزارهای بسیار زیادی است که در پژوهشگران، محققان و فعالانی است که برای تغییر به رشد و ارتقای پایداری تلاش می‌کنند. گوگل همچنین در پروژه‌های انرژی‌های پذیرنده سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد و در جستجوی این است که تا ردپای کربن خود را کاهش دهد.

اگر شما می‌خواهید منطقه خود را در چهار دهه گذشته بررسی کنید، ویژگی Timelapse ابزاری عالی برای شماست. در حالی که اگر به تماشای مکان‌های زیبا در سراسر جهان علاقه دارید، گوگل بیش از 800 تایم‌لپس از 300 مکان مختلف تهیه کرده است. این تایم‌لپس‌ها را می‌توان در یوتیوب به صورت دو بعدی و سه بعدی مشاهده کرد و گوگل حتی به کاربران اجازه دانلود کلیپ‌ها را نیز به صورت ویژه داده است.

انتهای پیام



منبع