ماوس جادویی «اپل» هک شد!


محصولات اپل همیشه به دلیل طراحی زیبا و فناوری پیشرفته مورد تحسین قرار گرفته‌اند. با این حال، حتی غول‌های فناوری نیز از انتقادات در امان و یکی از موارد قابل توجه طراحی ماوس جادویی (Magic Mouse) اپل بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، با طراحی ماوس جادویی، به‌روزرسانی‌های جزئی قرار گرفته است، اما تا حد زیادی تغییری نکرده است. ایوان کولشوف که ماوس اپل را بازطراحی کرده است در این مورد می‌گوید: من ماوس جادویی را هک کردم و اولین ماوس جادویی ارگونومیک جهان را بدون هیچ نقطه ضعفی ایجاد کردم. بله، شما می توانید آن را از طریق کابل USB تایپ سی(USB-C) در حین کار شارژ کنید!

از طراحی آزاردهنده تا کاربر پسند

ماوس اپل از زمان رونمایی در سال ۲۰۰۹ با انتقادهایی به دلیل قطعی ارگونومیکی‌ها بوده است. کاربران متوجه شده‌اند که طراحی آن کمتر کاربر پسند و درگاه شارژ آن است که در زیر ماوس باعث ایجاد آزار کاربران می‌شود.

ایوان کولشوف(ایوان کولشوف)، مهندس سیستم JetBrains ماوس جادویی اپل را تحت نظر قرار داد تا آن را بهبود بخشد.

این مهندس در توییتر ماوس جادویی بازطراحی شده خود را به نمایش گذاشت و ادعا کرد که این ماوس «اولین ماوس جادویی ارگونومیک جهان بدون هیچ نقطه ضعفی» است.

دگرگونی آن را می‌سازد، به طوری که این ماوس اکنون بر روی یک پایه عاریض‌ و عمیق‌تر با چاپ سه‌بعدی که استفاده راحت‌تر را می‌کند.

در حالی که ممکن است این تغییر ساده‌ای به نظر برسد، اما کولشوف بر میزان کار مهندسی‌سازی‌ای که برای این تحول انجام می‌شود، تاکید می‌کند و تلاش‌های مکرر و طراحی‌های آن را باید برای تصمیم‌گیری برای ساخت نسخه آزمایشی نهایی، به نمایش گذاشت.

بخوان  توسعه روشی جدید برای اندازه گیری دقیق اجسام کوچک

کولشوف ماوس را به دو قسمت تقسیم کرد و برای اطمینان از اینکه دکمه‌ها همیشه کار می‌کنند، یک قاب آداپتور را با استفاده از چاپ سه‌بُعدی ساخت. ترکیبی از لحیم کاری، استفاده از نوار دو طرفه و چسب حرارتی ساخت آن را می تواند کرد.

ماوس جادویی «اپل» هک شد!

یکی از شکایات اصلی در مورد ماوس جادویی اپل، موقعیت نامناسب پورت شارژ آن و نیاز به کابل لایتنینگ به جای کابل نوع سی(USB-C) است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی مجدد کولشوف با ارائه یک پورت شارژ نوع سی به کاربران امکان می‌دهد تا ماوس را در حین استفاده از آن شارژ کنند.

به اشتراک گذاری طراحی جدید برای همه

کولشوف پس از طراحی مجدد و موفقیت آمیز ماوس جادویی، پیشرفت های خود را برای خود نخواهند داشت. در عوض، او تمام مشخصات و جزئیات ماوس جادویی بازطراحی شده را در گیت‌هاب (GitHub) منتشر کرد و از دیگر علاقه‌مندان و مهندسان دعوت کرد تا نوآوری‌های او را بررسی کنند و حتی بهبود بخشند.

برای طراحی مجدد کولشوف ممکن است جستجو برای حل کردن محدودیت‌های این ماوس جادویی اولین بار نباشد، آن را اذعان کنید که همیشه مواردی برای بهبود وجود دارد.

اپل قاطعانه از طراحی نسبتا ضعیف‌تر خود را از ماوس جادویی حمایت کرده است، اما شاید نبوغ فردی مانند کولشوف باعث شود آنها یک ماوس جادویی روی بهبود کارها انجام دهند.

انتهای پیام



منبع